  • 1. Data: 2011-07-31 21:15:53
    Temat: Awaria Bitomat.pl najprawdopodobniej zakonczona utrata srodkow
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Serwis Bitomat.pl obracajacy waluta Bitcoin ulegl awarii:
    http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-pola
    cy-stracili-swoje-bitcoiny
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2011-08-01 07:55:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote on
    2011-07-31_23:15
    > Serwis Bitomat.pl obracajacy waluta Bitcoin ulegl awarii:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-pola
    cy-stracili-swoje-bitcoiny

    "Bartosz *rozważa* powiadomienie prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa." [podkr. moje]

    witrak()

  • 3. Data: 2011-08-01 13:08:22
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    witrak() wrote in <news:j15kid$hht$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    > "Bartosz *rozważa* powiadomienie prokuratury o popełnieniu
    > przestępstwa." [podkr. moje]

    Zastanawiajace... http://pokazywarka.pl/u3a6pp
    Oficjalny komunikat: http://pokazywarka.pl/5zqqaf
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2011-08-01 13:31:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:j168g9$eq8$...@u...news.interia.pl...
    > witrak() wrote in <news:j15kid$hht$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    >
    > Zastanawiajace... http://pokazywarka.pl/u3a6pp
    > Oficjalny komunikat: http://pokazywarka.pl/5zqqaf

    Nie znam się zupełnie na tych bitcoinach. Czy ktoś mi może wytłumaczyć, kto
    na takim manewrze zarobił? Stracili posiadacze bitcoin. Czy one po prostu
    uległy dematerializacji i zysk niejako rozkłada się na pozostałych
    posiadaczy bitcoin, bo zrobiło się ich mniej? Czy to inaczej działa? Czy
    istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w
    obiegu"?

  • 5. Data: 2011-08-01 13:44:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:j168g9$eq8$1@usenet.news.interia.pl...
    > witrak() wrote in <news:j15kid$hht$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    >
    > Zastanawiajace... http://pokazywarka.pl/u3a6pp
    > Oficjalny komunikat: http://pokazywarka.pl/5zqqaf

    wszystko wskazuje na zamierzone działanie administratora

    nie prowadzę takiego banku internetowego jak bitomat.pl
    a mam w cron archiwizację danych userów na 2 różne co 3 dni
    przy kompresji słownikowej rar naprawdę nie wiele zajmują

    --
    http://go.zasms.pl/glosuj/?glosowania/voip/operatorz
    y/

  • 6. Data: 2011-08-01 13:46:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w

    ja zrozumiałem że stracili ci co sprzedali
    coś bezpośrednio w tej walucie

  • 7. Data: 2011-08-01 13:55:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > ja zrozumiałem że stracili ci co sprzedali
    > coś bezpośrednio w tej walucie

    Ja zrozumiałem, że oni tak jakby mieli na tym serwerze rachunki w bitcoin
    (kupionymi za 'prawdziwe pieniądze') z dodatnimi saldami, a teraz mają z
    zerowymi i nie ma kto im tych bitcoin oddać, bo one po prostu zniknęły
    (pomimo tego, że wiadomo ile ich mieli). Musieliby sobie je na nowo kupić za
    'prawdziwe pieniądze'. Nie tak?

  • 8. Data: 2011-08-01 18:17:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w

    wygenerowane bedzie 21 milionow bitcoinsow, podzielnych do 8 miejsca po przecinku

    ilosc ta nie moze zostac zmieniona w zaden sposob, jest na stale zapisana w
    lancuchu (historii transakcji) przechowywanej u kazdego klienta

    wyslanie bitcoinsa innemu uzytkownikowi jest nieodwracalne i polega na
    ogloszeniu tej transakcji w sieci i dopisaniu jej do lancucha, przyjmuje sie
    ze jest to nieodwracalne od momentu kiedy transakcja ma 6 potwierdzen

    zeby wyslac bitcoinsa trzeba miec dostep do kluczy szyfrujacych przypisanych do
    danego adresu bitcoin, przechowywane w pliku wallet.dat i generowane przez
    program do transakcji bitcoinsami w miare razie potrzeb (podczas uzywania
    kolejnych adresow)

    utrata kluczy oznacza brak mozliwosci wyslania czegokolwiek z tego adresu i
    oznacza ze bitcoinsy sa 'zgubione' na zawsze

    historie wszystkich transakcji mozna sledzic np tu http://blockexplorer.com/

    transakcje sa z zasady anonimowe, podaje sie tylko generowany losowo
    (na podstawie klucza szyfrujacego) adres do ktorego jest przypisane jakies saldo

    inne ciekawe informacje http://bitcoincharts.com/markets/

  • 9. Data: 2011-08-01 19:42:47
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote on
    2011-08-01_15:08
    > witrak() wrote in <news:j15kid$hht$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    >
    > Zastanawiajace... http://pokazywarka.pl/u3a6pp Oficjalny
    > komunikat: http://pokazywarka.pl/5zqqaf

    Tak się jakoś tutaj przyjęło, że wstawiamy linki w postaci
    gwarantującej bezpieczne i wygodne oglądanie, zatem *można* dać
    skrócony, ale *trzeba* dac pełny.

    Możesz powtórzyć te odsyłacze ?

    Z góry dziękuję...

    witrak()

  • 10. Data: 2011-08-01 20:29:33
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istnieje jakiś sposób dowiedzenia się ile bitcoin jest w danym momencie "w

    Też się nie znam, natomiast najprawdopodobniej są one wrażliwe
    na te same zagrożenia, co wirtualne waluty w grach siechowych, czyli:
    a) kradzieże z kont użytkowników
    b) proceder, którym w naszym świecie zajmował się przez chwilę
    Chrystus - czyli kopiowanie, zwane też dupowaniem :)
    Generalnie jest tak, że sprytniejsi/zdolniejsi użytkownicy wirtualnych
    systemów są w stanie wykorzystać luki koncepcyjne/technologiczne
    i cudownie rozmnażać rzadkie dobra (wymienialne na realne pieniądze).
    Odbywa się to kosztem większości, która działa zgodnie z regułami
    oraz jest dostarczycielem tych realnych pieniędzy.

    O ile w przypadku gier ma to jeszcze jakiś sens z punktu widzenia
    zwykłego użytkownika (taki sam jak płacenie za TV, kino, itd. - jest
    to rozrywka) - to już pakowanie realnych pieniędzy w bitcoiny
    z nadzieją na udane spekulacje, wydaje mi się mocno problematyczne :)