  • 1. Data: 2022-01-24 18:04:55
    Temat: Cinek i blik
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cinkciarz wprowadził kartę wielowalutową, ale czy umożliwia płacenie Blikiem za
    "drobne zakupy" krajowe w zł?

  • 2. Data: 2022-01-24 19:33:33
    Temat: Re: Cinek i blik
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 18:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Cinkciarz wprowadził kartę wielowalutową, ale czy umożliwia płacenie
    > Blikiem za "drobne zakupy" krajowe w zł?

    mam ich kartę, ale nie widziałem, aby blik był dostępny, jednak można ją
    w wallet podpiąć, pod curve też działa

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-01-24 21:07:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 19:33:35 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
    > mam ich kartę, ale nie widziałem, aby blik był dostępny, jednak można ją
    > w wallet podpiąć, pod curve też działa

    W jaki wallet?

  • 4. Data: 2022-01-24 22:33:10
    Od: Jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 24 Jan 2022 18:04:55 +0100, użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Cinkciarz wprowadził kartę wielowalutową, ale czy umożliwia płacenie
    > Blikiem za "drobne zakupy" krajowe w zł?

    Blik nie ma żadnego związku z kartą. Ma za to z aplikacją smartfonową.

  • 5. Data: 2022-01-25 10:45:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 22:33:12 UTC+1 Jureq napisał(a):

    > Blik nie ma żadnego związku z kartą. Ma za to z aplikacją smartfonową.

    W durnych (niestety prawie wszystkich) bankach.
    ING pozwala na generowanie kodu w ST, santander na generowanie czeków w ST (choć
    czeki działają niestety tylko w bankomatach).

  • 6. Data: 2022-01-25 14:57:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W konkretnym przypadku chodzi o zapłacenie kurierowi za przesyłkę ze sklepu płatną
    przez nabywcę przy odbiorze.
    Kartą nie bo nie i co im zrobisz (GLS), do punktu również nie bo nie (bo za
    pobraniem) i znów co im zrobisz (kuriera zwykle wybiera
    sklep).
    Czyli z ING by się udało jeśli kurierowi nie znudzi się na klatce?

    -----

  • 7. Data: 2022-01-25 16:52:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 25 stycznia 2022 o 14:58:02 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]

    > sklep).
    > Czyli z ING by się udało jeśli kurierowi nie znudzi się na klatce?

    Hmm, to blikiem można kurierowi opłacić pobranie, a kartą nie?
    Kurtałka, jeszcze nie słyszałem o terminalu blik-only.

    Ale może jest taka apka na androida?
    Bo ze blik się przydaje to wiem - na plaży gościu sprzedający "kawa mrożona, brać
    póki mrożona!" przyjmował albo gotówką albo przelewy na telefon blikiem.
    Tylko to jednak nie było "płacenie blikiem" - nie ma kodu, który podajesz sprzedawcy
    - a właściwie wręcz przeciwnie, sprzedawca podaje Tobie "kod" - czyli swój numer
    telefonu zarejestrowany w bliku.
    Hmm, w sumie tak mi się wydaje, że w jakimś ST, nie tylko w apkach, widziałem te
    "przelewy na numer telefonu"...

    Bo z drugiej strony dlaczego właściwie ING? Smarkfonofobia? Apkofobia?
    No ale przecież chciałeś płacić blikiem z cinkciarza.
    No to już nie wiem.
    W sumie z ING też tak długo czekać nie musi, mamy przecież komputery przenośne -
    najlepsze wydanie to tablety i smarkfony ;P
    Darmowe konta z blikiem:
    - citi (tu jako bonus debetówka)
    - mBąk
    - inteligo (tylko trzeba się pozbyć debetówki - obowiązkowej przy zamawianiu)

    Kantor aliora jeszcze chyba nie ma blika.

  • 8. Data: 2022-01-25 17:00:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że zapewne nie natychmiastowe.
    Nie wiem, sprawdź w pewnym BP

    Co do apki wersja antka nie pasi i konieczność włączenia przesyłu danych (lub wifi).

    -----

  • 9. Data: 2022-01-25 17:07:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://gls-group.eu/PL/pl/blik

    -----

  • 10. Data: 2022-01-25 17:29:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 25 stycznia 2022 o 17:00:25 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Tyle że zapewne nie natychmiastowe.

    Hmm, a znasz nienatychmiastowe na numer telefonu? Bo ja nie.

    > Co do apki wersja antka nie pasi i konieczność włączenia przesyłu danych (lub
    wifi).

    No to już musi być taki zabytek, że dziwne, że bateria działa.
    Albo bank zbyt do przodu.
    Mi na androidzie 6.0.1 działają wciąż:
    - santander
    - milek
    - mBąk (choć się nie aktualizuje)
    - citi
    - IKO
    - aion
    - kantor aliora
    - N26
    - curve

    Ew. mogę sprawdzić jeszcze ing i CA - został mi w nich "dostęp elektroniczny".

    A co z tym przesyłem danych? Ukrywa się? Czy zasięgu nie ma? Bunkier?
    Czy kosztuje jakoś dużo?
    Abonament można mieć za 25zł bez żadnego problemu - no limit + 15GB danych/mc.
    Kartowe też trzeba rejestrować.

    Zaś wifi - wystarczy wlożyć dongla USB do komputera z win10, którym i tak się
    przecież z tej piwnicy internetuje - i będzie access-point.

    Zaś ten blik-only w GLS - rewelacja, jak ten dowcip z murzynem i ogórkiem (ciekawe,
    czy ktoś go poznał...)
    "Pobranie bezdotykowe" - no bym czegoś takiego nie wymyślił.
    "Kod możesz podać kurierowi przez drzwi" - mistrzowie :D

    Tyle, że chyba po to zamawia się z pobraniem - zwykle drożej - żeby jednak tą paczkę
    przy kurierze otworzyć, zanim się zapłaci.