  • 1. Data: 2002-09-22 09:38:54
    Temat: 1000 zl
    Od: "Pawel Duda" <a...@g...pl>

    Posiadam jakas ksiazeczke oszczednosciowa w PKO BP. Zalozyla ja jeszcze moja
    babcia w 1998. No i teraz mam pytanie, jest tam ok 1000 zl, czy warto to
    wyciagnac i wplacic do innego banku. Jak to wyglada z ofertami bankow teraz
    no i czy to sie w ogole oplaca... ?
    NIestety nie wiem jakie tam jest oprocentowanie, wiem tylko ze kapitalizacja
    odsetek co pol roku.

    a...@N...pl

    P.S. While responding cut NOSPAM- off.

  • 2. Data: 2002-09-22 10:02:39
    Temat: Re: 1000 zl
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <amk4c2$hsk$2@news.tpi.pl>, Pawel Duda wrote:
> [...]
    > no i czy to sie w ogole oplaca... ?
    > NIestety nie wiem jakie tam jest oprocentowanie, wiem tylko ze kapitalizacja

    No coz zbyt fuzo tych pieniedzy to ty nie masz tam :)
    Na pewno taka sumka w Inteligo czy tez mBanku pokryje Ci koszty
    uzytkowania tych kont. Lepiej wiec wplac sobie tam na jakies konto a'vista
    i tam trzymaj niz na tych ksiazeczka oszczednosciowych

  • 3. Data: 2002-09-22 10:17:06
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Maciej wrote:
> [...]

    1,4%

    > Na pewno taka sumka w Inteligo czy tez mBanku pokryje Ci koszty
    > uzytkowania tych kont. Lepiej wiec wplac sobie tam na jakies konto
    > a'vista i tam trzymaj niz na tych ksiazeczka oszczednosciowych

    Ale w Inteligo to zje większość odsetek przy takiej małej sumie opłata za
    kartę, pobrania w bankomatach i ew. przelewy. Lepiej w tym przypadku eKonto
    w mBanku, tym bardziej, że posiadaczowi nie zależy na wielkiej
    funkcjonalności (eKonto wygląda tu nieźle w porównaniu z książeczką
    oszczędnościową ;) ).

  • 4. Data: 2002-09-22 10:40:37
    Od: "Pawel Duda" <a...@g...pl>

    Niedawno zalozylem sobie konto Young w WBK (bo mieszkam w nieduzej
    miejscowosci i dostep latwiejszy). I mam karte debetowa Euro<26 Maestro. A
    tam oprocetowanie 2 % z kap. co miesiac. A w PKO by bylo 1,4 % ? Ze jak ? A
    mozecie cos powiedziec o BZ WBK ? Da sie tam cos ulokowac .. (o
    funkcjonalnosc rzeczywiscie nie chodzi..tylko dostep do bankomatu i takie
    podstawowe sprawy).

  • 5. Data: 2002-09-22 11:13:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    zobacz Lukasa - ma niezle oprocentowanie lokat - a kase wyjmujesz z
    bankomatu bz wbk - zalozysz konto przez inet

  • 6. Data: 2002-09-23 06:02:43
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Duda" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Niedawno zalozylem sobie konto Young w WBK (bo mieszkam w nieduzej
    > miejscowosci i dostep latwiejszy). I mam karte debetowa Euro<26 Maestro.
    > tam oprocetowanie 2 % z kap. co miesiac. A w PKO by bylo 1,4 % ? Ze jak ?

    Skoro pisales, ze odsetki masz kapitalizowane co pol roku to jest to zapewne
    ksiazeczka terminowa. Po ostatnich obnizkach oprocentowania we wszystkich
    bankach mozesz miec na tej ksiazeczce 4,0% lub 4,2% rocznie (oprocentowanie
    stale lub zmienne).
    Co mozna z tym zrobic?
    Mozna:
    - nie robic nic, bo w koncu to i tak jest 2x wiecej niz inflacja
    - zalozyc jakas lokate w twoim BZWBK, ale zapewne na podobnych warunkach -
    to taki sam marmur jak PKO BP
    - zalozyc eSuperkonto studenckie w oddziale intrernetowym PKo BP bo tam na a
    vista jest 5,6% a na lokacie miesiecznej 6,0%; tyle ze koszty prowadzenia
    dwoch kont zjedza ci pewnie zyski z wiekszego oprocentowania (w ePKO
    3,00zl/mc dla studentow, w BZ WBK tez pewnie cos placisz) - wypadaloby
    wybrac tylko jedno do obslugi
    - zalozyc darmowe konto np. w mBanku - eMax 6,9%, kapitalizacja miesieczna

    Co bys nie robil pamietaj, ze twoje miesieczne "zyski" z odsetek od takiej
    kwoty nie przekrocza 4-5zl, wiec wazne sa koszty utrzymania konta.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-09-23 20:54:46
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > mozecie cos powiedziec o BZ WBK ? Da sie tam cos ulokowac .. (o
    > funkcjonalnosc rzeczywiscie nie chodzi..tylko dostep do bankomatu i takie

    Najprosciej - zlikwiduj ksiazeczke (zaraz po ostatniej kapitalizacji)
    i wplac pieniadze do BZWBK - tam przez inet masz Lokate24 o oprocentowaniu
    obecnie chyba 6,30%. Oprocentowanie jest stale a lokata 1-miesieczna.
    Ewentualnie tak jak Ci radza - zaloz sobie konto w mBanku, wplac kase
    do BZWBK i stamtad ja przelej do mBanku.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl