  • 1. Data: 2007-11-29 16:27:48
    Temat: BPH-PEKAO nacisk na zmiane CHF na ZL
    Od: adammm <s...@w...pl>

    czesc. mam kredyt hipo CHF w BPH. moj oddzial trafia do PEKAO.kredyt
    jest wziety na 100% wartosci.....i teraz pytanie roku.......co sie
    stanie, załóżmy ze spłacę 50% wartosci tego kredytu - w miarę
    rozsądnie powinni mi zejsc w banku z marży prawda ? tylko jak to sie
    ma do PEKAO.......ktory podejrzewam że będzie na chama cisnął kredyty
    w ZŁ. albo np. będe chcial podwyższyć kwote tego kredytu.....co
    wtedy ? czy na siłe będą mnie blokowali i powiedzą - podwyższenie
    kredytu i zmiana na ZŁ - albo sie nie zgadzamy .

    jak myslicie jak bedzie ?

    pozdr A

  • 2. Data: 2007-11-29 18:42:51
    Temat: Re: BPH-PEKAO nacisk na zmiane CHF na ZL
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 29 Lis, 17:27, adammm <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wtedy ? czy na siłe będą mnie blokowali i powiedzą - podwyższenie
    > kredytu i zmiana na ZŁ - albo sie nie zgadzamy .

    Po pierwsze:
    Jeśli masz kredyt w CHF nikt na chama go nieprzewalutuje
    Jeśli aneksem będziesz chciał podwyższyć kredyt bez problemu to
    zrobisz w walucie, w której zaciągnąłeś kredyt.

    Po drugie
    Po co spłacać kredyt wcześniej czy nadpłacać, przecież średnio
    oddajesz około 2% odsetek w skali roku. Sprawdź ile procent odsetek
    oddajesz po całym okresie kredytowania i podziel przez lata kredytu

    Lepiej, więc wpłać już na zwykła lokatę do banku lub zacznij
    oszczędzać na własna emeryturę zysk gwarantowany większy niż koszt
    kredytu.

    Przykład jak wyliczyć koszt kredytu jest na moim bblogu
    Wylicz koszt swojego kredytu i zacznij oszczędzać!!!!

    Podaje przykłady jak sami możemy to zrobić:
    Zmniejszę kwotę kredytu hipotecznego do kwoty zobowiązania
    krótkoterminowego,
    a na odwrót przy kredycie krótkoterminowym, oraz ich koszty podzielę
    przez okres kredytowania.
    Dopiero wtedy jest możliwość wyraźnie zauważyć, jaki ponosimy ich
    koszt.

    Przykład 1.

    Koszty prowizji banku, ubezpieczenia kredytu, ewentualnej wyceny
    nieruchomości są takie same przy kredycie zaciąganym na okres 10 czy
    30 lat.
    Za przyznanie kredytu w wysokości 100 000 zł możemy zapłacić prowizję
    np. 2 proc., czyli 2 000 zł + koszty wyceny 1 000 zł = 3 000 zł

    Najprostszą metodą jest wyliczenie kosztu kredytu przy ratach stałych.
    Kalkulacja kosztów kredytu w wysokości 100 tys. zł, zaciągniętego na
    okres 10 lat (120 miesięcy). Zakładamy oprocentowanie nominalne 3,46
    proc. p.a. na 120 miesięcy (10 lat).
    * rata stała kredytu wyniesie 986,99 zł (kapitał +odsetki).
    * Mnożymy ratę kredytu przez ilość 120 miesięcy i otrzymujemy =118
    438,80zł.
    * Następnie odejmujemy 100 000 zł kapitału, więc zostaje 18 438,80zł.
    * Do tego dodajemy wszystkie koszty kosztów towarzyszących zaciąganiu
    kredytu 3 000 (wyliczone na początku) i otrzymujemy 21 438,80 zł.
    Mamy, że z 100 000 zł po 10 latach oddamy 21 438,80 zł* (21,44%)
    To jest tak samo jak z 10 000 zł po 10 latach oddamy 2 143,88 zł*
    (21,44%)
    To jest tak samo jak z 1 000 zł po 10 latach oddamy 214,39 zł*
    (21,44%)
    * *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania, czyli 10 lat.
    Dzięki temu otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --
    2,14 %.

    * Zaciągając ten sam kredyt na 360 miesięcy (30 lat),
    - rata stała wyniesie 446,81zł ----mnożymy ją przez 360 miesięcy (30
    lat) i otrzymamy 160 851,60 zł..............więcej na
    http://michalasman.bblog.pl/wpis,wylicz;koszt;swojeg
    o;kredytu;i;zacznij;oszczedzac,7748.html

    Michał Asman
    500-095-245
    http://michalasman.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-11-29 18:52:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > jak myslicie jak bedzie ?

    A to zależy na ile makaroniarze będą chcieli wydymać klientów. Znając ich
    podejście do sprawy to możesz liczyć na obniżkę... wysokości oprocentowania
    lokat co najwyżej.

    /*-+