  • 1. Data: 2020-10-22 13:54:29
    Temat: Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    To już nie pierwszy bank i nie pierwsza karta, która na ok. miesiące
    przed upływem terminu ważności nagle przestaje działać - przy próbie
    zapłaty kartą jest enigmatyczna odmowa.
    W kontakcie z bankiem okazuje się, że bank właśnie zgłosił chęć
    wygenerowania nowej karty, która ma zastąpić obecną. Ponieważ gdzieś "w
    systemie" pojawiła się zapowiedź wydania nowej karty, nagle posiadana w
    ręku karta okazuje się nie działać. Po interwencji bank doradza
    aktywować kartę - jaką kartę? Konsternacja... - nową, ale nowej nie ma i
    jeszcze długo nie będzie. A więc starą. I faktycznie, po ponownym
    aktywowaniu dotychczasowej karty poprzez włożenie (nie zbliżenie) do
    czytnika można znów zapłacić dotychczasową kartą. Nie powraca jednak
    możliwość płacenia telefonem przez Apple Wallet. Usunięcie karty z
    Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie
    nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w
    różnych bankach.

  • 2. Data: 2020-10-22 14:30:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 22 października 2020 13:54:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie
    > nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w

    Wow, napisz ku przestrodze i dla potomnych, jakie to dokładnie banki i jakie karty,
    pozwu się chyba nie boisz?
    A tym bardziej jestem ciekawy, jakie to jeszcze banki w PL wydają visa electron oraz
    maestro?

    Co do apple pay wypowiadać się nie będę, kto ic tam wie.
    Może da się tam dodać tą "nową" kartę, z nowym terminem ważności?
    Trzy próby chyba są, więc możesz spróbować +3, +4 albo +5 lat.
    To w sumie jest nowość, a jeszcze młodsza jest możliwość "płacenia telefonem" przed
    otrzymaniem plastiku, więc może tu jest źródło błędu - w systemie banku już jest ta
    nowa karta i apple pay chce zastosować właśnie "płacenie telefonem przed otrzymaniem
    plastiku" - a jeszcze nikt nie pomyślał o tym, że takie "nowe" karty w systemie banku
    to mogą być również odnawiane, a nie tylko nowe.

    Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić
    wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na
    "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

    Z odnawianiem wiąże się parę głupotek, np. w mBąku jak się w ST pojawi odnowiona
    karta, to nie ma możliwości "wejścia" w szczegóły tej karty - działa tylko guzik
    "aktywuj".

    Z drugiej strony jakoś odnowienie powinno być sygnalizowane - kiedyś zginęła mi na
    poczcie odnawiana debetówka visa z mBąka i zorientowałem się jakoś przypadkiem
    dopiero po kilku miesiącach - co w sumie przeczy powyższemu, no ale ST mBąka to jest
    gra komputerowa.

  • 3. Data: 2020-10-22 15:15:41
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 22.10.2020 o 13:54, Poldek pisze:

> [...]
    > Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie
    > nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w

    który to bank? właśnie dostałem nowego citka chociaż obecna karta jest
    ważna do końca stycznia 2021

    karta (pomimo przesłania nowej) nadal działa

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-10-22 17:11:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-10-22 o 15:15, Robert_DF pisze:

    > który to bank? właśnie dostałem nowego citka chociaż obecna karta jest
    > ważna do końca stycznia 2021
    >
    > karta (pomimo przesłania nowej) nadal działa

    mBank i Pekao z żubrem.

  • 5. Data: 2020-10-22 17:23:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić
    wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na
    "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

    Cały czas nie przyszła do mnie nowa karta. W gdyby nie to, że aktywnie
    skontaktowałem się z bankiem, to w ogóle bym nie wiedział o istnieniu
    nowej karty. Zresztą nikt nie wie, czy ona w ogóle istnieje, czy też
    tylko "w systemie" zmienił się bit sygnalizujący, że zaczyna się
    przygotowanie do jej wydania. Dotychczasowa karta ma ciągle ponad
    miesiąc ważności przed sobą.

    Po tym jak zaczęły się problemy z płaceniem posiadaną kartą bank
    najpierw mnie poinformował, że karta jest już nieaktywna i zdziwił się
    dlaczego chcę płacić dotychczas posiadaną kartą, a nie nową (której nie
    otrzymałem do tej pory). Potem zaczął plątać i poinformował, że mam
    odebrać nową kartę i aktywować ją przez wsunięcie czipem do czytnika w
    sklepie lub do bankomatu i wpisanie kodu PIN. Ponieważ nie otrzymałem
    nowej karty, to wsunąłem do czytnika dotychczasową kartę, wpisałem PIN i
    zadziałało. Od tej pory powróciła możliwość płacenia zbliżeniowego kartą
    plastikową. Nie powróciła możliwość płacenia smartfonem przez Apple
    Wallet NFC. Bank sam nie wie, czy wysłał, czy nie wysłał jeszcze do mnie
    nową kartę. Zdaniem infolinii posiadana przeze mnie karta jest już
    nieaktywna.

  • 6. Data: 2020-10-22 18:16:14
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 22.10.2020 o 17:11, Poldek pisze:

    > mBank i Pekao z żubrem.

    miałem wiele odnawianych kart przez mBank i "przerw w działaniu" nie
    było, PeKaO nie wiem może być jak piszesz

  • 7. Data: 2020-10-22 19:04:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 22 października 2020 17:23:44 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > Wallet NFC. Bank sam nie wie, czy wysłał, czy nie wysłał jeszcze do mnie
    > nową kartę. Zdaniem infolinii posiadana przeze mnie karta jest już

    Opisałeś sytuację z mBąka czy z żubra?
    Jeśli mBąk, to zamów sobie drugą kartę (jak masz visę, to zamów mc, jak masz mc to
    zamów visę) do tego rachunku - i tą kartę od razu będziesz mógł dodać do apple pay.
    Obecną wg uznania możesz zastrzec lub poczekać.
    mBąk zwykle wysyła odnowione karty w miesiącu poprzedzającym koniec ważności. Ale do
    mnie kiedyś odnawiana visa z mBąka nie dotarła, dopiero nowa po zastrzeżeniu
    poprzedniej.

    Zaś te karty to nie visa electron i maestro, tylko visa debit (mBąk) i mc debit (żubr
    - no chyba że naprawdę jeszcze masz maestro).