  • 21. Data: 2004-05-05 09:36:33
    Temat: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:

    > jest

    > A skad u Ciebie pewność, że wg Regulaminu prowadzenia ROR w db nie odpowiada
    Specjalnie dla Ciebie przeczytałem regulamin prowadzenia kont dla Os.
    fiz. polecam III rozdział pt. "Pełnomocnictwo" Polecam.
    [...]

    KJ

  • 22. Data: 2004-05-05 09:48:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 5 May 2004 08:22:34 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >W jakim KODEKSIE??? To musi być zapisane w "Regulaminie otwierania i

    CYWILNYM.

    >prowadzenia bankowego rachunku oszczędnościowego". jesli jest tam taki zapis
    >(że pełnomocnik odpowiada za niespłacony limit zadłużenia tak samo jak

    >Coś tu nie gra w . Moim zdaniem Bank nie jest nieomylny tylko postąpił w
    >zgodzie z zapisami "Regulaminu prowadzenia rachunków...". Natomiast ciągle

    A czytałaś ów?

> [...]
    >niespłacona. I tak co miesiąc.Czy pełnomocnik nie jest winny braku spłaty
    >kredytu? Jest. I musi odpowiadać tak jak właściciel.

    Nie. Wobec banku odpowiedzialny jest WŁAŚCICIEL. Pełnomocnik odpowiada
    tylko przed WŁAŚCICIELEM.
    To jest podstawa PEŁNOMOCNICTWA. Pełnomocnik działa w imieniu i na
    odpowiedzialność mandanta. To, co zrobi pełnomocnik w ramach swego
    pełnomocnictwea ma zawsze takie skutki, jakby dokonał tego mandant.

    >Natomisat, powtórzę, ciągle nie wiemy jak uzasadnił bank swoją decyzję. Może
    >czegoś ciągle nie wiemy?

    Nijak. Stwierdził, że już wczesniej wypłacił odszkodowanie, a obecne
    nieprawdziwe dane są efektem błedu w systemie, ale nie czuje się za
    nie odpowiedzialny.
    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2004-05-05 10:08:11
    Od: "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> napisał(a):

    > Nie ma znaczenia. Pełnomocnik, to nei współwłaściciel. Pełnomocnik nie
    > podpisuje umowy z bankiem, nie jest żyrantem i NIE ODPOWIADA za
    > wywiązywanie sie właściciela konta z zawartych umów.

    A skąd wiemy ,że nie odpowiada? jest taki zapsi w umowie rachunku bankowego?
    Oczywiście, że podpisuje: "Pełnomocnictwo".Podpisuje się (wzór podpisu)i
    podaje wszystkie dane-czy w db nie ma takiego dokumentu? na jakiej zasadzie
    ktoś staje się tam pełnomocnikiem?

    > Najpierw zrozum co to jest pełnomocnik...

    Proszę bardzo:pełnomocnik (słownik języka polskiego) "osoba posiadająca
    pełnomocnictwo&#8217;
    pełnomocnictwo (słownik języka polskiego) 1. &#8216;upoważnienie wydane przez
    mocodawcę jakiejś osobie, uprawniające ją do prowadzenia w jego zastępstwie
    określonych spraw&#8217; 2. &#8216;dokument poświadczający czyjeś uprawnienia do
    wykonywania pewnych czynności prawnych w imieniu i na rzecz mocodawcy&#8217;
    Czy to pomaga w obaleniu teorii, że w db pełnomocnik nie może być wpisany do
    BIK? Ja uważam,że nie oraz,że reguluje to zapis w reulaminie rachunku
    bankowego.
    Moja prosba-prosze o zacytowanie odpowiedzi db, o ktorej wspomniano w
    pierwszym(?)liście.

  • 24. Data: 2004-05-05 10:09:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 5 May 2004 09:19:00 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >A skad u Ciebie pewność, że wg Regulaminu prowadzenia ROR w db nie odpowiada
    >tak jak właciciel?

    Bo regulamin nie może być sprzeczny z Kodeksem Cywilnym.

    DOTARŁO?

    >Ja wskazuję podstawę mojego twierdzenia Ty usiłujesz mnie
    >przekonać (na różnym poziomie argumentacji),że nie, dodatkowo nie wskazując
    >żadnej podstawy. Powtórzę pytanie: jaki Kodeks to reguluje i które zapisy
    >konkretnie?

    Cywilny.

    >I czy w przypadku, kiedy pełnomocnik w db odpowiada tylko przed właścielem,
    >właściciel może założyć sprawe w sądzie ( na jakiej odstawie, jaki pozew?)
    >pełnomocnikowi ,którego sam dobrowolnie ustanowił? I o co go pozwać?

    Jak to o co? O zagarnięcie mienia na przykład.

    >I jakie
    >przepisy, jakiego aktu prawnego określają stopień odpowiedzialności
    >pełnomocnika przed właścicielem?

    Kodeksu Cywilnego. Art. 98 - 109.
    Szczególnej uwadze polecam art. 108 - wynika z niego, że pełnomocnik
    nie jest stroną umowy.

    >jakiś nadrzędny akt prawny czy tez może
    >wewnętrzny regulamin prowadzenia rachunku bankowego to okresla?

    Nadrzędny.

    >Będę zobowiązana za odpowiedź na te kilka pytań?

    Prosze bardzo.
    I na przyszłość - jak czegoś nei wiesz, to nie wdawaj się w dyskusję,
    tylko PYTAJ.

    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2004-05-05 13:49:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 5 May 2004 10:08:11 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >A skąd wiemy ,że nie odpowiada? jest taki zapsi w umowie rachunku bankowego?

    Nie, w Kodeksie Cywilnym.
    Poza tym zapoznaj się, proszę, ze znaczeniem słowa pełnomocnik.

    >Oczywiście, że podpisuje: "Pełnomocnictwo".Podpisuje się (wzór podpisu)i
    >podaje wszystkie dane-czy w db nie ma takiego dokumentu? na jakiej zasadzie
    >ktoś staje się tam pełnomocnikiem?

    Na tej zasadzie, że osoba zwana mandantem daje drugiej pełnomocnictwo
    do określonych czynności.
    Pełnomocnictwo oznacza, że osoba wyznaczona w ten sposób, czyli
    pełnomocnik dokonywać może czynności prawnych w imieniu mandanta.
    Oznacza to równiez, że czynnośc prawna dokonana przez pełnomocnika
    rodzi wobec drugiej strony dokładnie takie same skutki prawne, jakby
    była wykonana przez mandanta.
    To oznacza, że pełnomocnik nie stanowi strony w rozumieniu prawa
    cywilnego.
    Pełnomocnik za swoje działania odpowiada jedynie wobec mandanta.
    Mówiąc prościej, pełnomocnik nie jest osoba w jakikolwiek sposób
    związaną umową ze stroną, z która wykonuje czynności prawne.

> [...]
    >BIK? Ja uważam,że nie oraz,że reguluje to zapis w reulaminie rachunku

    Oczywiście. W _zastępstwie_ w _imieniu_ i _na_rzecz_. Czyli nie da
    siebie, nie we własnym imieniu i nie na własną rzecz.
    Pełnomocnik _nie_jest_ stroną umowy. Pełnomocnik nie jest związany
    jakąkolwiek umową z bankiem. Pełnomocnik nie ponosi równiez żadnej
    odpowiedzialności wobec banku za swoje działania.
    Za wszelkie działania pełnomocnika konsekwencje ponoci _mandant_.
    Pełnomocnik odpowiada za swoje działania jedynie przed mandantem.

    Bank nie ma z pełnomocnikiem zawartej umowy, pełnomocnik nie jest
    klientem banku.

    teraz dotarło?

    >Moja prosba-prosze o zacytowanie odpowiedzi db, o ktorej wspomniano w
    >pierwszym(?)liście.

    Po co? Przecież jeśli nie rozróżniasz współwłąściciela od
    pełnomocnika, to nei ma o czym rozmawiać.
    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2004-05-05 19:26:00
    Od: "Adamo 2." <a...@c...com>

    Użytkownik "Agnieszka Nawiązka" <o...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c7a88a$iam$1@inews.gazeta.pl...

    Szanowna blondynko, zajmij się czymś innym?

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 27. Data: 2004-05-09 00:53:00
    Od: KK <x...@u...wp.pl>

    Agnieszka Nawiązka wrote:

> [...]
    >widzę wyjątkowości tego banku w przestrzeganiu przepisów.Pełnomocnik
    >dysponuje kontem tak jak właściciel i bank chyba nie potrafi rozgraniczyć,
    >czy wypłaty z limitu dokonał właściciel czy pełnomocnik. I rozgraniczyć, ze
    >za spłaty kredytu " dobre" odpowiedzialność ponosza oboje a za spłaty "złe"
    >tylko właściciel a pełnomocnik juz nie.
    >Ustawa o ochronie danych nie ma nic do rzeczy-przeciez bank nie wykradł
    >Twoich danych i nie posługiwał się nimi bezprawnie.
    >Obawiam sie, ze odpowiedź z db jest poprawna albo nie wiemy wszystkiego....

    Czy Pani dalsze wypowiedzi na tym forum należy traktować jako oficjalne
    stanowisko DB?

    Bo nie może być Pani obiektywna sądząc z adresu

    bwr130.bci.net.pl

    (dla niezorientowanych - BWR teraz DB)

  • 28. Data: 2004-05-09 08:49:21
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    KK wrote:

    > Czy Pani dalsze wypowiedzi na tym forum należy traktować jako
    > oficjalne stanowisko DB?
    > Bo nie może być Pani obiektywna sądząc z adresu
> [...]

    Czytałem te zdumiewające posty p. Nawiązki i myślałem: "skąd się tacy biorą
    ?!".
    No to teraz wiem skąd :-)

    Bogdan B.

  • 29. Data: 2004-05-09 12:02:13
    Od: "Adamo 2." <a...@c...com>

    Użytkownik "KK" <x...@u...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowisko DB?
    >
    > Bo nie może być Pani obiektywna sądząc z adresu

    ROTFL!!!
    To tłumaczy (???) ten bełkot... nie popisała się!

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 30. Data: 2004-05-14 10:15:52
    Od: "Karolina Godyn" <a...@z...pl>

    > Użytkownik "KK" <x...@u...wp.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL!!!

    > To tłumaczy (???) ten bełkot... nie popisała się!

    Dodam, ze Pani kierownik oddziału na ul. Starowiślnej miała podobne poglądy.
    Dopiero po naprostowaniu przez centrale zrozumiała czym jest pełnomocnik do
    konta.

    Wolny wniosek, może by tak jakiś okólnik dla pracowników wydać z wyjaśnieniem
    czym jest pełnomocnik a czym współwłaściciel.

    Wyjaśniając, bank oczywiście przyznał się do błędu, zwalając wszystko na system
    informatyczny.