  • 1. Data: 2015-03-18 17:24:43
    Temat: GetIn Bank Super Urwa Bank
    Od: r...@g...com

    Taka garść żalu ...

    Mam sobie dwa konta w tym banku. W dniu spłaty raty kredytu hipotecznego - rata z
    konta do tego kredytu nie zeszła. Po kilku dniach ciągle rata nie zeszła.
    Telefon do bok -> informacja o blokadzie komorniczej na 1 z rachunków. WTF?
    Jeśli komornik, to czemu zablokowany tylko jeden rachunek?!
    Do tego - brak pisma od komornika.. brak informacji z banku o blokadzie?! WTF?

    Telefon do komornika -> nie, sprawa o tym nr nie dotyczy Pana.

    Telefon do banku -> nie, nic nie możemy zrobić, ja tu mam napisane blokada itp.
    I nie informujemy o zakładaniu blokady. Nawet mailem.

    Złożyłem reklamację ... i nie wiem czy się doczekam telefonu od Czarneckiego z
    przeprosinami.

    Po dodatkowej informacji od komornika - okazało się, że w tym banku mają uproszczoną
    metodę zakładania blokad - nie muszą się zgadzać wszystkie dane.
    Za to na odkręcenie tego nie ma żadnej standardowej procedury(!)...

  • 2. Data: 2015-03-18 17:35:59
    Temat: Re: GetIn Bank Super Urwa Bank
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 09:24:43 -0700 (PDT), r...@g...com
    napisał(a):

    > Po dodatkowej informacji od komornika - okazało się, że w tym banku mają
    uproszczoną metodę zakładania blokad - nie muszą się zgadzać wszystkie dane.
    > Za to na odkręcenie tego nie ma żadnej standardowej procedury(!)...

    To tylko potwierdza moją opinię o tym banku!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2015-03-19 09:09:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Mar 2015 09:24:43 -0700 (PDT), r...@g...com
    wrote:
> [...]
    rata =
    > nie zeszła.
    > Telefon do bok -> informacja o blokadzie komorniczej na 1 z

    Dziwne. Zobowiązania wobec banku mają pierszeństwo przed komornikiem.
    W takin przypadku rata powinna zejść mimo blokady o ile były na nią
    środki.

    > Jeśli komornik, to czemu zablokowany tylko jeden rachunek?!
    > Do tego - brak pisma od komornika.. brak informacji z banku o
    blokadzie?! W=

    Może jeszcze powinni uprzedzić zamiar założenia blokady ;)? No nie
    żartuj. Pismo od komornika do dłużnika wysłane jest trochę później,
    po wysłaniu pisma do zobowiązanego (banku). Gdyby dłużnik otrzymał
    wcześniej to pewnie często by uciekł z kasą z rachunku. Owszem,
    czasami się zdarza, że dłużnik otrzyma pierwszy ale to najczęściej
    wynika z opieszałości poczty i/lub banku.

> [...]
    > ć wszystkie dane.
    > Za to na odkręcenie tego nie ma żadnej standardowej procedury(!)...

    To jakieś nieporozumienie, zmienić bank. W dużych bankach gdzie są
    milionowowi klienci występuje problem braku unikalności peseli. Parę
    zdublowanych peseli u obywateli jest i jeśli tacy są akurat
    klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich
    identyfikować innym dokumentem. Stąd weryfikacja przy zajęciu musi
    być dokładna.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-03-19 11:54:34
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 19 marca 2015 09:09:31 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Dziwne. Zobowiązania wobec banku mają pierszeństwo przed komornikiem.
    > W takin przypadku rata powinna zejść mimo blokady o ile były na nią
    > środki.

    A jednak. Po telefonie do BOK mieli zrobić jakieś "przeksięgowanie" i puścić ratę
    kredytu z tego konta. Nie wiem czy to zrobili, bo po otrzymaniu SMSowych gróźb z
    "działu windykacji Getin Banku" zapłaciłem bezpośrednio z innego banku na konto
    techniczne kredytu.

> [...]
    > czasami się zdarza, że dłużnik otrzyma pierwszy ale to najczęściej
    > wynika z opieszałości poczty i/lub banku.
    Bank nie miałby uprzedzać, ale powiadomić klienta po nałożeniu blokady. W ten sposób
    chroniłby też swój interes (tj. niezapłacone odsetki kredytu). Ale to pewnie za duże
    wymagania :P

> [...]
    > klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich
    > identyfikować innym dokumentem. Stąd weryfikacja przy zajęciu musi

    Nie da się zmienić - kredyt hipoteczny przez kilka lat na pewno jeszcze :/

  • 5. Data: 2015-03-19 12:10:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Dziwne. Zobowiązania wobec banku mają pierszeństwo przed komornikiem.
    >W takin przypadku rata powinna zejść mimo blokady o ile były na nią
    >środki.

    Jest tak ?

    Nie wiem jak to dziala, ale tak na chlopski rozum - komornik wysyla
    pismo, bank blokuje i informuje o zablokowanej kwocie, komornik
    decyduje sie ja zabrac, kwoty nie ma ... to co sie potem dziwic, ze
    zdjecie blokad trwa dwa tygodnie.

    Z drugiej strony - mamy konto firmowe, komornik zajmuje, grozi
    upadloscia ... a wtedy to juz nie bank decyduje ze jemu sie nalezy w
    pierwszej kolejnosci

    >Może jeszcze powinni uprzedzić zamiar założenia blokady ;)? No nie
    >żartuj.

    Bo ja wiem ... to komornik powinien wezwac do splaty ...

    Bank moglby jednak o zajeciu poinformowac.

> [...]
    >klientamu tego samego banku to bank oprócz peseli musi ich
    >identyfikować innym dokumentem. Stąd weryfikacja przy zajęciu musi

    I co - urzedy tego nie reguluja odgornie i nie zmieniaja PESEL ?

    J.

  • 6. Data: 2015-03-19 12:49:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 03:54:34 -0700 (PDT), r...@g...com
    wrote:
    > Bank nie miałby uprzedzać, ale powiadomić klienta po nałożeniu bl=
    > okady. W ten sposób chroniłby też swój interes (tj. niezapłacone =
    > odsetki kredytu). Ale to pewnie za duże wymagania :P

    Chronienie interesów banku wynika z przepisów,egzekycyjnych, bank
    zawsze ma pierwszeństwo. To że w tym przypadku sam bank nie wie jak
    ma działać wynika z burdelu w procesach w banku.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-03-19 12:56:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 12:10:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jest tak ?

    Tak.

    > I co - urzedy tego nie reguluja odgornie i nie zmieniaja PESEL ?

    Bank nie jest urzędem do oceny unikalności pesela wpisanego w do.
    Jeśli do banku przychodzi nowy klient z prawidłowym peselem innego
    klienta, który już jest w systemie to takiego klienta nie spuszcza
    się na drzewo i po prostu się go rejestruje.
    System (normalnego) banku dopuscza taką sytuację.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-03-19 13:07:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >klienta, który już jest w systemie to takiego klienta nie spuszcza
    >się na drzewo i po prostu się go rejestruje.

    No ale to Urzad ma zadzialac i skorygowac wlasna pomylke ... bo poterm
    sam moze miec problem.

    >System (normalnego) banku dopuscza taką sytuację.

    No ale wtedy jak odrozniac klientow ?
    Imie, nazwisko, pesel ?

    J.

  • 9. Data: 2015-03-19 13:31:05
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 18 marca 2015 17:24:46 UTC+1 użytkownik r...@g...com napisał:
    > Taka garść żalu ...

    Dodam jeszcze, że pierwszy konsultant, z którym rozmawiałem na pytanie co to za
    blokada, skąd się wzięła, i czemu mnie nie powiadomili, bo przez to nie poszła rata
    kredytu stwierdził:

    Na kredycie hipotecznym jest zaległość, to blokada jest bo Pan nie płacił(?!).

    ---

    Na dziś blokada jest zdjęta, zapewne po interwencji biura komornika. Na reklamację
    odpowiedzi ciągle brak (mają 30 dni).

  • 10. Data: 2015-03-19 15:30:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 13:07:20 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Imie, nazwisko, pesel ?

    Nr do lub paszportu, adres, imie matki, nazwisko rodowe matki, imie
    ojca... wymieniać dalej?

    --
    Marek