  • 1. Data: 2015-03-18 19:32:51
    Temat: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Dla mnie to nowość i jakoś mi umknęła ta informacja albo jej tu na
    grupie nigdy nie było.
    Dzwonię dzisiaj do dawnego Polbanku aby zainicjować chargeback dla
    jednej z moich transakcji a Pani mnie informuję, że w Rajfim nie ma
    czegoś takiego, jest co najwyżej reklamacja a chargeback mogę zrobić w
    MC. Pytam się grzecznie Pani a niby jak ja mam to zrobić w MC jak ja dla
    nich nie jestem klientem, bo kartę mam z banku a nie z MC. Usłyszałem że
    mogę sobie złożyć reklamację. W zasadzie to mnie już utwierdziło w
    przekonaniu, że ta karta jest ewidentnie do odstrzału.

    Xenocide

  • 2. Data: 2015-03-18 20:33:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 19:32, xbartx pisze:

> [...]
    > jednej z moich transakcji a Pani mnie informuję, że w Rajfim nie ma
    > czegoś takiego, jest co najwyżej reklamacja a chargeback mogę zrobić w

    po przejęciu Półbanku przez ww. niestety zrobiło się i drożej i gorzej,
    mnie została jedynie nieaktywna naklejka do płatności zbliżeniowych na
    etui od telefonu...
    kart się pozbyłem już jakiś czas temu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2015-03-18 20:36:03
    Od: em <e...@g...com>

    Bank nie może "wymigać" się od chargebacku i musi przekazać go do organizacji
    płatniczej.
    Napisz wniosek o zastosowanie procedury chargeback i podaj przyczynę, opis sytuacji,
    ewentualne dowody.
    Przyczyny można znaleźć np. na stronach:
    http://blog.unibulmerchantservices.com/visa-chargeba
    ck-reason-codes-and-time-limits/
    http://blog.unibulmerchantservices.com/mastercard-ch
    argeback-reason-codes/

    Wniosek zostaw za potwierdzeniem w placówce Półbanku lub wyślij poleconym do ich
    siedziby.
    Zapewne szybko nie odpowiedzą, bo tam takie rzeczy trwają i trwają. Zależnie czego
    sprawa dotyczy może to trwać od miesiąca do ... wielu miesięcy.
    Przy prostej sprawie i niskiej kwocie pewnie zwrócą, co się należy. Przy fraudzie lub
    większych kwotach będą milczeć, potem kluczyć lub wręcz odrzucą i może być
    konieczność korzystania z arbitra bankowego lub sądu. Ale ja bym im nie odpuszczał.

    A w tym że ten bank to porażka, to masz pełną rację. A szczególnie to widać przy
    reklamacjach, gdzie procedury mają zniechęcić klientów. Proces reklamacji trwa długo
    i często odpowiedzi nijak się mają do treści reklamacji, a bank ustosunkowuje się do
    innych transakcji niż te reklamowane. Jakby nikt dokładnie nie czytał tych
    reklamacji. Nie mówiąc o podstawowej analizie faktów, która przerasta chyba ich
    pracowników.

  • 4. Data: 2015-03-18 22:26:53
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 18.03.2015 o 20:36, em pisze:

> [...]
    konieczność korzystania z arbitra bankowego lub sądu. Ale ja bym im nie odpuszczał.

    No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
    dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty
    i nieistniejącego już Polbanku.

    Xenocide

  • 5. Data: 2015-03-18 22:35:40
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 18 marca 2015 22:26:54 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

    > No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
    > dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty
    > i nieistniejącego już Polbanku.

    By nie bylo tylko negatywnie, dopisze, ja u nich skladalem reklamacje, chyba z dwa
    razy, po dluzszym czasie kasa wracala. Bywalo nawet ze do mnie sami dzwonili w
    trakcie, ze sprawa jest w toku ale cos tam wiec jeszcze potrwa.

  • 6. Data: 2015-03-19 00:01:52
    Od: gral <n...@e...pl>

> [...]
    > mogę sobie złożyć reklamację. W zasadzie to mnie już utwierdziło w
    > przekonaniu, że ta karta jest ewidentnie do odstrzału.

    Spokojnie. Chargeback to procedura, którą może zastosować bank po
    złożeniu reklamacji. Powinieneś złożyć reklamację transakcji kartowej i
    nie martwić się, czy bank zastosuje chargeback czy np. odda Ci ze swoich.

    PG

  • 7. Data: 2015-03-19 16:19:47
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

> [...]
    > złożeniu reklamacji. Powinieneś złożyć reklamację transakcji kartowej i
    > nie martwić się, czy bank zastosuje chargeback czy np. odda Ci ze swoich.

    Kiedyś czytałem że przy dużej ilości procedur chargeback bank jest
    obciążany opłatami karnymi, dlatego bronią się rękami i nogami przed tą
    procedurą.

  • 8. Data: 2015-03-22 21:21:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    tom <t...@n...wp.pl> writes:

    > Kiedyś czytałem że przy dużej ilości procedur chargeback bank jest
    > obciążany opłatami karnymi, dlatego bronią się rękami i nogami przed
    > tą procedurą.

    Bank rozliczający transakcję (po stronie sprzedawcy) - inna historia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2015-03-23 07:36:01
    Od: e...@g...com

> [...]
    > No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
    > dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty

    A czym arbiter się tłumaczy?
    Terminy są bowiem określone w regulaminie. Owszem arbiter może je wydłużyć, ale tutaj
    to już 2,5 roku.

  • 10. Data: 2015-03-23 19:09:43
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 23.03.2015 o 07:36, e...@g...com pisze:

    > A czym arbiter się tłumaczy?
    > Terminy są bowiem określone w regulaminie. Owszem arbiter może je wydłużyć, ale
    tutaj to już 2,5 roku.

    Wiesz też w zasadzie chciałbym to wiedzieć. Dodzwonić się na sekretariat
    to już jest nie lada wyczyn tam to różnie bywa ale zazwyczaj mówią że do
    końca miesiąca (znaczy z dwa/trzy razy tak mi powiedziano). Mam też
    telefon do Pani arbiter ale to jest chyba poziom mega pro i nie dla mnie
    raczej ;)

    Xenocide