    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK szaleje
    Date: Sun, 15 Feb 2004 00:32:32 +0100

    news:c0m6r2$q72$11@news.onet.pl...

    > Na razie posługuje się całkiem nieźle - liczba kredytów nieregularnych
    > spadła.

    _Udowodnij_, że wynika to z działalności BIK, a nie innych czynników (np.:
    poprawy lub znacznego pogorszenia warunków życia części osób, działalności
    windykatorów, _własnych_ danych banków).
    A jak Ci się uda, to mniej więcej myślę będzie poziom dowodowy, który należy
    wykazać, by uzyskać odszkodowanie od banku. A nawet wówczas nie masz
    pewności czy sąd nie będzie uprzedzony do Ciebie i Cię nie oleje zasądzając
    marne grosze.

    To zbyt skomplikowane, żeby uznać, że tylko BIK przyczynił się do tego
    spadku.

    Poza tym - jeśli się poprawiło i jeśli jest to zasługą BIK, to znaczy, że
    mylisz się Ty i prezes żądając większych uprawnień. Oznacza to bowiem, że
    obecny system działa i należy go udoskonalać. Zamiast ograniczać prawa
    obywatelskie wystarczy zmusić _wszystkie_ banki do tego, aby weszły do
    systemu i wyciągać konsekwencje (a nie zlewać to, bo banki płacą, więc mogą
    olewać, a cierpieć będą klienci, a nie zarząd BIK, który dba - jak każdy
    zarząd - przede wszystkim o własną kasę) wobec nich (banków), jeśli nie będą
    poprawiać baz w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie. Nie trzeba od razu
    zwiększać uprawnień, by ulepszyć system, który obecnie wydaje się być
    odpowiednio wyważony.

    Pozdrawiam,
    Washko