  • 1. Data: 2002-07-02 07:07:09
    Temat: [BPH] 25 zł za potwierdzenie
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Mam do wykonania przelew na konto pewnej szacownej instytucji. Jako człowiek
    oszczędny chciałem wykonać go Sez@mem za friko. Co prawda Sez@m oferuje
    wydrukowanie wtórnika z adnotacją "Dokument elektroniczny, nie wymaga pieczątki
    i podpisu", ale w razie jakiś kwasów ze strony szacownej instytucji wolałem
    mieć pieczątkę i podpis. Udałem sie do oddziału i grzecznie zapytałem, czy jak
    przyniosę wtórnik, to sprawdzą to w systemie i opieczętują. Pani dysponentka na
    to: w żadnym wypadku. Jak chcę potwierdzenie przelewu wykonanego Sez@mem, to
    oni mi to wydrukują i opieczętują za ... 25! Podziękowałem i już miałem
    wychodzić, ale na wszelki wypadek zapytałem, czy jak przyniosę numer konta na
    karteczce tak, jak to robiłem już kilkakrotnie, to oni sami to wklepią i
    wydrukują wszystkie papiery . Pani na to: w żadnym wypadku, muszę wypełnić
    polecenie przelewu samodzielnie. Podziekowałem i sobie poszedłem.

    Pechowa ta moja dysponentka/oddział, czy tak jest teraz wszedzie?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-07-02 07:28:10
    Temat: Re: [BPH] 25 zł za potwierdzenie
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > i podpisu", ale w razie jakiś kwasów ze strony szacownej instytucji wolałem

    Moze dogadaj sie z ta szacowna instytucja, jesli maja podglad
    rachunku online to moze sie okazac ze nie beda wymagali zadnego
    papierka.

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-07-02 07:45:52
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia Tue, 02 Jul 2002 09:28:10 +0200, Marcin F napisał(a):

    >Moze dogadaj sie z ta szacowna instytucja, jesli maja podglad
    >rachunku online to moze sie okazac ze nie beda wymagali zadnego
    >papierka.

    A jeszcze lepiej olej ten chory bank kolej(k)owy i pójdź do innego... konto
    w Fortisie z dostępem przez inet i kartą VE kosztuje mniej, a potwierdzenie
    kosztuje tyle co "papierowy" przelew w BPH...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 4. Data: 2002-07-02 07:46:41
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Moze dogadaj sie z ta szacowna instytucja, jesli maja podglad
    > rachunku online to moze sie okazac ze nie beda wymagali zadnego
    > papierka.

    Instytucja jest na tyle szacowna, że żadne dogadywanie raczej nie wchodzi w
    grę. Wiem, że jestem trochę tajemniczy: nie chcem ale muszem :-)

    Jacek

  • 5. Data: 2002-07-02 07:52:52
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > A jeszcze lepiej olej ten chory bank kolej(k)owy i pójdź do innego... konto
    > w Fortisie z dostępem przez inet i kartą VE kosztuje mniej, a potwierdzenie
    > kosztuje tyle co "papierowy" przelew w BPH...

    Też się nad tym zastanawiałem, ale przeważyła siła przyzwyczajenia i: nr konta
    znanny paru osobom, blisko odzdział, blisko bankomaty, dobra historia w razie
    jakiegoś większego kredytu, no i łatwy PIN do karty :-) (chociaż zmienić go za
    cholerę nie można). Traktuję to konto jako skarbonkę na życie, skarbonka na
    emeryturę to mBank. A odkąd mam Sez@ma i bankofon w oddziale bywam sporadycznie.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-07-02 08:08:21
    Od: <i...@p...onet.pl>

    A nie lepiej było po prostu zlecić przelew przy okienku a nie kombinować z
    elektroniką i dodatkowym potwierdzeniem.
    Sam realizuję elektronicznie conajmniej kilkanaście przelewów miesięcznie ale
    za OC ZAWSZE płacę zwykłym przelewem. Nie będę ryzykował głupiej dyskusji z
    byle krawężnikiem.
    A tak BTW rozumiem trochę bank bo przybicie pieczatki w czasie płacenia jest
    łatwe i proste a znalezienie zlecenia zawsze kosztuje trochę dodatkowej pracy.
    Ponadto o ile wiem zawsze powstaje problem co to tak naprawdę jest.
    Potwierdzenie czy tylko jego kopia i która z kolei. Jak dysponujesz przy
    okienku to możesz otrzymać tylko JEDNO potwierdzenie. Na wydanie drugiego
    opieczętowanego nie skutkują żadne zaklęcia.

  • 7. Data: 2002-07-02 08:14:15
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > A nie lepiej było po prostu zlecić przelew przy okienku a nie kombinować z
    > elektroniką i dodatkowym potwierdzeniem.

    Z pewnością nie taniej i mniej nowocześnie :-) , ale w końcu pozostało tylko to.

> [...]
    > okienku to możesz otrzymać tylko JEDNO potwierdzenie. Na wydanie drugiego
    > opieczętowanego nie skutkują żadne zaklęcia.

    Też ich trochę rozumiem, ale tylko trochę.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-07-02 09:45:48
    Od: "Skalar" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > to: w żadnym wypadku. Jak chcę potwierdzenie przelewu wykonanego Sez@mem,
    > oni mi to wydrukują i opieczętują za ... 25!

    Miałem podobną sytuację w tym samym banku (o. Kraków) - (nie)dysponentka też
    się nie zgodziła na przybijanie jakichkolwiek pieczątek pod operacją, której
    sama nie wykonała, ale była przy tym na tyle nieuprzejma i wręcz chamska, że
    poprosiłem kierowniczkę oddziału.
    Przedstawiłem jej problem a ta grzecznie i przepraszjącym tonem powiedziała
    że przybije mi wszelkie pieczątki jakie chce i może to zrobić w dwóch
    egzemplarzach.
    Aż tyle nie wymagałem - wystarczył mi jeden ostemplowany egzemplarz.
    I co najważniejsze nie miałem żadnych problemów z akceptacją tego papierka w
    instytucji, w której go składałem.

    > Pechowa ta moja dysponentka/oddział, czy tak jest teraz wszedzie?

    Z dysponentkami chyba wszędzie :-(

    Pozdrawiam
    Arek

  • 9. Data: 2002-07-02 10:01:26
    Od: "Jacek Kobryń" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Przedstawiłem jej problem a ta grzecznie i przepraszjącym tonem powiedziała
    > że przybije mi wszelkie pieczątki jakie chce i może to zrobić w dwóch
    > egzemplarzach.

    Jest to jakiś sposób, aczkolwiek trochę niepewny. Nie każda kierowniczka musi
    być taka uległa/przyjazna dla klienta. Chyba jednak skapituluję i zapłacę te
    parę groszy za przelew.

    PS.
    Sorry za zmianę adresu, ale mi się limit wyczerpał na onecie.

    Jacek

  • 10. Data: 2002-07-03 07:13:50
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > polecenie przelewu samodzielnie. Podziekowałem i sobie poszedłem.
    >
    > Pechowa ta moja dysponentka/oddział, czy tak jest teraz wszedzie?

    Byłem wczoraj ponownie w oddziale i odpowiadam sam sobie: pechowa. Można nie
    wypełniać polecenia przelewu, ale ta przyjemność kosztuje 6 zł, w porównaniu z
    4 zł za wypełniony przelew.

    Jacek