  • 11. Data: 2005-11-23 22:25:58
    Temat: Re: BIK i GE Capital Bank-POMOCY!!!!
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> napisał w
    wiadomości news:dm2pg2$n2v$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Glenn"

    > skoro już bawimy się w odpowiadanie pytaniem na pytanie, po co na stronach
    > BIK-u zamieszczono ustawę o BIG?

    Skoro już tam trafiłeś, to dlaczego nie znalazłeś odpowiedzi?
    http://www.bik.pl/regulacje_ustawowe.htm
    "Wejście w życie Ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych wpłynęło na
    możliwość nawiązania współpracy z nowo powstającymi Biurami Informacji
    Gospodarczej, i związanym z tym poszerzeniem zawartości informacyjnej
    Raportów kredytowych o dane zgromadzone w tych Biurach."
    Ten fragment chyba wszystko wyjaśnia.

  • 12. Data: 2005-11-23 22:30:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Adam Iganowicz wrote:
    > Użytkownik

    > oki, zażyłem :)
    > chcesz powiedzieć że BIK nie jest biurem informacji gospodarczej w
    > rozumieniu ustawy?

    Tak mi się wydaje - z resztą ustawa o BIG jest późniejsza.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 13. Data: 2005-11-23 22:43:09
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Użytkownik "Glenn"

    > Tak mi się wydaje - z resztą ustawa o BIG jest późniejsza.

    oki. jako laik w kwestiach prawnych rozumowałem w ten sposób: informacja
    gospodarcza wg ustawy o udostepnianiu to zobowiązanie pieniężne => kwota
    zaległości. Ustawa o udostępnianiu mówi że można udostępnić informację o
    zobowiązaniu jeśli wynosi ono co najmniej 200pln. BIK udostępnia dane o
    zaległościach czyli udostępnia informacje gospodarcze w rozumieniu ustawy.
    Wyszło mi więc że bank nie może wpisać do BIK'u zobowiązania mniejszego niż
    200pln bo wtedy złamie ustawę o udostępnianiu...
    Czy jeśli BIK powstał przed powstaniem ustawy o udosępnianiu to teraz może
    udostępniać informacje gospodarcze nie patrząc na ustawę o udostępnianiu
    która bądź co bądź obowiązuje? :)

    AI

  • 14. Data: 2005-11-23 22:56:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Adam Iganowicz wrote:
    > Użytkownik "Glenn"

    > oki. jako laik w kwestiach prawnych

    Tyż jestem lajkonik :-)

> [...]
    > może udostępniać informacje gospodarcze nie patrząc na ustawę o
    > udostępnianiu która bądź co bądź obowiązuje? :)

    Ale BIK nie udostępnia tylko o zaległościach. Udostępnia nawet o wnioskach o
    kredyt i w ogóle o "stanie" kredytu, więc nie wiem czy to by podpadało pod
    to co opisuje ustawa o BIG. Wątpię.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 15. Data: 2005-11-23 23:11:01
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    Użytkownik "Glenn"

    > Ale BIK nie udostępnia tylko o zaległościach. Udostępnia nawet o wnioskach
    > kredyt i w ogóle o "stanie" kredytu, więc nie wiem czy to by podpadało pod
    > to co opisuje ustawa o BIG. Wątpię.

    no ale jeśli w raporcie o stanie kredytu jest info o zaległości to to chyba
    jest informacja gospodarcza?
    no nie wiem, zadzwonie chyba do biku i zapytam bo "nierozumię" ;)

    AI

  • 16. Data: 2005-11-24 05:05:11
    Od: "Suzifox" <s...@i...net.pl>

    dzieki za opinie i podpowiedz. problem tkwi w tym ze ja nigdy nie brałam
    innego kredytu.Nie bylo takiej potrzeby,wiec nawet nie mam czego przestawic.
    Czyzby nie było szany na wykeslenie tego z Biku, tzn spłacenie zadłuzenia i
    i napisania podania o wyczyszczeniu z listy, no nie wiem wydaje mi sie ze
    powinnam miec taka szane , mimo ze bank umozyl mi dlug(85gr)
    Dodam ze byłam w 9 bankach i tylko jeden chcial żyranta , ktorego po długich
    poszukiwaniach znalazłam i okazalo sie ze ma karte kredytowa wiec go
    zdyskryminowali - co za bzdura, od trzech tyg wydaje mi sie ze zły sen i
    ,ozliwe tylko w POLSCE. Pozdrawiam IWONA ;-(

  • 17. Data: 2005-11-24 16:19:02
    Od: "dark" <d...@i...pl>

    hej
    zażadaj od Capital banku pisma z wyjaśnieniem sytuacji i poswiadczeniem
    zamknięcia kredytu.
    Potem z takim pismem składaj papiery o kredyt mieszkaniowy. Nie korzystaj z
    żadnej formy składania podania przez internet i telefon i tym podobne. tylko
    osobiście w bankach. U mnie pomogło. Miało to samo z kapitał bankiem. Nie
    byłem tego swiadomy. teraz starałem sie o kredyt i tez w każdym banku mi
    odnawiali. Dopiero bardzo miła Pani w getinbanku powiedziała mi że jak bede
    miał poręczyciela i spłace zaległe raty to bedzie ok. Zrobiłem rybią mine i
    pytam jakie zaległe raty? i potem zaczeło sie z mojej strony małe sledztwo
    które sięgneło do centrum kredytowego Getinbanku. Tam nie podali mi kwoty i
    daty i okazało sie że to Capital bank nie przekazał inf. o zamknieciu
    kredytu który spłaciłem kilka miesięcy temu. dopiero po mojej interwencji
    powiedzieli mi w Capitalu że cos tam coś tam i każdego 20-go danego miesiąca
    przekazują dane do Biku i teraz przekażą że jestem czysty. A w ogóle w
    centrum kredytowym widnieje u nich jakos dziwnie że to jest 20zł z 2003
    roku. oczywiscie jest to data wzięcia kredytu ale nie ma juz wpisu niby
    kiedy miało powstac zadłużenie. Wiec nie dziwie sie w sumie że jak bank
    widzi nie spłacone przez 2 lata 20 zł to zaczyna sie zastanawiac. NAGANNY
    jest brak jakiejkolwiek informacji od Capitala o jakims niby zadłużeniu. I w
    końcu poszedłem do euro banku. :) nie traktowałem ich na początku zbyt
    powaznie i poszedłem przy okazji nie licząc na wiele.
    I wyszedłem od nich po 30 minutach z kredytem :) wszystko na miejscu szybko
    i sprawnie. Oczywiscie cos za cos. kredyt jest droższy niz w innych bankach
    ale czasami wole dopłacic za wygode i brak stresów.
    mozesz tez spróbowac wziąśc u nich kredyt mieszkaniowy a jak wyczyścisz
    sobie sytuacje w biku to możesz sobie przerzucic ten kredyt do innego banku.
    pozdro
    dark

  • 18. Data: 2005-12-06 13:40:20
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 24 Nov 2005 17:19:02 +0100, "dark" <d...@i...pl> wrote:

    He he, mam podobną sytuację z GE capital bank.
    Wpisał mnie on do biku na zaległość w wysokości 3zł (słownie trzy złote)
    trwającą kilka miesięcy. Oczywiście nigdy nie byłem im winny nawet 3 groszy -
    kredyt ratalny spłaciłem zgodnie z umową.
    Muszę złożyć reklamację, tylko wciąż nie mam kiedy...
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 19. Data: 2005-12-12 15:25:30
    Od: "Maciek" <a...@v...pl>

> [...]
    > jest brak jakiejkolwiek informacji od Capitala o jakims niby zadłużeniu.

    Jeżeli chodzi o GE i te wpisy o zaleganiu z 2003 roku to u nich norma,
    Widziałem już takich kilkadziesiąt osob u nas. Po wyjasnieniach mówili ze im
    sytem padł (GE) w tym okresie i już jest wszysko ok. Ale w BIKU tego nie
    wyjaśnili i teraz koszą klientów na własnych kredytach bo takim co zalegają
    nikt nie udzieli (przynajmniej u nas), a oni i owszem. To jest niezła lipa i
    trzymanie klienta na siłę przy GE. Dziwię się że jeszcze nikt się za to nie
    zabrał na serio.