  • 61. Data: 2013-04-04 13:38:42
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 1 Apr 2013 12:13:02 -0700 (PDT), Clegan <c...@g...com>
    wrote:

    >Spekulacja daje płynność. A to bardzo poważny pozytyw.

    hmm, a czy pieniądze, którymi akurat się nie spekuluje są jakoś mniej
    płynne?

  • 62. Data: 2013-04-05 09:40:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.04.2013 13:37, Jarek Andrzejewski pisze:

    > KRK nie ma więzień, do których Cię wtrąci, gdy zechcesz żyć wbrew woli
    > Boga (albo ich woli).
    > KRK nie może także skonfiskować Ci 6,75 albo 100% Twoich pieniędzy
    > (albo i więcej - vide postępowania aparatu skarbowego wobec Kluski,
    > JTT, Bestcomu).
    > KRK może powiedzieć, że bluźnisz, ale nie może zabrać Ci dzieci, bo im
    > się nie podoba, jak je wychowujesz. Państwo moze i zabiera.
    > KRK nie może Cię wyrzucić z domu i przenieść do dzielnicy
    > "reedukacyjnej", a państw może i robi to.

    JUŻ nie ;->

  • 63. Data: 2013-04-05 10:22:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 18:51:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że mówimy o _upadającym_ banku[1]. Nie
    > wiem. Może niektórzy chcą stracić nawet 90% (bo masa upadłościowa będzie
    > warta 10%) byle nie płacić 60%? KJ

    Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewne drobne fakty:

    1. Gdy upada bank, to tymi którzy tracą 100% są zawsze właściciele
    (akcjonariusze). W tym wypadku przyjęto rozwiązanie gwarantujące
    akcjonariuszom, że nie poniosą strat. Ciekawe dlaczego?

    2. Wydzielono z tego banku aktywa zagrożone i przeniesiono je do osobnego
    podmiotu. Jeśli wierzyć doniesieniom prasowym co do proporcji tego
    podziału, to zarówno 90% jak i 60% strat są wartościami zawyżonymi.

  • 64. Data: 2013-04-05 10:48:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

> [...]
    > (akcjonariusze). W tym wypadku przyjęto rozwiązanie gwarantujące
    > akcjonariuszom, że nie poniosą strat. Ciekawe dlaczego?
    A nie poniosą?

    > 2. Wydzielono z tego banku aktywa zagrożone i przeniesiono je do osobnego
    > podmiotu. Jeśli wierzyć doniesieniom prasowym co do proporcji tego
    > podziału, to zarówno 90% jak i 60% strat są wartościami zawyżonymi.
    Tego nie wiem - chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi, na coś o czym, mam
    wrażenie, większość dyskutantów nie chce pamiętać.

    KJ

    I have a hard time being attracted to anyone who can beat me up.
    -- John McGrath, Atlanta sportswriter, on women weightlifters.

  • 65. Data: 2013-04-05 11:02:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 05 Apr 2013 10:48:07 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > A nie poniosą?

    Zaznaczam: opieram się tylko na doniesieniach prasowych.

    Poniosą straty wyłącznie spowodowane rynkowym spadkiem wartości akcji
    banku. Na pewno dalekie od 100%. Nie będzie żadnej nacjonalizacji,
    likwidacji etc.

  • 66. Data: 2013-04-05 11:23:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Zaznaczam: opieram się tylko na doniesieniach prasowych.
    >
    > Poniosą straty wyłącznie spowodowane rynkowym spadkiem wartości akcji
    > banku.
    Ale to jest inne zdanie od "gwarantujemy akcjonariuszom brak strat",
    które było w poprzednim poście.

    > Na pewno dalekie od 100%.
    A tą pewność masz na podstawie ...?
    KJ

    For my birthday I got a humidifier and a de-humidifier... I put them in
    the same room and let them fight it out.
    -- Steven Wright

  • 67. Data: 2013-04-05 13:38:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 05 Apr 2013 09:02:43 GMT, jureq wrote:

> [...]
    >
    > Poniosą straty wyłącznie spowodowane rynkowym spadkiem wartości akcji
    > banku. Na pewno dalekie od 100%. Nie będzie żadnej nacjonalizacji,

    A Laiki nie jest jednak do likwidacji?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns