  • Data: 2018-05-01 11:23:41
    Temat: Re: 3,5% w IB...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 May 2018 00:13:48 -0700 (PDT), j...@j...org
    napisał(a):
> [...]
    - i pozostałe banki słono odczuły to, że musiały w BFG tą kasę uzupełnić.

    > OIDP NBP "drukuje" brakującą kwotę i pożycza BFG.
    > Potem pewnie brakującą kwotę muszą zwrócić banki, ale jestem
    > przekonany, że gdyby miał się zawalić system bankowy w Polsce, to
    > pojawiłoby się rozwiązanie polityczne (w stylu, banki co prawda
    > muszą wpłacić brakujące 100 mld zł, ale nie ma pośpiechu).

    Dokladnie. Przy czym:
    -jednorazowe wpompowanie w rynek 100mld mogloby powaznie PLN zachwiac.

    -ale ... w zaleznosci od wersji - te pieniadze juz wpompowane przez
    bank ... albo wyprowadzone przez prezesa ...

    -jesli nadzor dziala sprawnie, to bank powinien miec sporo aktywow w
    kredytach, ktore w dluzszym czasie splaca naleznosc ... moze wystarczy
    nie dopuscic do upadku - wstawi sie komisarza, lub polaczy z innym
    bankiem, a BFG pokryje tylko roznice i to rozmyta na wiele lat.

    -co prawda jak widac, to bank/prezes ma wiele mozliwosci oszukiwania
    nadzoru,

    Ostatnio bylo ostro ... no i ciekaw jestem, czy syndycy wplacaja cos
    do BFG, czy straty tak duze, ze nie ma czego, czy syndyk z zalozenia
    powinien poczekac do zebrania calej sumy i dopiero wtedy uregulowac
    naleznosci dla BFG ...

    J.