  • 11. Data: 2011-08-01 20:37:35
    Temat: Re: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    ikarek <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote on
    2011-08-01_22:29
> [...]
    > sprytniejsi/zdolniejsi użytkownicy wirtualnych systemów są w
    > stanie wykorzystać luki koncepcyjne/technologiczne i cudownie
    > rozmnażać rzadkie dobra (wymienialne na realne pieniądze).
    > Odbywa się to kosztem większości, która działa zgodnie z
    > regułami oraz jest dostarczycielem tych realnych pieniędzy.
    >
    > O ile w przypadku gier ma to jeszcze jakiś sens z punktu
    > widzenia zwykłego użytkownika (taki sam jak płacenie za TV,
    > kino, itd. - jest to rozrywka) - to już pakowanie realnych
    > pieniędzy w bitcoiny z nadzieją na udane spekulacje, wydaje mi

    Czytałeś coś na temat bitcoin ? Bo wygląda na to, że nic...

    A warto, zaręczam.

    witrak()

  • 12. Data: 2011-08-01 20:38:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:j172bo$9g4$...@n...onet.pl...

> [...]
    > to rozrywka) - to już pakowanie realnych pieniędzy w bitcoiny
    > z nadzieją na udane spekulacje, wydaje mi się mocno problematyczne :)

    Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś w
    stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

  • 13. Data: 2011-08-01 20:41:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 20:17), m4rkiz wrote:

> [...]
    > lancuchu (historii transakcji) przechowywanej u kazdego klienta
    >
    > wyslanie bitcoinsa innemu uzytkownikowi jest nieodwracalne i polega na
    > ogloszeniu tej transakcji w sieci i dopisaniu jej do lancucha, przyjmuje
    > sie
    > ze jest to nieodwracalne od momentu kiedy transakcja ma 6 potwierdzen
    >
    > zeby wyslac bitcoinsa trzeba miec dostep do kluczy szyfrujacych
    > przypisanych do
    > danego adresu bitcoin, przechowywane w pliku wallet.dat i generowane przez
    > program do transakcji bitcoinsami w miare razie potrzeb (podczas uzywania

    Mnie ciekawi, w jaki sposób jest to zabezpieczone przed
    rozsynchronizowaniem tej rozproszonej bazy danych (bo tak chyba trzeba
    traktować te bitcoiny). Powiedzmy że połowa węzłów ma informację że
    bitcoin taki a taki został sprzedany przeze mnie - Tobie, zaś druga
    połowa - że komuś innemu.

    I taka uwaga na temat tych bitcoinów, postanowiłem "zainwestować" jakąś
    małą kwotę (powiedzmy 1-2 BTC, żeby zobaczyć z czym to się je) i widzę
    że to wszystko jeszcze strasznie partyzanckie, trochę mi przypomina
    wszystkie e-goldy.

    A więc hermetyczne, w zasadzie brak punktu styku z jakimiś powszechnie
    uznanymi internetowymi sposobami płatności (karty
    płatnicze/moneybookers/paypal).

    Z polskich "kantorów" - 1. to przelew do jakiegoś prywatnego ludzia na
    bitomat.pl , 2. jakiś system kojarzenia kontrahentów, z tego co
    zrozumiałem to nie ma żadnego rachunku pośredniczącego - ja przelewam
    BTC komuś, ktoś mi przelewa na konto/paypal, takie BTC'owe allegro.

    p. m.

  • 14. Data: 2011-08-01 20:48:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > traktować te bitcoiny). Powiedzmy że połowa węzłów ma informację że
    > bitcoin taki a taki został sprzedany przeze mnie - Tobie, zaś druga

    Rozwiązaniem byłaby nieparzysta ilość węzłów i kryterium większości. Chyba
    że część węzłów może w ogóle nie mieć informacji na temat transakcji. Poza
    tym jakby to miało być zliczane, to musiałoby to być jednak scentralizowane,
    czyli bez sensu.

  • 15. Data: 2011-08-01 20:53:01
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-08-01 22:38, MarekZ pisze:
    > Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś
    > w stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

    I tu się mylisz. Ponoć całkiem nieźle się za to kupuje nielegalny towar.
    Z resztą, Trystero się o tym produkował jakiś czas temu.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2011-08-01 20:59:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    mvoicem wrote:
> [...]
    > traktować te bitcoiny). Powiedzmy że połowa węzłów ma informację że
    > bitcoin taki a taki został sprzedany przeze mnie - Tobie, zaś druga

    kazdy klient jest jednoczesnie wezlem jezeli akceptuje polaczenia
    przychodzace, wygrywa wiekszosc

    w przypadku duzego splita teoretycznie mozna sie przejechac

  • 17. Data: 2011-08-01 21:08:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MarekZ wrote:
    > Ogólnie wygląda na to, że to jakaś wybitna dzieciarnia, te bitcoiny. Coś w
    > stylu eurogąbek na naszej klasie, albo orenów w Wiedźminie.

    roznica jest zasadnicza - brak centralnego systemu, znane zalozenia,
    potencjalna anonimowosc - jezeli sie o nia zadba, brak mozliwosci
    blokady srodkow przez kogokolwiek, brak mozliwosci 'dodrukowania'
    bitcoinsow itd.

    pare miesiecy temu zarobilem na tym troche kasy (sprzedalem o wiele za
    szybko, nie liczylem ze wystartuje to az tak ostro) wiec staralem sie
    poznac btc dosyc dokladnie

    imho, jest z nim spory problem od strony softu klienta, do tego jednak jest
    potrzebna duzo wieksza grupa ludzi niz ta ktora sie tym teraz zajmuje,
    dalej brakuje wielu podstawowych funkcji, zwlaszcza jezeli chodzi o
    zabezpieczanie swoich srodkow

    natomiast pomysl jest rewelacyjny i rewolucyjny, mysle ze calkiem niedlugo
    albo bitcoins (albo jakies jego rozwiniecie, na pewno p2p) ma szanse
    zrobic duzo zamieszania w dziedzinie szybkich mikroplatnosci przez internet

  • 18. Data: 2011-08-01 21:11:14
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Czytałeś coś na temat bitcoin ? Bo wygląda na to, że nic...
    >
    > A warto, zaręczam.

    To były ogólne uwagi, ani się przy nich nie upieram, ani nie
    wycofuję. Bo w takich wypadkach szczegóły są najważniejsze.

    Zatem nadal ogólnie, popraw mnie jeżeli się mylę:
    a) bitcoiny są podatne na kradzież? Nie są podpisane,
    nie mają numeru seryjnego - po wysłaniu ich "gdzieś",
    przepadają?

    b) na oko wydają się dobrym celem do zatrudnienia botnetów
    - do produkcji, a może też do tworzenia zcrackowanych sieci,
    wystarczająco dużych, aby mogły potwierdzać fałszywe
    rozwiązania zadań? Piszę zupełnie na czuja... jak mówię,
    szczegóły są najważniejsze, ja ich zupełnie nie znam, ale gdy
    w grę wchodzi tyle pieniedzy, to bardzo zdolni ludzie mogą
    się potrudzić nad złamaniem tego.

  • 19. Data: 2011-08-01 21:15:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:j174k0$pud$...@d...me...

> [...]
    > albo bitcoins (albo jakies jego rozwiniecie, na pewno p2p) ma szanse
    > zrobic duzo zamieszania w dziedzinie szybkich mikroplatnosci przez

    To działa tylko w sieci? Jest w pełni zależne od funkcjonowania sieci? Jak
    to się robi? Czy bitcoiny, tak jak numery GG stworzył Pan Bóg? Bo coś kiedyś
    słyszałem, że można je zrobić/wygenerować samodzielnie. Bo takie wydarzenie,
    że jakaś tam awaria serwera czy też akcja jakiegoś dzieciaka powoduje
    nieodwracalna stratę bitcoinów działa strasznie zniechęcająco. Można by
    pewnie je jakoś ponownie wygenerować, ale to byłoby pewnie zaczątkiem psucia
    systemu (czyli dodrukiem), tak?

  • 20. Data: 2011-08-01 21:39:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 23:15), MarekZ wrote:
> [...]
    > takie wydarzenie, że jakaś tam awaria serwera czy też akcja jakiegoś
    > dzieciaka powoduje nieodwracalna stratę bitcoinów działa strasznie

    Jeżeli tak rzeczywiście jest, to to jest raczej zachęcające.

    W końcu jak się sfajczy kantor, to cała tam przechowywana gotówka też
    się sfajczy i jej się nie odzyska.

    Byłoby źle jakby było inaczej.

    p. m.