  • 1. Data: 2003-03-11 10:02:13
    Temat: Przyjmowanie płatności on-line
    Od: Patrycja Gąsienica-Szostak <p...@k...pl>

    Witam,
    Na poczatek zaznacze, ze przejrzalem archiwum.
    Chcialbym sprzedawac przez internet pewnien przedmiot (zalozmy, ze
    latarke). Na razie nie jestem pewnien czy na latarke beda chetni ;-),
    i na razie jest to tylko jeden model, wiec w sklep internetowy nie
    chce sie bawic. Jesli latarka sie spodoba i beda chetni to bede myslal
    nad zalozeniem firmy, ale na razie chcialbym ja sprzedac
    "indywidualnie" (na szaro).
    Rozejrzalem sie za ofertami na polskim rynku (firmy zagraniczne mimo,
    ze maja nizsze prowizje, wypadaja gorzej jesli wezme pod uwage koszty
    operacji miedzynarodowych). Znalazlem 5 firm PolCard, eCard, PayU,
    AllPay i WebPay (czy znacie jeszcze jakies?). PayU mi nie pasuje
    (mimo, ze ma najnizsze prowizje) poniewaz wymaga aby placacy sie
    zarejestrowal, co wg mnie moze zniechecic niektorych kupcow. PolCard i
    eCard nie prezentuja szczegolow (cennikow) swojej oferty w internecie,
    wiec wychodze z zalozenia, ze nie maja oferty dla takich klientow jak
    ja (choc wydaje mi sie, ze cos atrakcyjnego niedawno widzialem, ale
    teraz nie moge znalezc - moze ktos zna odpowiedni link?).
    Pozostaja dwa serwisy: WebPay i AllPay. Poza roznicami w cenniku nie
    widze miedzy nimi roznicy (to ta sama firma). Czy roznia sie one czyms
    znaczacym? Czy po prostu trzeba wybrac tanszy (AllPay)?
    Czy nadaja sie one do tego o czym pisalem wczesniej? (Przewiduje, ze
    kazda transakcja bedzie srednio na $80-$100.)
    A moze moze mi ktos polecic, jakies lepsze (tansze lub bardziej
    wygodne dla mnie lub dla kupcow) rozwiazanie. Dodam, ze prowizje w
    AllPay mnie nie przerazaja, a najwazniejsza jest dla mnie wygoda
    kupujacych i wlasna.
    Z gory dziekuje za wszelka pomoc i sugestie/doswiadczenia.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2003-03-11 10:07:15
    Temat: Re: Przyjmowanie płatnoœci on-line
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 11, 2003 at 11:02:13AM +0100, Patrycja Gšsienica-Szostak wrote:

> [...]
    >chce sie bawic. Jesli latarka sie spodoba i beda chetni to bede myslal
    >nad zalozeniem firmy, ale na razie chcialbym ja sprzedac

    A zdecydowales/-as sie juz co do plci? ;-)

    >Rozejrzalem sie za ofertami na polskim rynku (firmy zagraniczne mimo,
    >ze maja nizsze prowizje, wypadaja gorzej jesli wezme pod uwage koszty
    >operacji miedzynarodowych).

    Generalnie odradzam - jakies klopoty z akceptacja pewnych kart czy
    jakies zwrotu i mozesz utnac w papierach.

    >Znalazlem 5 firm PolCard, eCard, PayU,
    >AllPay i WebPay (czy znacie jeszcze jakies?). PayU mi nie pasuje

    citi?

    >(mimo, ze ma najnizsze prowizje) poniewaz wymaga aby placacy sie
    >zarejestrowal, co wg mnie moze zniechecic niektorych kupcow. PolCard i
    >eCard nie prezentuja szczegolow (cennikow) swojej oferty w internecie,

    Po prostu nie sa to dyktakty, ale w pewnym sensie re-negocjowalne
    umowy. A widelek sie tez nie pokazuje, w koncu jak ktos jest
    _powaznie_ zainteresowany to i tak powinien przyjechac do ktorejs z
    nich o pogadac.

    >wiec wychodze z zalozenia, ze nie maja oferty dla takich klientow jak
    >ja (choc wydaje mi sie, ze cos atrakcyjnego niedawno widzialem, ale
    >teraz nie moge znalezc - moze ktos zna odpowiedni link?).

    Sa. Na pewno. W polcardzie jest cos co sie zowie chyba bezpieczne
    zakupy, jak to wyglada w ecardzie nie wiem, ale pewnie tez maja wersje
    uboga (czytaj: prosta).

> [...]
    >wygodne dla mnie lub dla kupcow) rozwiazanie. Dodam, ze prowizje w
    >AllPay mnie nie przerazaja, a najwazniejsza jest dla mnie wygoda

    IMHO allpay i webpay to jest jakby ten sam system, a kazdy ma i tak w
    tle logo polcardu - nie lepiej z nim pogadac, po co placic jeszcze
    posrednikowi?

    >Z gory dziekuje za wszelka pomoc i sugestie/doswiadczenia.
    >Pozdrawiam,
    >Piotr

    O! Piotr! ;-)

    --

    --w

  • 3. Data: 2003-03-11 10:31:53
    Temat: Re: Przyjmowanie płatno?ci on-line
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojtek Piecek napisał:

    > Sa. Na pewno. W polcardzie jest cos co sie zowie chyba bezpieczne
    > zakupy, jak to wyglada w ecardzie nie wiem, ale pewnie tez maja wersje
    > uboga (czytaj: prosta).

    W Polcardzie jest dokument z cenami na www, w eCardzie nie.

    Warunki standardowe, czyli na dzien dobry:
    Polcard bierze tylko prowizje od transakcji (3,9%).
    eCard chce poza prowizja (3,95%) oplate instalacyjna (1000zl) i
    miesieczny haracz (190zl).

    Nie wiem, czym poza tym sie roznia i czy rownie bardzo lubia roznych
    klientow (duzych i malych), bo na razie w to nie wnikalem. Polcard
    obsluguje wiecej kart (poza V i MC/EC rowniez DC i cos tam jeszcze).

    Bartol

  • 4. Data: 2003-03-11 19:52:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    [...]
    > Sa. Na pewno. W polcardzie jest cos co sie zowie chyba bezpieczne
    > zakupy, jak to wyglada w ecardzie nie wiem, ale pewnie tez maja wersje
    > uboga (czytaj: prosta).

    Hehe... w koncu rozumiem dlaczego Polcard stara sie tak bardzo zniechecic
    kliento do placenia karttami... po prostu zamierze zejsc do podziemia i
    robic to 'na szaro' ;).

    Maciej

  • 5. Data: 2003-03-12 08:49:43
    Temat: Re: Re: Przyjmowanie płatno?ci on-line
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 11, 2003 at 07:52:44PM +0000, MK wrote:

    >Hehe... w koncu rozumiem dlaczego Polcard stara sie tak bardzo zniechecic
    >kliento do placenia karttami... po prostu zamierze zejsc do podziemia i
    >robic to 'na szaro' ;).

    Yo! W przeciwienstwie do citiconnect? ;-)

    --

    --w