  • 1. Data: 2022-01-25 21:56:53
    Temat: Aptekarska dokładność nowego ładu...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    OT? -- Otóż To... ;)

    recepta -- 24 opakowania po 20 tabletek
    dawkowanie -- 2 raz dziennie po 1 tabletce
    data wystawienia 03 września
    data pierwszego zakupu 02 listopada (wrzesień ma 30 dni)

    Na zakup pierwszego mam jeden miesiąc. (lub 30 dni)

    Przy pierwszym zakupie słyszę, że stracę 3 opakowania,
    czyli jeden miesiąc. (3x20 to 60 i tyle biorę miesięcznie)

    Zamawiam więc następnym razem 15 opakowań.

    Aptekarka (inna niż pierwszym razem) liczy, liczy, liczy i stwierdza,
    że może mi dać tylko 7, bo w sumie 9 a jedno mi dała... Chcę zauważyć,
    że 9-1 daje 8 a w ogóle zbyt dużo tracę, ale słyszę, że może dać 8...
    Nie wiem -- w sumie 8, czy dziś 8, ale po chwili dokłada 1, więc
    w sumie może dać 9...

    Tak więc mój protest dotyczy potrąconych 15 opakowań...
    (300 tabletek, 150 dni, ~5 miesięcy)

    Tłumaczę, że może potracić mi (jak sama mówi) co najwyżej
    2 miesiące, czyli 1/4 całości, nie zaś 2/3 czy prawie 2/3...
    (2*2*30 daje 120, czyli 6 opakowań po 20 tabletek;
    tymczasem aptekarka chce zabrać 16 opakowań, później
    już tylko ;) 15 -- z wypisanych 24)

    Aptekarka liczy, liczy, liczy i stwierdza, że jednak musi mi
    potrącić aż 15 opakowań, i że to nie ona musi potrącić, lecz
    komputer musi...

    Próbuję na różne sposoby wytłumaczyć, lecz moje tłumaczenia na nic...

    Z zamówionych 15 opakowań dostałem 8... I tak dobrze,
    że aż 8... 160 sztuk, czyli na 80 dni...

    -=-

    Kiedyś uważałem, że ludzi chorych umysłowo nie ma,
    a nawet jeśli są -- nie trafię na takich w swym
    życiu... coraz częściej mam inne podejście do tematu...

    -=-

    Zawiozłem wniosek osłonowy... Na 400 pln...

    -=-

    Kupiłem też leki ojcu... Na ojca leki i na matki wydałem ~677pln,
    z czego matki leki kosztowały ~100... Seniorzy mają (jak wiadomo)
    leki bezpłatne... ;) Wśród tych bezpłatnych jest Xarelto 10mg...
    Ojciec bierze Xarelto 2 razy dziennie po 2.5mg -- ta dawka nie
    jest za darmo... 28 tabletek kosztuje -- sami możecie sprawdzić,
    ile... ;) (kupiłem po ponad 70 pln -- 4 opakowania)
    Poza Xarelto ojciec kupił (jak zawsze) mazidła i jakiś inne leki...
    W jednej aptece ponad 356pln, w drugiej (netowej -- tu razem
    z lekami matki) ponad 276pln razem z transportem, w trzeciej
    chyba tylko prawie 25pln i w czwartej jeszcze prawie 20pln...

    Tak wygląda darmowość leków seniorów...
    W tej czwartej naprawdę były też bezpłatne...

    To nie był wyjątkowy miesiąc ojca leków...

    Czym mają płacić biedni emeryci?
    Proste -- muszą umierać z głodu...

    -=-

    A moje leki? Tylko Alvesco, Witamina PP i Formoterol...
    Witaminy B1 nie było... Zaczętego w jednej aptece leku
    z recepty nie można kupić w innej aptece -- a w tej
    aptece nie ma...

    Jeszcze Betaserc... Tu także problem z liczeniem -- w innej aptece...
    Ale tu jest jeszcze gorzej -- bo aptekarka jakby sprzedała, choć nie
    sprzedała... Orzekła, że zabierze za 2 miesiące -- zabrała 2 razy po
    2, nie tyle zabrała, co napisała, że kupiłem... Tu także z mej strony
    było tłumaczenie:
    - na zakup pierwszego opakowania mam 30 dni?
    - tak
    - więc nic bym nie stracił, gdybym kupił w ciągu 30 dni?
    - nic
    (w istocie odpowiedź jest dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuża...)
    - zatem w ciągu następnych 30 dni straciłem 2 miesiące?
    - nie
    (tu też była dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuga litania)

    -=-

    Używam czasu teraźniejszego miast przeszłego? -- nie znam
    gramatyki! Tak orzekła pewna pani laryngolog... Pomyślałem
    wówczas, że jest oczytana_inaczej, bo właśnie ten myk można
    znaleźć często w literaturze pięknej...

    -=-

    Dlaczego nie śpieszyłem się z pierwszym zakupem? Bo często
    w aptekach brakuje leków - jak teraz Witaminy B1, więc mam
    w domu zapasy...

    -=-

    Ponoć jest pandemia (leki chyba już via net nie przechodzą;
    tamte recepty nie były via net; automagiem via net nie można
    zamówić) i lekarze mają za dużo pracy... Ani Betasercu bez
    recepty nie można kupić, ani Witaminy PP...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2022-01-26 08:43:21
    Temat: Re: Aptekarska dokładność nowego ładu...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 sty 2022 o 21:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > OT? -- Otóż To... ;)

    > recepta -- 24 opakowania po 20 tabletek
    > dawkowanie -- 2 raz dziennie po 1 tabletce
    > data wystawienia 03 września
    > data pierwszego zakupu 02 listopada (wrzesień ma 30 dni)

    Leki zamawiałem w aptece wysyłkowej, więc zgłosiłem tam ów problem;
    taką otrzymałem odpowiedź:

    -=--=--=--=--=--=--=--=--=-

    śr., 26 sty 2022 o 08:19 <f...@a...pl> napisał(a):

    Dzień dobry,

    Dziękuję za pozostawienie wiadomości.

    W celu sprawdzenia poprawności tych obliczeń musiałabym mieć wgląd
    w dane z e-recepty, a niestety nie mam możliwości jej otworzenia. Tylko
    farmaceuci z apteki, gdzie recepta była realizowana mają wgląd do
    systemu. W takim wypadku można poprosić kierownika apteki o wyjaśnienie
    ilości potrąconych opakowań.

    Jeżeli potrzebne są dodatkowe wyjaśnienia to zapraszam do kontaktu
    mailowego lub do korzystania z konsultacji dostępnych na stronie

    Pozdrawiam,
    mgr farm. Katarzyna Witkowska

    -=--=--=--=--=--=--=--=--=-

    Na którą odpowiedziałem:

    Opisałem dostatecznie dobrze.
    Przykro mi, ale nie mogę u Was kupować.
    PDF recepty mógłbym wysłać -- ale wątpię w jego wpływ na arytmetykę.

    LC

    Apteka na aptece, jedna w pewnym sensie jeszcze bliżej mnie...

    --