  • 1. Data: 2012-11-30 23:30:10
    Temat: BGŻ fałszuje księgowanie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Wchodzę sobie około 13-tej na konto. Przelew jeszcze nie dotarł.
    Wchodzę po 17-tej. Już jest. Ups... data księgowania wczorajsza.
    Kreatywna księgowość, tak?

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2012-12-01 07:23:53
    Temat: Re: BGŻ fałszuje księgowanie
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-30 23:30, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Wchodzę sobie około 13-tej na konto. Przelew jeszcze nie dotarł. Wchodzę
    > po 17-tej. Już jest. Ups... data księgowania wczorajsza. Kreatywna
    > księgowość, tak?

    Czepiasz się. Kiedy przelew miał Twoim zdaniem dotrzeć z uwzględnieniem
    elixirów? Jeśli wczoraj, to jest ok. Tzn czym innym jest "data
    księgowania", a czym innym data wyświetlenia przed nosem użytkownika.

    Nie wiem, czy nadal, ale ING kiedyś 3. elixir księgowało następnego dnia
    z datą wczorajszą.

    A w takim EB, jeśli nie klepniesz F5 to i przez tydzień możesz nie
    zobaczyć, że przelew wpłynął.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 3. Data: 2012-12-01 09:05:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    SQLwiel napisał(a) :

    > Czepiasz się. Kiedy przelew miał Twoim zdaniem dotrzeć z uwzględnieniem
    > elixirów? Jeśli wczoraj, to jest ok. Tzn czym innym jest "data
    > księgowania", a czym innym data wyświetlenia przed nosem użytkownika.

    We właściwościach przelewu jest data wysłania. Czasem jest różna od
    daty pokazywanej na liście - daty księgowania na koncie. Czyli da
    się zaksięgować dopiero w momencie wpływu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 4. Data: 2012-12-02 02:27:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy nadal, ale ING kiedyś 3. elixir księgowało następnego dnia
    > z datą wczorajszą.

    Sądzę, że to było księgowane znormalną datą, tylko nie od razu wpis był
    dostępny na stronie internetowej. Pewnie z opóźnieniem szło.

    > A w takim EB, jeśli nie klepniesz F5 to i przez tydzień możesz nie
    > zobaczyć, że przelew wpłynął.

    BPH też tak miało jeszcze kilka tygodni temu. Co więcej było tak, że
    przychodził mail, że jest operacja, a jak się logowałeś na stron, to go nie
    było i trzeba było drugi raz przycisk nacisnąć.

  • 5. Data: 2012-12-02 09:04:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 01 Dec 2012 07:23:53 +0100, SQLwiel
    <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
    > elixirów? Jeśli wczoraj, to jest ok. Tzn czym innym jest "data
    > księgowania", a czym innym data wyświetlenia przed nosem
    użytkownika.

    Osobiście uważam, że w przypadku banków " internetowych" (szczególnie
    tych bezokienkowych) rozjezdzanie się tych dat (księgowania i
    "pokazania") jest niedopuszczalne. Bo skoro data księgowania, czyli
    dostępności środków jest wczorajsza, a de facto wczoraj tych środków
    nie było "widac" i nie można było z nich skorzystać (np.by coś
    zapłacić w określonym terminie) to jest to nie uczciwe.
    Czy nie uwazasz, że data księgowania powinna określać moment, w
    którym środki są do dyspozycji dla ich posiadacza?

    --
    Marek