  • 11. Data: 2020-10-26 13:07:55
    Temat: Re: Przenoszenie hipotecznych Pekao SA
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Czyli klient nie ma prawie możliwości ruchu (chyba że refinansuje złotówkowy, ale
    na tym raczej będzie stratny, wibor poszedł w dół, więc marże w górę).

    zależy jaką ma marżę, teraz może być taniej, bo mógł mieć wysokie LTV
    albo kiepski scoring
    kwestia analizy konkretnego przypadku

    wiele refinansów zrobiłem, ostatnio przenosiłem kredyt z santandera do
    millennium, nawet 100 zł na razie miesiecznie mniej to 20-30kzł
    oszczędności w pozostałym okresie kredytowania

    > No właśnie to mnie zastanawia - czy nowy bank też umowa obowiązuje?
    > Możliwe, że tak, ale w sumie nie wiem.
    > Czy to jest "następstwo prawne"?
    > Bo sprzedawana jest wierzytelność - bo chyba nie umowa?
    > Czy umowę można sprzedać?
    > Albo czy gdzieś jest powiedziane, że za sprzedawaną wierzytelnością idzie umowa?

    są przepisy mówiące, że nowy bank nie może zmienić warunków na gorsze

    > Twój kredyt nie został sprzedany, więc przykład z innej bajki zupełnie.

    ale db kont osobistych nie prowadzi więc spełnienie przeze mnie warunku
    jest niemożliwe, z winy banku

    > Do rozpatrzenia byłyby ew. kredyty złotówkowe i wymaganie przez santander
    utrzymania rachunku dbLife.
    > A nawet jakby santander tego już nie wymagał, to znaczy tyle, że bank go zwolnił z
    jednego obowiązku.
    > Mnie jednak bardziej interesuje, czy utrzymane są prawa klienta i obowiązki banku -
    czy przypadkiem jednak nie jest to tylko dobra wola kupującego banku...

    na każdą fuzję musi się zgodzić KNF lub/i UOKiK, jednym z warunków jest
    to, że przejmowali klienci nie mogą mieć pogorszonych warunków zawartych
    wcześniej umów

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 12. Data: 2020-10-26 13:14:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i teraz sobie wyobraźmy zapis w umowie "kredytobiorca spłaca raty miesięczne po
    kursie ustalanym według regulaminu ustalania
    kursów walut w Banku A", i teraz ktoś sprzedaje ten kredyt do banku B.
    Dla ułatwienia A przestaje istnieć.

    -----

  • 13. Data: 2020-10-26 13:51:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 13:14:24 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż
    napisał:
> [...]
    kursie ustalanym według regulaminu ustalania
    > kursów walut w Banku A", i teraz ktoś sprzedaje ten kredyt do banku B.

    Równie ciekawie mogłoby być, gdyby jednak A istniał nadal ;>

    Ale takie numery to tylko w mBąku - choć rzeczywiście mBąk jakiś czas temu był na
    sprzedaż.
    Może właśnie z powodu "nabitych" nie udało się znaleźć kupca - a kryzys covidowy to
    tylko wymówka?
    Tyle że scenariusz byłby raczej "mój" - mBąk by nie zniknął, tylko został wydmuszką
    do obsługi kredytów frankowych (bo tych od dawna się nie sprzedaje/kupuje) (chyba że
    by zniknął jako "polska" spółka, a został przekształcony w oddział commerzbanku - tak
    jak został przekształcony "polski" raifi) - ale byłoby bardzo ciekawie, gdy
    oprocentowanie kredytu w tym banku, co go kupił, nadal było ustalane "decyzją
    zarządu" mBąka...

  • 14. Data: 2020-10-26 13:53:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 13:08:35 UTC+1 użytkownik Robert_DF
    napisał:

    > są przepisy mówiące, że nowy bank nie może zmienić warunków na gorsze

    A znasz miejsce położenia tych przepisów?
    Bo mnie zastanowiło to, co pekao pisze w komunikacie zalinkowanym przez OP - że
    przeniesienie wierzytelności odbędzie się na zasadzie KC 509 - i kropka, żadnych
    przepisów "proklienckich" więcej nie wymieniono.

  • 15. Data: 2020-10-26 14:07:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie nie: w BPH BH spread był coś 1,5%, a po wykupieniu tego przez PeKaO BH SA
    spread szybko wzrósł do kilku procent. No i
    zgadnij w której połówce widełek...

    -----

  • 16. Data: 2020-10-26 15:18:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    ąćęłńóśźż napisał:

    >Równie ciekawie mogłoby być, gdyby jednak A istniał nadal ;>

    No to zapis obowiazuje :-)

> [...]
    >przekształcony "polski" raifi) - ale byłoby bardzo ciekawie, gdy
    >oprocentowanie kredytu w tym banku, co go kupił, nadal było ustalane

    Jesli nastapila by fuzja bankow - no to zarzad pozostalego jest
    zarzadem starego.
    Ale jakby jakies oddzialy ... to nie wiem ...

    J.

  • 17. Data: 2020-10-26 15:26:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie, przykładowo BPH BH już nie istnieje raczej.

    -----

  • 18. Data: 2020-10-26 15:31:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 14:08:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż
    napisał:

    > No właśnie nie: w BPH BH spread był coś 1,5%, a po wykupieniu tego przez PeKaO BH
    SA spread szybko wzrósł do kilku procent. No i
    > zgadnij w której połówce widełek...

    Hmm, może i w bph było tak super jak piszesz, może i po przejęciu przez pekao zrobiło
    się gorzej (w sumie pekao nieźle z tym przejęciem części bph wdepnęło, biedny
    Bielecki tak walczył, żeby frankowych nie udzielać - a potem głąby, chyba jak już
    jakiś włoch został prezesem, kupili tego trupa w szafie razem z bph - i szczęście
    mieli, że im wtedy rząd nie pozwolił kupić całości bph, bo by mieli jeszcze gorzej -
    a tak z pozostałymi kredytami frankowymi musi się dalej bujać bodajże GE) - w końcu
    nie po to pekao to kupiło, by na tym nie zarobić.

    Ale spread jest demonizowany - żeby naprawdę policzyć, jak bardzo wpływa na cenę
    kredytu, trzeba go podzielić przez liczbę rat kredytu i porównać z marżą. A że rat
    jest minimum 360, to nawet przy spreadzie 7,2% daje to wzrost ceny kredytu jedynie o
    0,02pp - no to nawet najniższe marże na kredytach frankowych były 10 razy wyższe.

  • 19. Data: 2020-10-26 15:34:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 15:27:21 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż
    napisał:

    > No nie, przykładowo BPH BH już nie istnieje raczej.

    Tylko nazwy nie ma, przedsiębiorstwo wciąż to samo, tylko pod nową nazwą "pekao bh"
    (zresztą zanim nazywał się "bph bh" to miał jeszcze inne nazwy).
    A, oczywiście inny właściciel - ale właściciel spółki akcyjnej, a bank nadal prowadzi
    ta sama spółką (ten sam KRS itp.) tylko pod inną nazwą.

  • 20. Data: 2020-10-26 17:16:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kurczę, faktycznie:
    www.imsig.pl/pozycja/2008/164/KRS/139538,PEKAO_BANK_