  • 11. Data: 2008-03-05 04:28:26
    Temat: Re: American Express (Amex) - rabaty
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niestety da się odczuc.
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2008-03-05 11:36:43
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Błażej" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    /.../

    > Z regulaminu tej karty wynika, że po przekroczeniu terminu spłaty zostanie
    > naliczona dodatkowa opłata w wysokości 60zł. Zgadzam się, że brak jest
    > odsetek, jednak ten argument w przeciwieństwie do poprzedniego nie
    > przekonuje mnie.

    To, słyszałem, jest nielegalne wg Kodeksu cywilnego (kara pieniężna za
    niemożność wywiązania się ze zobowiązania pieniężnego).

  • 13. Data: 2008-03-05 18:34:20
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    "kashmiri" <k...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Błażej" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    >>
    > /.../

    > To, słyszałem, jest nielegalne wg Kodeksu cywilnego (kara pieniężna za
    > niemożność wywiązania się ze zobowiązania pieniężnego).

    W regulaminie widnieje dokładnie następujący zapis:
    Opłaty za nieterminową spłatę karty Opłata za niedotrzymanie terminu
    płatności wynosi:

    w 21 dniu po dacie zestawienia wyciągu z transakcji - 3 %, ale nie mniej niż
    60 PLN; w 42 dniu po dacie zestawienia wyciągu z transakcji - 3,09%, ale nie
    mniej niż 60 PLN.

    Odpowiedzialność z tytułu tych opłat określona jest powyżej.

    Nic z tego nie wynika, ale jeśli jest tak, jak mówisz, to nie zbyt dobrze to
    o firmie świadczy.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2008-03-05 19:51:42
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fqm0i7$eks$1@news.interia.pl...

    > To, słyszałem, jest nielegalne wg Kodeksu cywilnego (kara pieniężna za
    > niemożność wywiązania się ze zobowiązania pieniężnego).

    To dotyczylo KK, gdzie byly jednoczesnie odsetki i kara. Wiec banki mialy
    sie zdecydowac na jedna. AMEX nie pobiera odsetek wiec jest
    jedna oplata tylko, IMHO jest OK. Ale prawnikiem nie jestem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2008-03-05 20:22:31
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

> [...]

    > naliczona dodatkowa opłata w wysokości 60zł. Zgadzam się, że brak jest
    > odsetek, jednak ten argument w przeciwieństwie do poprzedniego nie

    Regulamin regulaminem a zycie zyciem:) Ja sie pomylielm w splacie
    karty o pare zlotych (odwrotnie wpisalem koncowke). W banku
    od razu by przywalili jakies oplaty a tutaj po prostu doliczyli
    brakujaca kwote do nastepnego wyciagu, zadnych odsetek, oplat itp.

    > Sprawa reklamacji zostaje otwarta, gdyż jak narazie nie korzystałem z jej
    > mocy. Rozumiem, że w przypadku karty Amex reklamacje są rozpatrywane w
    > krótszym terminie, niż to mają w zwyczaju czynić banki?

    W znanych mi przypadkach cala proceudra reklamacyjna polegala
    na jednym telefonie. Z drugiej strony to w banku sklada reklamacje
    Jan Kowalski a w Amex Corporation przedstawiciel klienta,
    ktory ma tysiace kart.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 16. Data: 2008-03-05 21:49:32
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Błażej wrote:
    > Dokładnie, chodzi mi o tego typu kartę. Tak po prostu się zastanawiam, jaki
    > jest sens w dawaniu takiej karty zwykłemu zjadaczowi chleba, która
    > przynajmniej w Polsce nie jest powszechnie akceptowana.
    >
    > Rozumiem, że jeśli chodzi o wydatki służbowe, to być może jest to standard
    > dla zagranicznych firm, ale w moim przypadku chodzi o kartę do wydatków
    > prywatnych.

    Ja mialem amexa korporacyjnego od poprzedniego pracodawcy i bardzo sobie
    go chwalilem. Nie moze byc jedyna karta w portfelu, ale poza tym
    sympatyczny. Firma pokrywa wszystkie koszty obslugi, nie liczac kar :),
    akceptacja wbrew pozorom dosc szeroka tam, gdzie sie wieksze pieniadze
    placi. Piotr i Pawel, BP, stomatolog, restauracje, hotele - w tych
    miejscach nigdy nie mialem klopotu. A jak gdzies nie moglem za litr
    wodki zaplacic Amexem to placilem gotowka i po problemie.

  • 17. Data: 2008-03-05 21:52:24
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Błażej wrote:
> [...]
    > naliczona dodatkowa opłata w wysokości 60zł. Zgadzam się, że brak jest
    > odsetek, jednak ten argument w przeciwieństwie do poprzedniego nie
    Regulamin regulaminem a zycie zyciem. Zdarzylo mi sie wpiac wyciag do
    zaplaconych i kilka tysiecy zadluzenia przetrzymac DO NASTEPNEGO
    wyciagu. Na wyciagu brak kary i dodrukowana linijka ze karta wykazuje
    jednomiesieczne opoznienie w splacie.