  • 1. Data: 2018-03-16 16:05:19
    Temat: karta bankomatowa BZWBK - czy istnieją jej odpowiedniki w innych bankach?
    Od: t...@p...pl

    z pewnych powodów nie chcę mieć rachunku akurat w bzwbk, ale
    szukam karty o zbliżonej (w sensie: ograniczonej) funkcjonalności

    chodzi mi o możliwość bezprowizyjnego wypłacania w bankomacie,
    ale z zastrzeżeniem że w sklepie ani w internecie karta
    na pewno NIE zadziała.

  • 2. Data: 2018-03-16 16:53:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Raczej nie ma - żaba (czyli wbk) jest tu wyjątkiem, a i tak chyba się z tego pomysłu
    wycofują - kartę bankomatową można zamówić już tylko jedynie w oddziale, przez net
    się nie da.

    Z resztą to i tak nie jest taki hit - działa tylko i wyłącznie w żabich bankomatach.

    Jak potrzebujesz do wypłat i masz androidowy telefon, to spróbuj blika - w żabie (ale
    tu nie chcesz), mBąku czy oranżadzie finansowej (w oranżadzie dostaniesz też
    bezpłatną debetówkę z bezpłatnymi wszystkimi bankomatami w PL) masz wszystkie
    bankomaty obsługujące blika (czyli euronet, pko, planet cash - chyba, żaba, ing,
    mille) za darmo. Konto za darmo oczywiście również.
    Tzn. te banki z rodziny blikowej mam sprawdzone - pozostałe sprawdź ew. sam (wiem
    tylko, że pko daje bezpłatnie blikiem jedynie własne oraz - być może już nie - wbk).

  • 3. Data: 2018-03-16 17:34:20
    Od: t...@p...pl

    tyle że karta ma być dla osoby która nie lubi współczesnej techniki, a wszelkie
    ajpady ajfony i inne ajcośtam ją przerastają. Karta bankomatowa to jest szczyt
    utechnicznienia na który ta osoba zgodzi sie (raz na miesiąc w bankomacie).

    Do tej pory odbiera emeryturę u listonosza ale nie odpowiada jej że musi na owego
    listonosza czekać w domu i że "nie da sie zamowic go np. na 12:34"

  • 4. Data: 2018-03-16 17:54:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    tylko, że pko daje bezpłatnie blikiem jedynie własne oraz - być może już nie - wbk).

    Jesteś przekonany, że na pewno nie da się nimi zapłacić?
    Czyli że spełniają bardzo jasno i wyraźnie sformułowany warunek "z
    zastrzeżeniem że w sklepie ani w internecie karta
    na pewno NIE zadziała"?
    Bo ja takiej pewności nie mam...

    Za to słyszałem plotki jakieś, że podobno bywają karty bankomatowe
    wydawane przez banki spółdzielcze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2018-03-16 18:36:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-03-16, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    tylko, że pko daje bezpłatnie blikiem jedynie własne oraz - być może już nie - wbk).

    Zasadniczo chyba każdy bank w którym można ustawić limity można "dopasować".
    Wystarczy ustawić limity bezgotówkowe, mo/to i internetowe na zero
    i wyłączyć zbliżenowość.

    Oczywiście to zadziała w przypadku autoryzacji, a nie obciążenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2018-03-16 18:53:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Oczywiście blikiem można zapłacić w sklepie i w necie, ale o wiele, wiele trudniej
    jest to zrobić ew. złodziejowi. Nie trzeba być tak dosłownym - a wiadomo, jakie są
    obawy co do kart.

  • 7. Data: 2018-03-16 19:16:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To może jak nie blik, to nie ma co też się upierać przy bankomacie?
    Są przecież banki z darmową obsługą kasową - choć to oczywiście kwestia miejsca
    zamieszkania i bliskości oddziału danego banku, ale nie będą prawdopodobnie dla
    emeryta problemem godziny pracy oddziałów, czyli 9-17 czy 10-18.
    A i w oddziale chyba bezpieczniej i wygodniej (o ile nie ma kolejek).
    Ze znanych mi z darmowym kontem i kasą:
    - deutsche bank - konto dbNet - ale to już niecały rok tylko został, potem zmieni się
    w wbk, a tam kasa chyba płatna,
    - kantor aliora - ale kantor, a nie "duży" alior czy różowe T,
    - chyba idea,
    - chyba nest.
    Sprawdź jeszcze jak w ING - konto darmowe można mieć, ale kasa nie wiem - i może
    pocztowy czy też jego "oddział netowy" czyli envelo.
    W pko niestety konto płatne - a jak masz bezpłatne konto inteligo to do wypłat w
    oddziale trzeba mieć płatną debetówkę.
    W pekao nie ma kont bezpłatnych - choć też nie wiem, czy kasa bezpłatna, tak samo w
    mille.
    mBąk ma konta z bezpłatną kasą, ale płatne - a dla bezpłatnych kont kasa płatna.
    Do ew. sprawdzenia bnp, getout, crefit agricole, eurobank - jeśli mają w pobliżu
    oddział.

  • 8. Data: 2018-03-17 00:55:33
    Od: t...@p...pl

    gdyby nie paranoja połączona z ignorancją (wszyscy
    złodzieje o niczym innym nie marzą tylko aby okraść
    akurat tego konkretnego emeryta) to znalazłoby się
    parę darmowych kont z darmkowymi debetówkami.

    ale jak ktoś ma życzenie że karta ma nie działać
    ani w sklepie ani w internecie to faktycznie bzwbk
    wyróżnił sie na plus swoją kartą bankomatową

    i byłaby to optymalna oferta dla emerytów-paranoików

    tyle że akurat w tamtej miejscowości w której ów emeryt
    mieszka nie ma niestety ani bankomatu ani placówki bzwbk

  • 9. Data: 2018-03-17 11:03:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-17 o 00:55, t...@p...pl pisze:

    > tyle że akurat w tamtej miejscowości w której ów emeryt
    > mieszka nie ma niestety ani bankomatu ani placówki bzwbk

    Sprawdź, czy jest taka karta wydawana w pobliskim banku spółdzielczym.

    Ewentualnie pozostaje założenie konta bez karty, tylko z obsługą kasową.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2018-03-17 14:46:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak nie ma żaby, to pewnie taka mała miejscowość, że najwyżej na pko lub lokalną
    spółdzielnię, ew. pocztowy, można liczyć.
    A bankomaty jakie są?
    Moja teściowa ma oranżadę, konto+KD za darmo, sama załatwiła z kurierem podpisanie
    dokumentów (2 kartki), kurier umawia się na godzinę.
    Karcie można ustawić limity na 0 oraz wyłączyć pikacza, co podobno również blokuje
    możliwość transakcji offline.
    A jak nie to niech dalej czeka na listonosza ;P