  • 1. Data: 2005-11-22 22:37:53
    Temat: mBank - chca czy musza?
    Od: "Klara" <k...@m...com>

    Zauwazyliscie, ze mBank rozbudowal ostatnio strony nt. bezpieczenstwa
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/?
    Chwala im za to, ciekawe tylko, czy zrobili to z wlasnej nieprzymuszonej
    woli, czy zmusilo ich do tego zycie. Jakies fraudy? Moze ktos konkretne
    pieniadze stracil? Szczegolnie zaniepokoil mnie opis dot. hasel
    jednorazowych, moze ktos juz probowal wydobyc je od klientow w opisany
    sposob...

    Identyfikatory i hasła
    Nie należy podawać haseł dostępu przez e-mail czy haseł jednorazowych przez
    telefon. W przypadku haseł jednorazowych, mBank prosi zawsze o podanie
    konkretnego numeru hasła i to wyłącznie już po ZALOGOWANIU do serwisu
    transakcyjnego w Internecie. mBank nigdy:
    - nie pyta o hasło podczas rozmowy z operatorem
    - nie każe podawać haseł jednorazowych przy logowaniu
    - nie wysyła maili zawierających linki prowadzące do strony Logowania

  • 2. Data: 2005-11-23 00:14:43
    Temat: Re: mBank - chca czy musza?
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Tue, 22 Nov 2005 23:37:53 +0100 "Klara" <k...@m...com> wrote:

> [...]
    > Chwala im za to, ciekawe tylko, czy zrobili to z wlasnej nieprzymuszonej
    > woli, czy zmusilo ich do tego zycie. Jakies fraudy? Moze ktos konkretne

    wiem, że zabezpieczają się przed sceen scrappingiem zmieniając linki i nazwy
    zmiennych. Mnie to zniechęciło, ale nie wiem co by było gdybym był phisherem :-)

    widać zaczęły się różne oszustwa, i bankowcy obliczyli, że bardziej im się
    opłaca włożyć kasę w zabezpieczenia, niż zatykać nią usta oszukanych klientów

  • 3. Data: 2005-11-23 18:16:42
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    anonim napisał(a):

    > wiem, że zabezpieczają się przed sceen scrappingiem zmieniając linki i nazwy
    > zmiennych. Mnie to zniechęciło, ale nie wiem co by było gdybym był phisherem :-)

    do czego i dlaczego zniechęciło?

    --
    Konrad Zak
    http://konradzak.com/powerofcli http://akademiaruchu.com.pl

  • 4. Data: 2005-11-23 23:10:45
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Wed, 23 Nov 2005 19:16:42 +0100 Konrad Zak
    <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ> wrote:

    > do czego i dlaczego zniechęciło?

    pisałem sobie grubego klienta, ale albo musiałbym wymyślić jakąś heurystykę,
    albo regularnie dostosowywać kod do strony. Może rozejrzę się za innym bankiem.

  • 5. Data: 2005-11-24 17:07:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a) w wiadomości: ...

    >Widzisz - teoretycznie masz racje.

    Czasami mam napady idealizmu... :) Ostatnio coraz częstsze.
    Starzeję się?

    >Chociaz oczywiscie wlamanie nastapilo na rachunek konkretnego klienta. Dla >tego
    ostatniego, a przede wszystkim prsy - nie ma to jednak znaczenia.
    >Wlamano sie na jego konto w banku = wlamano sie do banku ;)

    To wiesz Ty (siedzisz w mediach), wiem ja, wie wiekszość tej grupy.
    Ale czasem słysząc i czytając podobne skróty myślowe złoszczę się,
    bo mniej zorientowani wierzą słowom wprost. Musiałem już wiele razy
    tłumaczyć o co chodzi w informacjach, zwłaszcza ekonomicznych
    i technicznych. Jak zaczną w uproszczenia wierzyć politycy (na
    razie ich używają instrumentalnie) to zgotują nam kompletne pomnieszanie
    pojęć i zwiekszenie odpowiedzialności zbiorowej kosztem indywidualnej.

    A to, że bank stara się to dobrze - nie krytykuję.
    Arek