eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki3D Secure VISA? › Re: 3D Secure VISA?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!news.pse
    .pl!not-for-mail
    From: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 3D Secure VISA?
    Date: 29 May 2003 12:32:26 +0200
    Organization: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
    Lines: 53
    Sender: w...@d...pingwin.waw.pl
    Message-ID: <m...@d...pingwin.waw.pl>
    References: <bb2bi7$eue$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    <m...@d...pingwin.waw.pl> <bb4n1f$otr$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: diuna.pingwin.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.pse.pl 1054204469 12882 195.117.106.132 (29 May 2003 10:34:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...pse.pl
    NNTP-Posting-Date: 29 May 2003 10:34:29 GMT
    User-Agent: Gnus/5.0808 (Gnus v5.8.8) XEmacs/21.4 (Portable Code)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:243809
    [ ukryj nagłówki ]

    >>>>> "Karol" == Karol <Żwiruk" <p...@k...net>> writes:

    >> >> Przystosowanie systemu centrum rozliczeniowego do obsługi Visa 3D
    Karol> Secure
    >> >> jest dość łatwe, a to z tego powodu, że system ten dokonuje jedynie
    >> >> przekierowania klienta do systemu wystawcy karty.
    >>
    >> Ha ha ha ha ha hah ha ... udławiłem się ze śmiechu.
    >> A do tej pory to niby co robil? Tylko wysyłał zapytanie i już.

    Karol> Dokładnie, dlatego przystosowanie systemu do obsługi 3D Secure
    Karol> nie jest jakimś oszałamiającym osiągnięciem.

    Troszkę mnie nie zrozumiałeś - twierdzę (he, jestem pewien), że wdrożenie 3d
    nie je proste, z różnych powodów, czesto nie do końca zależnych od samego
    akceptanta.

    Drugą bzdurą (i bez znaczenia kto pisał tekst powyżej) jest informacja że
    system 'dokonuje jedynie przekierowania klienta do systemu wystawcy' - ktoś
    dokonał trochę za dużego skrótu myślowego. To tak jak powiedzieć że samochód
    do jeżdzenia potrzebuje jedynie akumulatora[1].

    Karol> Największy wysiłek będą musiały włożyć teraz banki we wdrożenie
    Karol> tej technologii. I nie chodzi tylko o dość poważną zmianę systemu
    Karol> dokonującego autoryzacji, ale także o wielką akcję informacyjną
    Karol> wśród klientów.

    Twierdzę że zmiana wśród klientów jest bardziej kłopotliwa i dłuższa. I nie
    musi zakończyć się sukcesem ;-)

    Karol> Każdy klient będzie musiał zdefiniować sobie hasło (tą opcje
    Karol> najprawdopodobniej wybierze większość banków), którego potem
    Karol> będzie używał do potwierdzania dokonywanych płatności. Banki we
    Karol> własnym interesie powinny taką akcję przeprowadzić sprawnie, o
    Karol> ile to będzie możliwe przez Internet, bez konieczności wysyłania
    Karol> ludzi do placówek.

    Wiesz, ponieważ i tak takie karty enrollujesz przez internet[2] to pewnie
    nie będzie trzeba. Ale nie przeczę że może być taniej robić to przez
    okienko. Tylko jak wtedy zapewnić możliwość zmiany hasełek do karty w trybie
    online?


    Footnotes:
    [1] nie, nie mówie o modelu elektrycznym.

    [2] właśnie sobie zdałem sprawę, że może to wyglądać jak pin dla DC -
    wypełnia się karteczkę i się ma pin

    --

    --w

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1