  • 1. Data: 2003-05-28 08:37:18
    Temat: 3D Secure VISA?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    eCard wprowadza autoryzację internetową dla wszystkich Visa Electron dzięki
    3D Secure VISA. Czy to już działą? Podobno bank musi obsługiwać 3D Secure...
    Czy jest gdzieś lista takich banków?

    Kuba

  • 2. Data: 2003-05-28 12:54:32
    Temat: Re: 3D Secure VISA?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

> [...]
    dzięki
    > 3D Secure VISA. Czy to już działa? Podobno bank musi obsługiwać 3D

    Przystosowanie systemu centrum rozliczeniowego do obsługi Visa 3D Secure
    jest dość łatwe, a to z tego powodu, że system ten dokonuje jedynie
    przekierowania klienta do systemu wystawcy karty.
    Dużo bardziej skomplikowane i czasochłonne jest wdrożenie tej technologii w
    banku wystawcy karty. Dlatego właśnie mamy już centra przygotowane na 3D
    Secure, a nie mamy gotowych na to banków.
    Podobno Citibank pracuje już intensywnie nad wprowadzeniem tej technologii,
    ale nie ma żadnych sygnałów kiedy to ostatecznie się stanie.

    Więcej informacji o Visa 3D Secure oraz podobnej technologii MasterCard'a:
    http://www.kartyonline.net/art_8.html

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 3. Data: 2003-05-28 18:39:18
    Od: t...@p...onet.pl

    [...]
> [...]
    > Podobno Citibank pracuje już intensywnie nad wprowadzeniem tej technologii,
    > ale nie ma żadnych sygnałów kiedy to ostatecznie się stanie.

    Niedługo banki będą musiały bardzo szybko wdrożyć 3D Secure gdyż jeśli akłajer
    obsługujący sklep obsługuje 3D a bank nie, to transakcje wątpliwe nie będą
    refundowalne jak obecnie przez VISA. Wniosek, banki aby ograniczyć ryzyko
    szybko wdrożą nowy standard.

    Więcej nt 3D Secure: http://international.visa.com/fb/paytech/secure/main
    .jsp

    TM

  • 4. Data: 2003-05-28 20:54:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > refundowalne jak obecnie przez VISA. Wniosek, banki aby ograniczyć ryzyko

    A co z reklamacjami transakcji - czy teraz za reklamację będą płacić
    banki, które nie wprowadziły 3D, a nie np. e-sklepy ?
    Hmm... jakos aż nie chce mi się wierzyć aby tak radykalnie się to
    wszystko zmieniło.

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-29 09:02:41
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    tomasz> [...]
> [...]

    Ha ha ha ha ha hah ha ... udławiłem się ze śmiechu.

    A do tej pory to niby co robil? Tylko wysyłał zapytanie i już.

    tomasz> Niedługo banki będą musiały bardzo szybko wdrożyć 3D Secure gdyż
    tomasz> jeśli akłajer obsługujący sklep obsługuje 3D a bank nie, to
    tomasz> transakcje wątpliwe nie będą refundowalne jak obecnie przez
    tomasz> VISA. Wniosek, banki aby ograniczyć ryzyko szybko wdrożą nowy
    tomasz> standard.

    Albo zablokują płatności kartami w internecie ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2003-05-29 09:04:50
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    [...]

    pix> A co z reklamacjami transakcji - czy teraz za reklamację będą płacić
    pix> banki, które nie wprowadziły 3D, a nie np. e-sklepy ?

    Jak każda taka definicja, ma mnóstwo klauzul które mogą lecz nie muszą mieć
    zastosowania.

    pix> Hmm... jakos aż nie chce mi się wierzyć aby tak radykalnie się to
    pix> wszystko zmieniło.

    I słusznie.

    --

    --w

  • 7. Data: 2003-05-29 09:36:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał:

    > Albo zablokują płatności kartami w internecie ;-)

    ROTFL^2

  • 8. Data: 2003-05-29 09:39:43
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Witek> ROTFL^2

    Witek, ja naprawdę się dziwię że polski banki jeszcze tego nie porobiły, bo
    wiem że niektóre musiały już płacić za reklamacje.

    --

    --w

  • 9. Data: 2003-05-29 10:20:00
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Secure

    > Ha ha ha ha ha hah ha ... udławiłem się ze śmiechu.
    > A do tej pory to niby co robil? Tylko wysyłał zapytanie i już.

    Dokładnie, dlatego przystosowanie systemu do obsługi 3D Secure nie jest
    jakimś oszałamiającym osiągnięciem.
    Największy wysiłek będą musiały włożyć teraz banki we wdrożenie tej
    technologii. I nie chodzi tylko o dość poważną zmianę systemu dokonującego
    autoryzacji, ale także o wielką akcję informacyjną wśród klientów.
    Każdy klient będzie musiał zdefiniować sobie hasło (tą opcje
    najprawdopodobniej wybierze większość banków), którego potem będzie używał
    do potwierdzania dokonywanych płatności. Banki we własnym interesie powinny
    taką akcję przeprowadzić sprawnie, o ile to będzie możliwe przez Internet,
    bez konieczności wysyłania ludzi do placówek.

  • 10. Data: 2003-05-29 10:32:26
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Karol> Secure

    Karol> Dokładnie, dlatego przystosowanie systemu do obsługi 3D Secure
    Karol> nie jest jakimś oszałamiającym osiągnięciem.

    Troszkę mnie nie zrozumiałeś - twierdzę (he, jestem pewien), że wdrożenie 3d
    nie je proste, z różnych powodów, czesto nie do końca zależnych od samego
    akceptanta.

    Drugą bzdurą (i bez znaczenia kto pisał tekst powyżej) jest informacja że
    system 'dokonuje jedynie przekierowania klienta do systemu wystawcy' - ktoś
    dokonał trochę za dużego skrótu myślowego. To tak jak powiedzieć że samochód
    do jeżdzenia potrzebuje jedynie akumulatora[1].

> [...]
    Karol> tej technologii. I nie chodzi tylko o dość poważną zmianę systemu
    Karol> dokonującego autoryzacji, ale także o wielką akcję informacyjną

    Twierdzę że zmiana wśród klientów jest bardziej kłopotliwa i dłuższa. I nie
    musi zakończyć się sukcesem ;-)

> [...]
    Karol> własnym interesie powinny taką akcję przeprowadzić sprawnie, o
    Karol> ile to będzie możliwe przez Internet, bez konieczności wysyłania

    Wiesz, ponieważ i tak takie karty enrollujesz przez internet[2] to pewnie
    nie będzie trzeba. Ale nie przeczę że może być taniej robić to przez
    okienko. Tylko jak wtedy zapewnić możliwość zmiany hasełek do karty w trybie
    online?

    Footnotes:
    [1] nie, nie mówie o modelu elektrycznym.

    [2] właśnie sobie zdałem sprawę, że może to wyglądać jak pin dla DC -
    wypełnia się karteczkę i się ma pin

    --

    --w