  • 1. Data: 2018-04-26 23:05:53
    Temat: 3,5% w IB...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    warto się skusić? niby bank nie wtopił na obligach GetBacku, ale na GPW
    spadek o prawie 17%

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2018-04-27 12:14:34
    Temat: Re: 3,5% w IB...
    Od: b...@o...pl

    Przy depozytach do równowartości 100 tys. euro nie ma to znaczenia. Gwarancja działa.

  • 3. Data: 2018-04-27 13:00:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Taaa, gwarancja zadziała Ci na SKOK Wołomin czy inny SK Bank.
    Zanim zaczniesz rozpowiadać mity - chyba, że za to ktoś Ci płaci - sprawdź sobie, ile
    jest "pieniędzy" w BFG (w cudzysłowie dlatego, że tam wcale nie ma kasy, lecz prawie
    100% to obligacje skarbu państwa), a ile jest depozytów w czymś relatywnie niedużym
    jak idea bank - a ile w czymś, co naprawdę śmierdzi mocno, i jest naprawdę sporą
    bombą, czyli w getoucie.
    Podpowiem - na SK Bank BFG musiał wydać ok. 2mld, co stanowiło 16-20% zasobów BFG - i
    pozostałe banki słono odczuły to, że musiały w BFG tą kasę uzupełnić.
    Idea ma ok. 22mld aktywów, z których na pewno niemała część jest zbilansowana
    "gwarantowanymi" depozytami.
    Getout ma ok. 67mld aktywów.
    Nie wiem, czy ustawa o tym coś mówi, co się dzieje, gdy w BFG brakuje pieniędzy na
    wszystkie gwarantowane wypłaty - czy wypłacają na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy",
    czy też każdy dostaje tylko taki % gwarantowanej sumy, na ile starczy kasy w BFG, by
    oddać wszystkim - a po równo-proporcjonalną resztę wszystkich wysyła się do Skarbu
    Państwa - na wieczne nieoddanie. Albo może nie jest tak, że każdy dostaje x% sumy,
    jaką by dostał, tylko np. górny pułap gwarancji jest obniżany?

    W sumie kasę z idei (a właściwie z lion's) mam zamiar zabrać po weekendzie, jak tylko
    mi się lokata skończy - przestała być fajna, bo mam 3,15%, a proponują teraz 3,5%.
    Ale za bardzo jeszcze nie wiem, co z nią zrobić - przelanie do innego banku to tylko
    niewielkie oddalenie problemu, bo jak padnie idea i/lub getout (a jedno pewnie
    pociągnie drugie, obstawiam, że getout sporo w idei pożyczył - gdyby nie to, to idea
    byłaby bankiem w niezłej kondycji, a na pewno w o wiele lepszej niż getout, np. bez
    obciążeń frankowych) to kłopoty będzie miał cały system bankowy w PL.
    Chyba czas nareszcie, korzystając z niezłego kursu walut - a to jedno ze znamion
    nadchodzącego kryzysu (inne to np. boom budowlany) - zamienić 1/3 kasy na euro, 1/3
    na dolary i schować to gdzieś...

  • 4. Data: 2018-04-29 19:18:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >ile w czymś,
    > co naprawdę śmierdzi mocno, i jest naprawdę sporą bombą, czyli w

    A tu jeszcze takie dane
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Strata-netto-grupy-
    Getin-Noble-Banku-w-17-wyniosla-574-9-mln-zl-7585701
    .html

    pol mld straty ... ale jak rozumiem, to straty bardziej ksiegowe,
    wynikajace z odpisow.
    Ciekawe - ile z tego to kredyty naprawde niesplacane, a ile tylko
    "potencjalnie zagrozone".

> [...]
    >- gdyby nie to, to idea byłaby bankiem w niezłej kondycji, a na pewno
    >w o wiele lepszej niż getout, np. bez obciążeń frankowych)

    raptem 14mln - tyle co nic
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Naleznosci-grupy-Id
    ea-Banku-od-GetBacku-wynosza-14-3-mln-zl-7585957.htm

    >to kłopoty będzie miał cały system bankowy w PL.

    getout raptem 2 mld - to BFG udzieli pozyczek i uratuje :-)

    >Chyba czas nareszcie, korzystając z niezłego kursu walut - a to jedno
    >ze znamion nadchodzącego kryzysu (inne to np. boom budowlany)
    >- zamienić 1/3 kasy na euro, 1/3 na dolary i schować to gdzieś...

    Zloto, zloto najpewniejsze :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-04-29 22:51:58
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 19:18:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ea-Banku-od-GetBacku-wynosza-14-3-mln-zl-7585957.htm

    > getout raptem 2 mld - to BFG udzieli pozyczek i uratuje :-)

    http://goldblog.pl/

    Pisał, pisał przez całe lata o złocie jako najpewniejszym zabezpieczeniu na "niepewne
    czasy" aż w końcu przestał, i znalazł sobie inne zajęcie.

  • 6. Data: 2018-05-01 01:11:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@g...com> e...@g...co

    : Pisał, pisał przez całe lata o złocie jako najpewniejszym
    : zabezpieczeniu na "niepewne czasy" aż w końcu przestał,
    : i znalazł sobie inne zajęcie.

    BTW złota -- ponoć MW (albo ktoś inny) zaleciła wypłacania
    odszkodowań poszkodowanym/pokrzywdzonym w aferze AmberGold.
    Prawda to, że poszkodowani mogą odzyskiwać stracony szmal?

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 7. Data: 2018-05-01 09:13:48
    Od: j...@j...org

    On Friday, April 27, 2018 at 8:00:49 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Getout ma ok. 67mld aktywów.
    > Nie wiem, czy ustawa o tym coś mówi, co się dzieje, gdy w BFG brakuje pieniędzy na

    OIDP NBP "drukuje" brakującą kwotę i pożycza BFG.

    Potem pewnie brakującą kwotę muszą zwrócić banki, ale jestem przekonany, że gdyby
    miał się zawalić system bankowy w Polsce, to pojawiłoby się rozwiązanie polityczne (w
    stylu, banki co prawda muszą wpłacić brakujące 100 mld zł, ale nie ma pośpiechu).

  • 8. Data: 2018-05-01 09:36:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 01:11:29 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > odszkodowań poszkodowanym/pokrzywdzonym w aferze AmberGold.
    > Prawda to, że poszkodowani mogą odzyskiwać stracony szmal?

    Pewnie nie, bo PiS ma pieniedze tylko na dzieci :-)
    a w kolejce kolejna afera, tym razem na 2 mld, no i frankowicze
    czekaja ...

    J.

  • 9. Data: 2018-05-01 11:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 00:13:48 -0700 (PDT), j...@j...org
    napisał(a):
> [...]
    > pojawiłoby się rozwiązanie polityczne (w stylu, banki co prawda
    > muszą wpłacić brakujące 100 mld zł, ale nie ma pośpiechu).

    Dokladnie. Przy czym:
    -jednorazowe wpompowanie w rynek 100mld mogloby powaznie PLN zachwiac.

    -ale ... w zaleznosci od wersji - te pieniadze juz wpompowane przez
    bank ... albo wyprowadzone przez prezesa ...

    -jesli nadzor dziala sprawnie, to bank powinien miec sporo aktywow w
    kredytach, ktore w dluzszym czasie splaca naleznosc ... moze wystarczy
    nie dopuscic do upadku - wstawi sie komisarza, lub polaczy z innym
    bankiem, a BFG pokryje tylko roznice i to rozmyta na wiele lat.

    -co prawda jak widac, to bank/prezes ma wiele mozliwosci oszukiwania
    nadzoru,

    Ostatnio bylo ostro ... no i ciekaw jestem, czy syndycy wplacaja cos
    do BFG, czy straty tak duze, ze nie ma czego, czy syndyk z zalozenia
    powinien poczekac do zebrania calej sumy i dopiero wtedy uregulowac
    naleznosci dla BFG ...

    J.

  • 10. Data: 2018-05-02 00:42:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." p...@4...net

    > Pewnie nie, bo PiS ma pieniedze tylko na dzieci :-)

    [co by tu mOndrego napisać?... o dzieciach... o Bogu, aby podlizać się...]

    Komu Bóg daje dzieci -- temu daje i na dzieci. ;)

    [niewielu rozumie, że człowiek bezdzietny po prostu ma opory
    psychiczne -- nie chce gromadzić ze świadomością tego smutnego
    faktu, iż dorobek jego zagarną leniwe przygłupy moNdrze gadające...]

    Kiedyś trzeba było to począć... ;) Dlaczego nie teraz?

    Dlaczego 500+ liczone jest od chwili narodzin, nie zaś od poczęcia?

    > a w kolejce kolejna afera, tym razem na 2 mld, no i frankowicze czekaja ...

    Franki zeszły do ~stanu z dnia, w którym rozcięto sznurek wiążący franka z euro.

    BTW -- [zaraz dostanę w mordę?...] dlaczego ktoś mi każe czytać UWAŻNIE
    regulaminy i umowy dotyczące konta czy lokaty wartości kilku kpln, ale
    nie wiedział, że franek z euro był połączony sznurkiem (nie sztywnym
    połączeniem, ale sznurkiem -- w jedną stronę luz, w przeciwną stronę
    ciągnięcie) a prasa niemiecka wrzeszczała na AMerkel, aby ta nie zaniżała
    polityką kursowania euro...

    Dla mnie było oczywiste, że złote referendum szwajcarskie nie mogło mieć
    bezpośredniego wpływu na kurs franka, i że ważniejsze były te wrzaski
    prasy niemieckiej, wskazujące pośrednio na zaniżanie kursu franka, przez
    zaniżanie kursu euro...

    [skoro mam dostać w mordę...] IMO frank i tak pójdzie w górę, ale
    wpierw ludzie muszą nieco ochłonąć... Warto czasami obejrzeć
    szwajcarskie kantoNy... ;) Skądś Szwajcarzy czerpią szmal...

    I nawet czasami publicznie wyznają -- skąd. :)

    Banialuki o szwajcarskiej gospodarce (produkcji chociażby) sięgają
    swymi korzeniami w kursowanie -- tona chińskich zegarków kosztuje
    (czy może kosztować) mniej niż jeden szwajcarski zegarek, ale nie
    dlatego, że chińskie zegarki są tysiące (czy miliony) razy gorsze
    od zegarków szwajcarskich...

    -=-

    Skoro było o Bogu... Niech będzie o Benedykcie XVI i prawie...

    Wasza Dostojność -- Bóg tworzy prawo twarde, nieubłagane, nieustępliwe...
    Prawo Boże -- to prawa przyrody. WD zna ten temat doskonale. W Polsce
    komunistycznej (teraz też?) była rodzynka uczelniana -- KUL. Na tymże
    KULu uczono (między innymi -- rzecz jasna) Filozofii Przyrody, czyli ~Fizyki.

    Prawo Boże -- to chociażby grawitacja.

    Jest ona nawet opisana w PŚ -- diabeł proponuje Chrystusowi rzut
    w dół, ale Chrystus uprzedza czytelników, że choć Ojciec potrafi
    aniołów posłać, aby ratować syna, być może nie uczyni tego.

    Grawitacja zadziała nieubłagalnie... Jeśli jakiś anioł nie podtrzyma
    spadającego Chrystusa (czy innego człowieka) -- może dojść do zgonu... ;)
    (nie tylko do poranienie stóp o kamienie...)

    Prawo należy BUDOWAĆ mądrze, w oparciu o moralność i Boskie zalecenia,
    ale egzekwować -- trzeba bez oglądania się na rzekomą moralność.

    To tak do niedawnej wypowiedzi Benedykta XVI, apelującego nie
    o budowanie prawa ludzkiego opartego o zasady moralne, ale
    o... egzekwowanie oparte o zasady (rzekomo) moralne...

    Taka (rzekomo moralnie uzasadniona) egzekucja prawa prowadzić może do fatalnych
    następstw:

    - mnie ArcyKapłan Ozorowski nakazał zamordować, bo **być może** dokonałem
    aborcji płodu ludzkiego (brak na tę zbrodnię dowodów, brak poszlak, ja
    zaprzeczam, nikt nie oskarża, ale!...)

    - prawdziwego zaś zbrodniarza prawnik wybroni, pokazując światu, iż matka
    owego zbrodniarza we wtorki była zbyt mocno pochłonięta pracą zarobkową,
    przez co niezbyt starannie głaskała swą pociechę we wtorki właśnie, co
    doprowadziło do zbrodni, która znalazła swe miejsce we wtorek...

    BTW -- mnie kiedyś we czwartki bolał (pomagała Nospa) bez widocznego powodu
    brzuch. Po latach dowiedziałem się, że urodziłem się właśnie we czwartek. ;)

    -=-

    Nie wiem, na co czekają frankowicze -- stale jestem atakowany wiadomościami
    dotyczącymi miliardów plnów spływających nadmiarowo do Fiskusa... Duńczycy
    mają problem -- Polacy jeszcze ;) nie, ale czy nie warto już teraz, zawczasu
    rozdysponować te nadmiarowe miliardy?!

    -=-

    Aby było jasne:

    - nie mam długów (pomijając kredytówki)
    - nie umoczyłem w Amber Gold
    - nie mam dzieci

    ale cierpię za mą głupotę sprzed lat -- naiwność i zbyt miękkie serce.