  • 11. Data: 2020-12-11 10:47:02
    Temat: Re: Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Dec 2020 21:53:03 +0100, Robert_DF napisał(a):

    > znajoma nie złożyła wniosku o DO (ten pierwszy), dostała jakieś
    > wezwanie, olała a później była już jakaś kara administracyjna (nie
    > pamiętam już podstawy prawnej) więc DO trzeba było mieć, ale czy z
    > odnowieniem jest tak samo?

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/do
    wody-osobiste-17643085/art-5

    Dz.U.2020.332 t.j. | Akt obowiązujący
    Wersja od: 4 września 2020 r.
    Art. 5. [Prawo i obowiązek posiadania dowodu osobistego]
    1. Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi
    Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej
    terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

    Nosić nie trzeba, ale należy posiadać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2020-12-13 12:01:11
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 13:07, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Ja zaktualizowałem chyba sporo po terminie ważności
    > starego- nikt niczego nie chciał, wszystko działało.
    > Daty ważności dowodu zapewne nikt nie spina z czymkolwiek,
    > jedynie przy weryfikacji przez czynnik białkowy wyjdzie.

    mBank i Millek marudziły mi i marudziły, że już wkrótce nie będziesz
    mógł nic. A wciąż mogę. No dobra, jak zadzwonił konsultant z ofertą, to
    nie mogłem (a dokładniej to on nie mógł). Dla mnie nawet lepiej ;-)
    Marudzą dalej, mimo że terminy przekroczone znacznie (kilka miesięcy).

    A wymóg pochodzi z przepisów o praniu brudnych piniędzy.

    PS oba nie wymagają wizyty...
    --
    Alf/red/

  • 13. Data: 2020-12-13 20:00:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Kiedys DO nie mial daty waznosci.

    No ale to było w czasach, gdy już miał. Tzn. te zielone już nie działały
    (i właśnie z tego powodu nie miałem).

    > A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana
    > pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

    Nigdy nie padł. No i raczej chyba wypłacałem.
    Fakt że czasem na "znany osobiście". Ale też na paszport, bo ten akurat
    miałem.

    > Albo jeszcze "w celu odblokowania dostepu do konta prosimy sie zglosic
    > w dowolnym oddziale z DO ... waznym" :-)

    Owszem, mogę sobie wyobrazić różne szykany. Ale na nie jest "... saldo
    proszę przelać na konto XXX".

    > Te nowe dowody to zdaje sie jakis chip do podpisu cyfrowego jeszcze
    > maja ...

    Ano. Ale to raczej bez wielkiego znaczenia w tym przypadku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2020-12-13 20:03:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

> [...]
    > wezwanie, olała a później była już jakaś kara administracyjna (nie
    > pamiętam już podstawy prawnej) więc DO trzeba było mieć, ale czy z

    Nie napisałem że nie trzeba było, tylko że nie miałem.
    "Pierwszy" (czerwony zresztą) miałem. Po prostu zielony stracił ważność,
    i nic z tym nie zrobiłem przez kilka lat.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2020-12-13 20:03:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > 2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej
    > terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

    Aaa, to chyba się poprawiło, bo z tym zamieszkaniem obecnie to jest
    trudna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2020-12-13 20:04:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com> writes:

    > Jako ciekawostkę podam, że po zastrzeżeniu swojego dowodu w systemie
    > międzybankowym, nie zgłosiłem numeru nowego w mBanku. I okazało się,
    > że nie przyjmują mojego składanego telefonicznie wniosku o zmianę zgód
    > marketingowych, tłumacząc to właśnie zastrzeżonym dowodem.

    O zmianę na "+" (zgodę)? Bez problemu. Ale jeśli chodziło tu o wycofanie
    zgody, to widzę problem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2020-12-16 21:37:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 10 Dec 2020 20:26:57 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
    >Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.
    Teraz chyba można paszport wyrobić bez DO:

    Dokumenty dodatkowe:
    * ważny paszport lub ważny dowód osobisty - Tożsamość i obywatelstwo
    osoby, która nie posiada ważnego dokumentu paszportowego i nie posiada
    ważnego dowodu osobistego, organ paszportowy ustala na podstawie
    danych zawartych w dostępnych ewidencjach i rejestrach; tożsamość
    osoby organ paszportowy może także potwierdzić na podstawie innych
    dokumentów zawierających fotografię, przedłożonych przez osobę, która
    ubiega się o wydanie dokumentu paszportowego

    * odpis skrócony lub zupełny aktu urodzenia - w przypadku ubiegania
    się o paszport po raz pierwszy, jeżeli nie jest możliwe ustalenie na
    podstawie innych dokumentów, tożsamości osoby ubiegającej się o
    wydanie paszportu,

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 18. Data: 2020-12-18 21:47:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Teraz chyba można paszport wyrobić bez DO:

    Tzn. wtedy udało się odpalić procedurę produkcji paszportu, ale
    w tzw. międzyczasie uzyskałem DO, i pokazałem go przy odbiorze.
    Przypuszczalnie na początku pokazałem też stary DO.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2020-12-19 13:29:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <D...@g...pl.invalid>
    napisał w wiadomości news:5fd20f7c$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dnia 10.12.2020 Tomaszek <t...@o...pl> napisał/a:
    >
    >[...]
    > Co ciekawe, popierdółka pt Nest Bank przyjęła w oddziale
    > zlecenie zmiany danych dowodu, wygenerowała makulaturę...
    > i w systemie dalej widnieje stary dowód (minęło już ładnych
    > parę miesięcy). Ale, jako że to popierdółka i nie trzymam
    > tam żadnych poważnych pieniędzy (jedynie zapasowe konto,
    > jako że karta bez żadnych warunków za free), mam to gdzieś.

    Potwierdzam, Nest to ciężki przypadek - w oddziałach przyjmuja
    zlecenia, wydają papierowe potwierdzenia i nic się nie dzieje.
    Kiedyś chciałem dostęp do internetu do konta - najpierw
    nie mogli zrozumieć, że nie odzyskanie czy aktywacją
    ale w ogóle wcześniej dostępu nie było. Potem znienacka
    zażądali telefonu na który ma przyjść SMS (skąd do diabła
    można wiedzieć, że do banku idzie się z telefonem? -
    idzie się z dok. tożsamości). Kilka jeszcze telefonów do
    oddziału z przypomnieniem nr sprawy - porażka.
    Ale przynajmniej potwierdzili, że listem polecnym można
    zamknąć u nich konto.

    Arek

  • 20. Data: 2021-01-31 18:28:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wygląda, jakby mieli dostęp do jakiejś bazy.

    -----