  • 1. Data: 2016-03-04 19:38:21
    Temat: 21-LITEROWE imię i nazwisko na debetówce
    Od: n...@p...pl

    Część banków pozwala umieścić 21 literowe
    oznaczenie imienia i nazwiska na debetówce

    Inne banki mają do dyspozycji tylko 19 znaków
    i skracają (niekiedy głupawo) imię i nazwisko

    pytanie: które banki dysponują 21 znakami,
    a które oferują tylko 19 znaków na debetówce?

  • 2. Data: 2016-03-04 21:15:14
    Temat: Re: 21-LITEROWE imię i nazwisko na debetówce
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 04.03.16 o 19:38, n...@p...pl pisze:

    > pytanie: które banki dysponują 21 znakami,
    > a które oferują tylko 19 znaków na debetówce?

    21 na pewno Raiffi i VWB w jednym wierszu. Opis w 2 wierszach ma Kantor
    Alior i T-Mub to może też?
    Citi skraca.

  • 3. Data: 2016-03-04 21:24:30
    Od: n...@p...pl

    W dniu piątek, 4 marca 2016 21:15:23 UTC+1 użytkownik mx napisał:

    > 21 na pewno Raiffi i VWB w jednym wierszu. Opis w 2 wierszach ma Kantor
    > Alior i T-Mub to może też?
    > Citi skraca.

    czy ktoś wie jak jest w ING (z lwem) oraz w Pekao SA (dawniej z żubrem)?

  • 4. Data: 2016-03-05 23:03:45
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 04.03.2016 o 19:38, n...@p...pl pisze:

    > pytanie: które banki dysponują 21 znakami,
    > a które oferują tylko 19 znaków na debetówce?

    Czyżby Grzegorz Brzęczyszczykiewicz ? :)

  • 5. Data: 2016-03-05 23:18:41
    Od: n...@p...pl

    W dniu sobota, 5 marca 2016 23:04:02 UTC+1 użytkownik jo44 napisał:

    > Czyżby Grzegorz Brzęczyszczykiewicz ? :)

    akurat gdybym nazywał się Brzęczyszczykiewicz, to
    problem głupawego skracania by mnie nie obejmował
    gdyż nazwisko jest dokładnie 19 znakowe i tam gdzie
    bank miałby 19 znaków do dyspozycji pisałby tylko
    i wyłącznie nazwisko, a mając 21 znaków dopisywałby
    pierwszą literkę imienia ("G.Brzęczyszczykiewicz")
    i obie formy brzmiałyby odpowiednio

  • 6. Data: 2016-03-05 23:34:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 marca 2016 23:18:43 UTC+1 użytkownik n...@p...pl napisał:

> [...]
    > i wyłącznie nazwisko, a mając 21 znaków dopisywałby
    > pierwszą literkę imienia ("G.Brzęczyszczykiewicz")
    Tak z czystej ciekawości- a jakie to ma znaczenie dla użytkownika?

  • 7. Data: 2016-03-06 10:17:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-05 o 23:34, Kris pisze:

    > Tak z czystej ciekawości- a jakie to ma znaczenie dla użytkownika?

    A nie rodzi to problemów w serwisach gdzie do zapłacenia
    porównują dane z karty z danymi w formularzu zamówienia?

  • 8. Data: 2016-03-06 11:13:54
    Od: n...@p...pl

    W dniu sobota, 5 marca 2016 23:34:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak z czystej ciekawości- a jakie to ma znaczenie dla użytkownika?

    z takiej że dwóch sąsiadów ma to samo imię i bardzo podobne
    nazwisko - jak bank skróci moje nazwisko i dwie literki to
    obsługa sklepu myśli że ukradłem kartę płatniczą sąsiadowi

    to nie jest śmieszne, 3x już zeznawałem na policji :(

  • 9. Data: 2016-03-06 12:30:22
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 06.03.16 o 11:13, n...@p...pl pisze:

    > z takiej że dwóch sąsiadów ma to samo imię i bardzo podobne
    > nazwisko - jak bank skróci moje nazwisko i dwie literki to
    > obsługa sklepu myśli że ukradłem kartę płatniczą sąsiadowi

    Nie przesadzasz?
    Citi skraca tylko imię nie nazwisko. I jeszcze pyta co napisać!

  • 10. Data: 2016-03-06 13:08:01
    Od: n...@p...pl

    W dniu niedziela, 6 marca 2016 12:30:26 UTC+1 użytkownik mx napisał:

    > Nie przesadzasz?
    > Citi skraca tylko imię nie nazwisko. I jeszcze pyta co napisać!

    to nie ja przesadzam, tylko nadgorliwcy w sklepach (a skoro zdarzyło
    się i to nie 1 raz) w sklepie, to może zdarzyć się gdziekolwiek...

    zanim założę nowy rachunek i skieruję tam wynagrodzenie wolę
    wiedzieć czy "profesjonalista" jakim jest bank potrafi
    dokonać poprawnego skrótu (niektóre banki nie umieją)

    a najlepiej jeśli nie ma potrzeby skracania czegokolwiek bo
    moje pełne imię z nazwiskiem liczy zaledwie 21 znaków.

    o ile cenniki usług (ile za konto ile za debetówkę itd.)
    wiszą na stronach www i mogę je samodzielnie porównywać,

    o tyle kwestie skracania imienia z nazwiskiem wolę skonsultować
    z praktykami bankowości - stąd tenże wątek na tej właśnie grupie