    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 3,5% w IB...
    Date: Sun, 29 Apr 2018 19:18:40 +0200

    dyskusyjnych:22a03806-1cc7-4aec-acc5-5e73b910367c@go
    oglegroups.com...
    >Taaa, gwarancja zadziała Ci na SKOK Wołomin czy inny SK Bank.
    >Zanim zaczniesz rozpowiadać mity - chyba, że za to ktoś Ci płaci -
    >sprawdź sobie, ile jest "pieniędzy" w BFG (w cudzysłowie dlatego, że
    >tam wcale nie ma kasy, lecz prawie 100% to obligacje skarbu państwa),
    >a ile jest depozytów w czymś relatywnie niedużym jak idea bank - a
    >ile w czymś,
    > co naprawdę śmierdzi mocno, i jest naprawdę sporą bombą, czyli w
    > getoucie.

    A tu jeszcze takie dane
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Strata-netto-grupy-
    Getin-Noble-Banku-w-17-wyniosla-574-9-mln-zl-7585701
    .html

    pol mld straty ... ale jak rozumiem, to straty bardziej ksiegowe,
    wynikajace z odpisow.
    Ciekawe - ile z tego to kredyty naprawde niesplacane, a ile tylko
    "potencjalnie zagrozone".

    >W sumie kasę z idei (a właściwie z lion's) mam zamiar zabrać po
    >weekendzie, jak tylko mi się lokata skończy - przestała być fajna, bo
    >mam 3,15%, a proponują teraz 3,5%.
    >Ale za bardzo jeszcze nie wiem, co z nią zrobić - przelanie do innego
    >banku to tylko niewielkie oddalenie problemu,
    >bo jak padnie idea i/lub getout (a jedno pewnie pociągnie drugie,
    >obstawiam, że getout sporo w idei pożyczył
    >- gdyby nie to, to idea byłaby bankiem w niezłej kondycji, a na pewno
    >w o wiele lepszej niż getout, np. bez obciążeń frankowych)

    raptem 14mln - tyle co nic
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Naleznosci-grupy-Id
    ea-Banku-od-GetBacku-wynosza-14-3-mln-zl-7585957.htm

    >to kłopoty będzie miał cały system bankowy w PL.

    getout raptem 2 mld - to BFG udzieli pozyczek i uratuje :-)

    >Chyba czas nareszcie, korzystając z niezłego kursu walut - a to jedno
    >ze znamion nadchodzącego kryzysu (inne to np. boom budowlany)
    >- zamienić 1/3 kasy na euro, 1/3 na dolary i schować to gdzieś...

    Zloto, zloto najpewniejsze :-)

    J.