    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Date: Wed, 1 Jun 2016 18:51:56 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <j5tyqclligqb$.6wjc8u2qbgj3.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <574c41c5$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <574ca13f$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <nijqgg$fkf$1@news.chmurka.net>
    <574db6b7$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <nim7uj$dcj$1@news.chmurka.net>
    <574f019c$0$648$65785112@news.neostrada.pl>

    news:574f019c$0$648$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tym niemniej wszyscy juz wiedzieli, ze kurs moze skoczyc dwukrotnie, i nie
    > mozna tego bagatelizowac :-)

    Widziałem, że nie bagatelizować, ale skok dwukrotny wydawał mi się możliwy
    tylko chwilowo.
    Nie śledziłem CHF ale OIDP EURPLN (nie szukam) było 3,2 (połowa roku)
    skoczyło góra do 4,5 (styczeń - interwencja) i spadło do 4 coś tam, może
    4.2. To nie jest razy dwa.

    > W 2010 to nie trzeba bylo sie mocno zastanawiac, aby dostrzec.
    > Kurs skoczyl, a zarobki nie, a ceny mieszkan to nawet spadly.

    Nie jestem ekonomistą.
    Dla mnie było tak - PLN był przewartościowany (bo w TV mówili), i się
    zachwiało i wyrównało na nowym poziomie.
    Teraz jest chwilowo wyrównane, zarobki i ceny powoli dobiją i może znów się
    będzie powoli rozsuwało aby kiedyś się zachwiać i wyrównać.

    > na pierwszy rzut oka to nie - zbyt proste by to bylo ..

    To jest argument :) i na pewno masz rację.
    Bo w moim przypuszczeniu dlaczego miałby to być stosunek akurat pierwszych
    rat kredytu malejącego.
    Dla różnych % stosunek pierwszych rat (malejących) będzie jakiś różny od 1,
    a stosunek ostatnich będzie praktycznie 1.

    > Gotowy wzor chyba by sie znalazl, ale raczej skladalby sie z jakiejs sumy
    > czy ambitniejszej operacji dla kolejnych miesiecy.
    > Byc moze tez bankowcy sie nie przemeczali, bo taki wzor z rownymi
    > miesiacami jest wystarczajaco dokladny - a tych pare zl odchylenia w
    > ostatniej racie jest nieistotne.

    W Arkuszu OpenOffice jest funkcja to licząca (nie pamiętam nazwy) dla
    równych miesięcy - odkryłem ją jak już sobie sam wyprowadziłem i mi się
    zgodziło. Ale symulacje z banków były ciut inne i zgadzało się dopiero jak
    przeliczałem (symulowałem spłatę) z uwzględnieniem liczby dni w miesiącu.
    Ale taką symulację na papierze to miałem chyba tylko z dwu banków więc nie
    koniecznie reprezentatywna próbka.
    P.G.