  • 11. Data: 2018-03-26 17:28:51
    Temat: Re: Przewalutowania w T-Mobile UB
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Sie przyzwyczailem, ze to norma. W wielu bankach podobnie.
    > Wiec ... nie uzywam za granica, zostawiam na desperackie sytuacje :-)

    Ja podobnie.

    > To nie jest znow tak duzo, inne sposoby tez kosztuja powiedzmy 2-3%,
    > wiec tu mamy tylko 3-4% drozej :-)

    To jest bardzo dużo. 2% (prowizji) to już było IMHO dużo. Przecież to
    jest opłata dokładnie za nic - nie ma tu żadnego ryzyka banku, nie ma
    praktycznie żadnych kosztów. Zwykłe "frycowe".

    Płacenie gotówką lub np. kartą wydaną w państwie, którego walutą
    płacimy, może praktycznie nic nie kosztować (prowizja w kantorze
    np. 0 - 0,5 - 1 gr na 1 euro). Mimo że kantor ma przecież większe
    koszty (gotówka) i ryzyko.

    > Oczywiscie mozna wyrobic jakas walutowa karte, ale walut u nas duzo, a
    > zapisy w cennikach coraz ciekawsze.

    Owszem. Trzeba uważać jakby się było w autobusie pełnym kieszonkowców.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2018-03-26 18:07:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]

    >jest opłata dokładnie za nic - nie ma tu żadnego ryzyka banku, nie ma
    >praktycznie żadnych kosztów. Zwykłe "frycowe".

    A pamietasz jak bylo glosowanie brexit ? Albo wczesniej jak franek po
    jednej konferencji skoczyl ?

    Ale to dwa razy, a bank i tak rozliczy po fakcie, ryzyko obciaza
    klienta.

> [...]
    >płacimy, może praktycznie nic nie kosztować (prowizja w kantorze
    >np. 0 - 0,5 - 1 gr na 1 euro). Mimo że kantor ma przecież większe

    No wlasnie dawniej trzeba bylo jakos te waluty kupic, i zwykle kantory
    mialy wiekszy rozrzut.

    Teraz sie narobilo tych internetowych ... ale gotowke trzeba jakos
    wyplacic ...

    J.

  • 13. Data: 2018-03-26 18:32:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A pamietasz jak bylo glosowanie brexit ? Albo wczesniej jak franek po
    > jednej konferencji skoczyl ?
    >
    > Ale to dwa razy, a bank i tak rozliczy po fakcie, ryzyko obciaza
    > klienta.

    Właśnie.

    > No wlasnie dawniej trzeba bylo jakos te waluty kupic, i zwykle kantory
    > mialy wiekszy rozrzut.
    >
    > Teraz sie narobilo tych internetowych ... ale gotowke trzeba jakos
    > wyplacic ...

    W normalnym, jednym z najbliższych mi kantorów stacjonarnych, po
    wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu, kupuję waluty z prowizją
    znacznie poniżej 1% (w stosunku do średniego kursu NBP). Często to po
    prostu jest kurs średni NBP, bo akurat spread był w drugą stronę.

    Owszem, jest to pewien (niezbyt wielki) stres, no i trzeba tam się
    osobiście pofatygować. Ale mój stres i czas jest jednak tańszy.
    --
    Krzysztof Hałasa