  • 1. Data: 2015-03-18 20:43:28
    Temat: Bank upomniał się o 2 grosze po 10 latach
    Od: mx <m...@o...pl>

    Poradziła sobie bez wsparcia grupy? Coś z lokalnego podwórka:

    http://www.moja-ostroleka.pl/bank-upomnial-sie-o-2-g
    rosze-po-10-latach,1426678017,3.html

    A pod linkiem:

    "Pani Urszula kupiła na kredyt wieżę stereo. Całe zobowiązanie spłaciła
    w terminie i zapomniała o sprawie. Po 10 latach bank przesłał jej
    wezwanie do zapłaty dwóch groszy. Naliczył również koszty i odsetki,
    przez co rzekomy dług urósł do ponad 50 złotych.

    Kredyt kobieta zaciągnęła w jednym z ostrołęckich banków. Jak twierdzi
    przez lata nie otrzymała informacji, że ma do uregulowania jakiekolwiek
    zaległości. Wezwanie dotarło do niej dopiero pod koniec 2014 roku. W
    piśmie bank wylicza, że na zadłużenie złożyły się kapitał (2 grosze),
    koszty (45 zł) oraz odsetki (5,85 zł).

    - Telefonicznie skontaktowałam się ze specjalistą ds. windykacji banku -
    wyjaśnia pani Urszula. - Rozmowa nie była przyjemna. Usłyszałam, że mam
    natychmiast spłacić dług, w przeciwnym razie bank sprzeda moje
    zobowiązania do "wyspecjalizowanej firmy windykacyjnej". Byłam w szoku.

    Nasza czytelniczka postanowiła bliżej przyjrzeć się sprawie.
    Przeglądając strony internetowe ze zdumieniem odkryła, że podobnych
    przypadków jest wiele. Zdecydowała, że tak tego nie zostawi.

    - Nie chodzi o kwotę, ale o zasadę - twierdzi ostrołęczanka. - W piśmie
    nie wyjaśniono mi, kiedy powstało zadłużenie w wysokości dwóch groszy,
    od kiedy naliczono odsetki, ani co kryje się pod pojęciem "koszty". Bank
    mógłby równie dobrze wymyślić, że mam do zapłaty 150 złotych lub więcej.

    Kobieta postanowiła przesłać do banku oficjalne pismo, w którym
    poprosiła o analizę umowy ze wskazaniem, w którym momencie powstał dług.
    Kilka dni później otrzymała telefoniczną odpowiedź, że bank zamknął
    kredyt i odstąpił od dochodzenia zadłużenia.

    - Moja sprawa zakończyła się pomyślnie, ale sądzę, że wielu byłych
    klientów banku, a szczególnie osoby starsze, zapłaciłoby te 50 złotych -
    mówi pani Urszula. - Mam nadzieję, że moja historia będzie przestrogą
    dla innych. Pamiętajmy, że klient ma prawo wiedzieć za co musi płacić,
    na podstawie jakich przepisów i komu.

    Wyświetleń: 8445 komentarze: 29 12:26, 18.03.2015r.

    MB @ 12:43, 18.03.2015
    IP: *.*.247.207

    Ujawnić co to za bank!

    e. @ 13:00, 18.03.2015
    IP: *.*.214.231

    mój mąż miał dokładnie podobnie :) tylko do Urzędu Skarbowego coś tam do
    zapłacenia za 2011 rok,że niby cos przeoczył i odsetki itd i też ponad
    50zł.kiedy zaczął szukać i wnikać skąd i dlaczego dopiero teraz okazało
    się że to nie on powinien zapłacić tą kwotę a Urząd pod który aktualnie
    należy...i gdyby nie jego zainteresowanie sprawą pewnie by zapłacił jak
    większość tak nabranych osób.bo dlaczego państwo ma swoje dziury łatać
    swoimi pieniędzmi skoro można pociągnąć niezgodnie z prawem obywatela :D
    ach.w jakim my kraju żyjemy :) ja na miejscu autorki postu bym ich
    jeszcze pociągnęła na drogę sądową niech mają nauczkę. "NIE CHODZI O
    KWOTĘ ALE O ZASADY" :)

    amin @ 13:16, 18.03.2015
    IP: *.*.62.181

    Bank to CA ..... wysylaja tego pełno. Kiedys ktos sie wypowiedzial ze to
    robi system z automatu. Takie wezwania trzeba zglaszac do abnku od razu
    anulują poniewaz nie mozna dochodzic zaplaty za oplacony kredyt po 10
    latach!

    Adrian @ 13:44, 18.03.2015
    IP: *.*.138.229

    Mowa o Credi Agricole. mo po 10 latach przyszło 170 zł. Olałem ich.

    łubu dubu @ 13:46, 18.03.2015
    IP: *.*.119.167

    Sygm.a bank też robi takie akcje trzeba ich omijać szerokim łukiem.

    jurek @ 13:54, 18.03.2015
    IP: *.*.34.72

    taki mamy kraj i takie idiotyczne prawo bankowe,Lepiej goowno ostro
    jadać niżli z bankiem się dogadać.Co za dureń podpisał takie pismo
    wysyłając go do klienta? Zwolnić natychmiast!!!!

    Alfa @ 14:15, 18.03.2015
    IP: *.*.55.239

    Dlatego ja za każdym razem gdy spłacę jakieś raty itp wysyłam pismo do
    banku aby wysłano mi na piśmie potwierdzenie,że mój rachunek został
    zamknięty.Wtedy w banku muszą sprawdzić czy wszystko zostało faktycznie
    uregulowane zanim wyślą potwierdzenie do zainteresowanego.Lepiej
    dopłacić wtedy różnicę jeżeli coś zostało niedopłacone niż czekać aż po
    kilku latach bank uzbiera sobie ładną sumkę odsetek.Niektóre banki z
    automatu po spłaceniu rat wysyłają takie pismo potwierdzające a u
    niektórych trzeba się upomnieć."Przezorny zawsze ubezpieczony" zwłaszcza
    że banki lubią sobie pogrywać z klientem.

    maestro691 @ 14:22, 18.03.2015
    IP: *.*.133.51

    Wyłudzanie korzyści materialnych to przestępstwo dlaczego więc organy
    ścigania nic z tym nie robią

    Dolek @ 14:38, 18.03.2015
    IP: *.*.117.51

    Tak jest też z ZUS-em kiedy prowadziło się działalność i ją się
    likwiduje. Bezwzględnie żądać pisemnego zamknięcia i rozliczenia z tą
    instytucją bo po kilku latach może przypomnieć im się , że nie
    zapłaciliście jakichś składek no i ... .

    k. @ 14:40, 18.03.2015
    IP: *.*.183.185

    Tak się mówi dla odczepnego , jakiś mityczny SYSTEM a systemy tworzą
    ludzie i tak to robią żeby oszukać kogoś to zaden błąd tylko zaplanowane
    długotrwałe oszustwo 50 czy 70 zł niby nie dużo ale razy np 10 tyś osób
    to juz coś zupełnie za darmo najgorsze jest to że przepisy prawne
    dopuszczają do takich malwersacji bezkarnie. Brawa dla Pani ze się nie dała.

    goj @ 15:08, 18.03.2015
    IP: *.*.155.100

    Czy to ważne, jaki bank? We wszystkich pejsaci rządzą.

    pięć klas szkoły podstawowej @ 15:11, 18.03.2015
    IP: *.*.49.98

    Do 5 lat mogą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! laughing laughing
    laughing Łobuzeria.

    Senator @ 15:15, 18.03.2015
    IP: *.*.49.98

    A co u pana malarza?

    Rozsądek @ 15:18, 18.03.2015
    IP: *.*.193.35

    Prawie wszystkie banki nie są w Polskich rękach więc nie ma się co
    dziwić ,że tak robią z nami.Skoki są nasze ale co z tego poczytajcie
    "Zlecenie zabójstwa wiceszefa KNF. W tle WSI i agent inwigilujący prawicę"

    AIDS @ 15:24, 18.03.2015
    IP: *.*.238.225

    Idź i ZAPŁAĆ TE PIENIĄDZE CZY JA MAM TOBIE IŚĆ I ZAPŁACIĆ ?

    Onufry @ 15:36, 18.03.2015
    IP: *.*.118.57

    A mnie pozostało w dawnym AIGO około 20 zl ciekawe czy Santander mi to
    kiedyś odda?

    Rozsądek @ 15:54, 18.03.2015
    IP: *.*.193.35

    do onufry -ja podobnie myślałem a po pół roku narosło mi 30 zł
    zaległości + odsetki- bo utrzymanie niezamkniętego rachunku kosztuje w
    większości banków.

    Kamil @ 16:12, 18.03.2015
    IP: *.*.4.206

    Co to za informacja w której nie podano nazwy banku? To g... a nie
    informacja!

    zzz @ 16:50, 18.03.2015
    IP: *.*.170.142

    CA. Na mnie pewnie czyhaja. Wzięłam sprzęt na raty. Wszystkie raty
    jednakowa kwota. Ostatnią zrobili mi o 1 grosz wyższą. Majac usawione w
    banku spłaty nie pamięta się aby tę ostatnią podnieść o tego grosiaka. I
    liczą że potem będa się domagać odsetek.

    Iwona

    Sympatia.pl - najpopularniejszy serwis randkowy w Polsce

    :) @ 16:56, 18.03.2015
    IP: *.*.90.47

    Ja również nauczyłem sie że kredyty to straszny syf. Pożyczysz z 10 tys
    z trzeba w sumie oddać z 20 tys!!! A spóźnisz sie ze splata raty to
    dzwonia i traktują Cie jak bandyte. Po każdym zamknietym kredycie pisze
    pismo do banku z informacją czy cała kwota została spłacona, i po
    potwierdzeniu trzymamy taki list w dokumentach a cóż jeszcze sie kiedys
    przyda. Druga kwestia to jak najmniej kredytów a najlepiej wcale! W
    Polsce jest horrendalnie wysokie oprocentowanie! Bo wliczajac wszyskie
    koszty wychodzi do splaty drugie tyle co sie pożyczyło. Dlatego lepiej
    pozyczyć pieniadze od przyjaciela, nawet spisujac umowę, i oddać mu z
    10% wiecej. Raz my zaplacimy taniej, dwa kolega zarobi wiecej niz na
    lokacie...

    ostrołęczanin @ 17:17, 18.03.2015
    IP: *.*.247.227

    To jeszcze nic.Niedawno jeden z ostrołęckich banków przysłał mojej babci
    wezwanie do zapłaty na kwotę 26 groszy za "niespłacony kredyt".Problem
    jednak w tym,że babcia od 2004 roku nie żyje i teraz nie wiem co z tym
    robić,nie mam ciągnika,więc chyba komornik mi nic nie zabierze.

    vv @ 17:44, 18.03.2015
    IP: *.*.198.152

    w ekspresie reporterów był podobny przypadek, babka dostała wezwanie z
    banku credite adricole na 2 grosze po 10 latach, olała aż dostala
    wezwanie od komornika, jak poszła z tym do mediów to bank umożył ale nie
    komornik, ściągnął z niej 2 stówy, prawo w Polsce jest do kitu banki są
    wszechmocne, dobrze, że pani Urszula napisała to pismo bo inaczej tez by
    komornik zapukał, ale powinna żądać żeby jej na piśmie dali odpowiedź a
    nie na telefon

    Zosia @ 18:38, 18.03.2015
    IP: *.*.106.245

    kiedy zakładasz konto to oj jak chwalą wszystko za darmo prowadzenie
    itp. co za bzdura! ciągną kase od ludzi złodzieje angry

    e @ 19:29, 18.03.2015
    IP: *.*.131.203

    Zawsze tak było i będzie kredyty są niezbędne ale z tymi groszami to
    bank albo ludzie tam pracujący są nieopowiedzialni .wstyd,

    ada @ 19:31, 18.03.2015
    IP: *.*.138.242

    Afa ma rację należy zawsze upomnieć się o dokument zamknięcia rachunku.
    Ja osobiście o to walczyłam 1,5 roku, ale dostałam.
    Wówczas nic nam nie grozi a bank swoje błędy zakwalifikuje do swoich strat.
    Pracownicy w bankach są specjalnie tak uczeni, aby coś zostawić i działa
    to na zwłokę - dla BANKU cwaniaków na obrywki..........

    zuza@ @ 19:37, 18.03.2015
    IP: *.*.161.40

    angry,po 10 latach przyszło mi do zapłaty 80 zł...niby za odsetki ,które
    narosły im niby za przepisy kucharskie,dzwoniłam do nich to straszyli,ze
    pójda do sódu?wiec przesłałam im i spokuj crying...pani z banku
    mówiła,ze to nie tylko mi po tylu latach wymyslili dług wassat

    normalny @ 19:47, 18.03.2015
    IP: *.*.247.217

    Proszę państwa,na to wszystko jest jeden prosty sposób:nie mieć nic
    wspólnego z bankami,nie brać żadnych kredytów,żadnych kart
    płatniczych,nie zakładać kont i rachunków,mieć w czterech literach ich
    prowizje,lokaty,odsetki i ignorować wszelkich akwizytorów,reklamodawców
    i ulotkarzy.Zarobione pieniądze wydawać na bieżąco bo dziś taki kurs,a
    jutro inny,dziś taka waluta jutro inna i nie ma nic pewnego.Oszczędności
    trzymać w sobie tylko znanym miejscu,a kosztowności w słoiku zakopać w
    ogródku,żeby zarabiały na gorsze czasy.Każdy bank ma tylko jeden cel i
    tylko po to został stworzony-zarabianie pieniędzy czyli oskubanie
    swojego klienta co do grosza,albowiem każdy pożyczkobiorca staje się
    automatycznie niewolnikiem banku,a każdy,kto wziął kredyt hipoteczny
    praktycznie nigdy nie będzie właścicielem lokalu lub domu,w którym
    aktualnie przebywa tylko jego użytkownikiem gdyż właścicielem jest
    bank,który wyłożył swoje pieniądze tylko po to,żeby na nich pracowały.

  • 2. Data: 2015-03-19 12:16:53
    Temat: Re: Bank upomniał się o 2 grosze po 10 latach
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    Zastanowiło mnie to, czy czasem problem nie wynika z różnic w oprogramowaniu
    systemów bankowych 10 lat temu i dzisiaj, które inaczej zaokrąglają, inaczej
    liczą dni w miesiącu itp. Wtedy system wyliczył raty i wydrukował odcinki
    przelewów, ktoś spłacał terminowo zgodnie z harmonogramem, a teraz nowy
    właściciel banku sobie to poprzeliczał według własnych nowych zasad i
    powstały rozbieżności, które z automatu przerzuca na niewinnych klientów.

  • 3. Data: 2015-03-19 12:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "as" napisał w wiadomości
> [...]
    >poprzeliczał według własnych nowych zasad i powstały rozbieżności,
    >które z automatu przerzuca na niewinnych klientów.

    Nowy wlasciciel to niekoniecznie, ale zmiana oprogramowania mogla byc.
    Bylo konto, mialo 2gr niedoplaty, bank to ignorowal, ale konta nie
    zamknal ... po ktorejs aktualizacji program przestal ignorowac.

    A moze i wlasciciel - jak nastapila fuzja bankow i polaczenie
    systemow, przekopiowano konta do nowego systemu, a nowy program
    inaczej dziala.

    J.

  • 4. Data: 2015-03-19 13:35:52
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 19 marca 2015 12:47:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > A moze i wlasciciel - jak nastapila fuzja bankow i polaczenie
    > systemow, przekopiowano konta do nowego systemu, a nowy program

    Podobnie miałem z BGŻ. Konto niby nieaktywne, saldo 0.00,- ... a po 2 latach prośba o
    przyjście do oddziału i zapłacenie coś 40 zeta odsetek. Taniej było zapłacić niż się
    użerać...

  • 5. Data: 2015-03-19 14:31:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-03-15 o 13:35, r...@g...com pisze:

    > Podobnie miałem z BGŻ. Konto niby nieaktywne, saldo 0.00,- ... a po 2 latach prośba
    o przyjście do oddziału i zapłacenie coś 40 zeta odsetek. Taniej było zapłacić niż
    się użerać...

    No i niestety, choć rozumiem Twoje stanowisko, to właśnie z tego powodu
    banki tak działają.

  • 6. Data: 2015-03-19 16:24:35
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2015-03-19 o 13:35, r...@g...com pisze:

    > Podobnie miałem z BGŻ. Konto niby nieaktywne, saldo 0.00,...

    Trzeba było zapłacić i od razu złożyć reklamację ;)

    --
    radar

  • 7. Data: 2015-03-20 12:24:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" 384383e6$0$2355$6...@n...neostrada.pl

    > piśmie bank wylicza, że na zadłużenie złożyły się kapitał (2 grosze), koszty (45
    zł) oraz odsetki (5,85 zł).

    Ciekawe, czy można upominać się o dowolnie niskie zadłużenie?
    Przykładowo -- o zero? ;)

    -- kapitał 0
    -- odsetki ustawowe 0
    -- odsetki karne 0
    -- odsetki dodatkowe 0
    -- odsetki mobilizujące 0
    -- odsetki reanimujące 0
    -- koszty upomnienia 45 złotych polskich ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-03-21 01:35:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@g...com> 9...@g...co

    : Podobnie miałem z BGŻ. Konto niby nieaktywne, saldo 0.00,- ... a po 2 latach
    : prośba o przyjście do oddziału i zapłacenie coś 40 zeta odsetek. Taniej było
    : zapłacić niż się użerać...

    Ja użarłem się z: BZWBK, ING i EB... :) Banki ustąpiły -- pisałem na grupie.

    Mille i Citi odstąpiły kilka razy bez użerania -- z uwagi na dobre imię banku
    tak zwane oraz na nierówność stron. ;) (nie chciały kopać słabego; Citi miał
    2 razy rację w 100% -- w sumie chyba ponad 100 pln i 2 razy mógł po prostu
    odmówić -- w sumie 150 pln; Mile mógł bez trudu wygrać wielokrotnie od 5 do
    10 dych za każdym razem)

    Ścinałem się z PeKaO -- wieloletnia wojna, krwawo okupiona moimi stratami...
    PeKaO przed tą wojną przez kilkanaście miesięcy (może dwa lata, może dłużej)
    ciągnął ode mnie miesięcznie około 750 pln po dobroci. :) Zważywszy przyrost
    moich zarobków -- te koszty były znikome.

    Po tej wojnie postanowiłem, że jeśli wyjdę z długów, nie będę się zadłużał,
    ale do głowy mi nie przywędrowało, że banki będą mi płaciły. :)

    Dziś mogę podziękować bankowi PeKaO, bo dzięki niemu nie mam kompleksu
    franka i innych jemu podobnych. :) W postanowieniu swoim nie tyle wytrwałem,
    co zmieniłem je -- postanowiłem, że będę oszczędzał bez względu na inflację,
    kursowanie walut itp. Dziś wiem, że to dobry pomysł, bo Zakład Utylizacji
    Składek ma dług parubilionowy, którego ponoć nigdy nie spłaci. :) Politycy
    prawią, ;) że mamienie ludzi wyjściem ZUSu z długów jest populistycznym
    mydleniem oczu. Inni mówią, że przyszli emeryci będą wygrzebywali ze
    śmietników, o ile poza emeryturą nie będą mieli wysokich dochodów. :)

    Zyy ostatniej chwili:

    http://zus.pox.pl/zus/emerytura-bedzie-jeszcze-nizsz
    a.htm

    Emerytury o 1000 zł niższe
    19/03/2015
    (20/08/2013)

    nie wiem, co znaczą te daty

    Zmiany w systemie emerytalnym miały zapewnić nam wyższe emerytury.
    Zamiast tego, kolejne "reformy" prowadzą do coraz większych obniżek
    świadczeń. Średnia emerytura wyliczana według starych zasad była
    o 60% wyższa od "nowej" emerytury.

    http://zus.pox.pl/zus/zus-naklada-dodatkowa-skladke-
    na-umowy-zlecenia.htm

    ZUS nakłada dodatkową składkę na umowy zlecenia. Koszt poniosą przedsiębiorcy.
    17/03/2015

    [ciekawe, jak mocno spadną ceny na zachodzie Europy, gdy w RP
    wybuchnie wojna podobna do obecnej domowej wojny ukraińskiej]

    IMO KORWiN ma spore sznase u młodych, którzy wiedzą o tym, że ZUS może ;) mieć
    kłopoty finansowe. ;)

    http://www.partiakorwin.pl/
    Koalicja Odnowy Rzeczypospolitej Wolność i Nadzieja

    --
    niedzie pon wto śro czw pią sob nie pon wtorek śro czw pią sob nie pon wto środa
    czw pią