  • 1. Data: 2003-03-11 06:45:18
    Temat: Kredyty - kilka pytan o szczegoly...
    Od: " Grzegorz" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam !

    Przymierzam sie do mojego 1-go w zyciu kredytu bankowego i mam pare pytan...
    Nie chce ich zadawac w banku bo beda sie dziwic co ja knuje a tylko jestem
    ciekawy...

    1. Co sie dzieje gdy trace mozliwosci splaty kredytu hipotecznego ? Zalozmy
    ze swojego wkladu mialem 70%, reszta z kredytu. Co bank bedzie robil ?
    Przeciez nie powinni zabierac mi mieszkania, skoro mojego udzialu jest 70% ?

    2. Jak to jest obecnie ze wczesniejsza splata calego kredytu - czy moga byc
    za to pobierane prowizje ? A co z szybsza splata (wieksze raty), zwana czasem
    nadplata ?

    3. Czy sa gdzies symulacje "rzeczywiste" kredytow w walutach obcych, tzn.
    podstawiam sobie kursy CHF lub Euro z przeszlosci (wybieram z jakiego okresu)
    do symulacji i sprawdzam jak sie zmienial calkowity koszt kredytu ? Z checia
    zobaczylbym jak bardzo warto sie przejmowac wahnieciami kursow, moze w
    efekcie srednia bedzie zupelnie do zniesienia...

    dziekuje za wszelkie odpowiedzi,

    pozdrawiam, Grzegorz

  • 2. Data: 2003-03-11 07:18:36
    Temat: Re: Kredyty - kilka pytan o szczegoly...
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    " Grzegorz" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > ze swojego wkladu mialem 70%, reszta z kredytu. Co bank bedzie robil ?
    > Przeciez nie powinni zabierac mi mieszkania, skoro mojego udzialu jest 70%
    ?

    Baku nie interesuje ile % jest twojego, jego interesuje ile złotych jest ich
    w tej hipotece.
    Jak stracisz zdolność spłaty kredytu, to po pierwsze rozmawiaj z bankiem.
    Zaproponuj rozłożenie na dłuższy okres z mniejszymi ratami + dodatkowo np.
    żyrantów.
    Możesz spróbować zawisieć spłatę kredytu na jakiś okres czasu (ale spłacaj
    odsetki).
    To bank będzie właśnie robił. Będzie oczekiwał twojej propozycji co z tym
    fantem zrobić.
    Jak ich olejesz, to odda sprawę do sądu, potem do komornika, a komornik
    naprawdę nie będzie się zastanawiał, czy cię z chaty wyrzucić, czy też nie.
    No chyba, że zwinie ci coś łatwiejszego do sprzedaży, (meble, telewizor,
    samochód, komputer, wsiądzie ci na zarobki itp)
    A jak już jesteś w tragicznej sytuacji, to najlepiej sam sprzedaj mieszkanie
    oddaj bankowi, a za resztę kup coś mniejszego, zdecydowanie wyjdziesz na tym
    lepiej niż na komorniku.

> [...]
    byc
    > za to pobierane prowizje ? A co z szybsza splata (wieksze raty), zwana
    Każdy bank inaczej, o to możesz pytać bez kłopotów.
    Poszukaj postów z ubiegłego tygodnia, gdzie ktoś miał dylemat, bo miał dwa
    kredyty i nie wiedział, który wziąć.

> [...]
    > zobaczylbym jak bardzo warto sie przejmowac wahnieciami kursow, moze w
    > efekcie srednia bedzie zupelnie do zniesienia...

    Nie wiem.

  • 3. Data: 2003-03-12 20:59:41
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > zobaczylbym jak bardzo warto sie przejmowac wahnieciami kursow, moze w
    > efekcie srednia bedzie zupelnie do zniesienia...

    1. Zabiorą, sprzedadzą, weżmą swoje z procentami, reszta dla Ciebie.
    2. Niektóre banki biorą - nie biesz u nich kredytu.
    3. Polecam pracę własną przy Excelu. Przeglądnij także tą listę. Osobiscie
    pisałem bardzo dużo na ten temat Powiem tylko jedno, wahnięcie kursu już w
    granicach 10% - w przypadku kredytów denominowanych - bardzo istotnie wpływa na
    całkowity koszt kredytu i w zalezności od okresu kredytowania stawia pod
    znakiem zapytania korzyści z niższego oprocentowania. Tensor1.

  • 4. Data: 2003-03-12 21:08:44
    Od: t...@p...onet.pl

    Zapoznaj się np. z wątkiem: WAZNY WZÓR (w CHF czy w PLN)
    chyba w lutym 2003.