  • 1. Data: 2002-09-13 17:46:26
    Temat: Pytanie o przelew miedzynarodowy
    Od: "Michal" <n...@l...pl>

    Pare tygodni temu wplacalem w banku Pekao SA pieniadze na konto w niemczech.
    Wplate adresat potwierdzil po 3 dniach.
    Jednak jak juz wplacalem w poprzedni czwartek na to same konto ze sotrony
    niemieckiej cisza. Mija juz tydzien (wczoraj) i sie zaczynam denerwowac.

    Czy mozliwe jest zeby dwa polskie banki mialy az takie roznice w zalatwianu
    przelewow ??? Oba szly via Swift

    Michal

  • 2. Data: 2002-09-13 18:00:23
    Temat: Re: Pytanie o przelew miedzynarodowy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Jednak jak juz wplacalem w poprzedni czwartek na to same konto ze sotrony
    > niemieckiej cisza. Mija juz tydzien (wczoraj) i sie zaczynam denerwowac.

    Rozumiem, ze przelew byl Polska => Niemcy... Moze ja jakies klopoty
    wynikajace z kontroli dewizowej?. Jaka to byla kwota i jaki tytul przelewu?

    Maciej

  • 3. Data: 2002-09-13 18:05:05
    Od: "Michal" <n...@l...pl>

    Pierwszy przelew to bylo 198 euro , a drugi 7 euro. W tytule wplaty byl
    wpisany symbol przedmiotu ktory kupuje w sklepie internetowym
    11121-PRA-1006-00, und 15121-TOS-1006-00,
    (Zuschlag , 11121-PRA-1006-00, und 15121-TOS-1006-00) - Doplata

    Michal

  • 4. Data: 2002-09-13 18:20:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > 11121-PRA-1006-00, und 15121-TOS-1006-00,
    > (Zuschlag , 11121-PRA-1006-00, und 15121-TOS-1006-00) - Doplata

    I w tym tytule moze byc problem. Choc smieszne przy tej kwocie, ale podczas
    kontroli dewizowej mogl zostac odrzucony. Powinna tam byc zawarta
    informacja, ze jest to zakup towaru, czyli np.
    zakup/ zaplata za nazwa towaru (symbol/numer faktury) - doplata
    Trzeba pamietac, zeby informacje dotyczace informacji nt. tego za co jest to
    zaplata lub w jakim celu sa wysylane pieniadze byly w jezyku polskim.
    Inaczej w zaleznosci od tego kto dokonuje kontroli dewizowej przelew
    zostanie zrealizowany lub zwrocony, albo bedzie 'czekal' na wyjasnienie.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-09-13 19:06:05
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Inaczej w zaleznosci od tego kto dokonuje kontroli dewizowej przelew
    > zostanie zrealizowany lub zwrocony, albo bedzie 'czekal' na wyjasnienie.

    Przeciez bank kontroli dewizowej moze dokonac "od reki".
    O kwocie juz nie wspomne. AFAIR wieksze kwoty mozna "wyslac" a dokumenty
    dostarczyc pozniej.

    Karol

  • 6. Data: 2002-09-13 19:41:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez bank kontroli dewizowej moze dokonac "od reki".

    Tak, ale to zalezy od procedur przyjetych przez bank. Nie wiem jakie sa
    procedury w Pekao, byc moze kontrola jest dokonywana przez back office.

    > O kwocie juz nie wspomne. AFAIR wieksze kwoty mozna "wyslac" a dokumenty
    > dostarczyc pozniej.

    Dlatego napisalem, ze to smieszne przy tej kwocie. Nie mialem na mysli
    oczywiscie, ze bank bedzie zadal dokumentow [faktur]. Problem w tym, ze
    osoba dokonujaca kontroli dewizowej majac przed soba tak enigmatyczny tytul
    przelewu nie moze na jego podstawie stwierdzic, ze jest to obrot biezacy lub
    pozagospodarczy. Gdyby tytul mial brzmienie np. 'zaplata za bilet' bylaby
    jasnosc ze jest to zakup towaru i ze jest to obrot biezacy. Gdy masz tytul
    xyz-111-abc-123 to trudno na jego podstawie stwierdzic czy jest zaplata za
    towar/usluge, darowizna na rzecz organizacji terrorystycznej, czy zakup
    akcji ;).

    Maciej

  • 7. Data: 2002-09-13 19:49:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Pierwszy przelew to bylo 198 euro , a drugi 7 euro.

    1. Oba przelewy wychodziły z Pekao ?
    2. Pytałeś w banku ?
    3. Jak były dzielone prowizje banków ?

    Pix

  • 8. Data: 2002-09-13 19:58:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > towar/usluge, darowizna na rzecz organizacji terrorystycznej, czy zakup

    Tytuł przelewu i tak jest chyba niezbyt miarodajny.
    IMHO jest wielce prawdopodobne, że Osama nie rozsyła przelewów z tytułami
    "wsparcie terroryzmu" ;-)

    Pix

  • 9. Data: 2002-09-13 20:11:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tytuł przelewu i tak jest chyba niezbyt miarodajny.
    > IMHO jest wielce prawdopodobne, że Osama nie rozsyła przelewów z tytułami
    > "wsparcie terroryzmu" ;-)

    Bank nie zajmuje sie sprawdzaniem prawdziwosci danych. Bank na podstawie
    tytulu przelewu moze dokonac kontroli dewizowej, moze rowniez poprosic o
    dokument potwierdzajacy tytul transakcji [np. fakture]. Ale przy tak malych
    kwotach byloby to niepotrzebne marnowanie czasu ;). W przypadku zlozenia
    falszywego oswiadczenia i tak klient, a nie bank, ponosi odpowiedzialnosc.
    No, chyba ze kwota przekracza 20k Euro, ale to juz inna bajka ;).

    Maciej

  • 10. Data: 2002-09-14 11:02:50
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale to zalezy od procedur przyjetych przez bank. Nie wiem jakie sa
    > procedury w Pekao, byc moze kontrola jest dokonywana przez back office.

    Ok.

    Wycofuje swoje uwagi :-)

    Pozdrawiam,
    Karol