  • 1. Data: 2011-08-21 12:22:50
    Temat: Przelew za granicę
    Od: " " <a...@g...pl>

    Jak najtaniej przesłać drobną kwotę (ok. 35 euro) do Austrii, na konto w Hypo
    Tirol Bank? (Żeby ominąć prowizje bankowe, będzie mi się chciało pofatygować
    do dowolnej warszawskiej instytucji albo założyć konto w dowolnym polskim
    banku. Mogę płacić złotówkami, albo - lepiej - wpłacić kwotę w EUR).

    Proszę, poradźcie.

  • 2. Data: 2011-08-21 16:51:31
    Temat: Re: Przelew za granicę
    Od: FIFI <a...@b...pl>

    W dniu 2011-08-21 14:22, a...@g...pl pisze:
> [...]
    > do dowolnej warszawskiej instytucji albo założyć konto w dowolnym polskim
    > banku. Mogę płacić złotówkami, albo - lepiej - wpłacić kwotę w EUR).

    Najtaniej do Austrii to chyba przelew typu SEPA (po europie). W mBanku
    np taki kosztuje 5zł o ile nic sie nie zmieniło. Zwykły przelew mógłby
    kosztować kilkadziesiąt złotych.

    Pozdr

  • 3. Data: 2011-08-21 17:48:58
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "FIFI" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Najtaniej do Austrii to chyba przelew typu SEPA (po europie). W mBanku np
    > taki kosztuje 5zł o ile nic sie nie zmieniło. Zwykły przelew mógłby
    > kosztować kilkadziesiąt złotych.
    >
    > Pozdr

    W ING tez SEPA kosztuje 5zl

  • 4. Data: 2011-08-21 18:57:11
    Od: " " <a...@g...pl>

    Przemek <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał(a):

    > W ING tez SEPA kosztuje 5zl

    A czy to nie jest tak, że SEPA z definicji musi być przelewem z opcją kosztową
    SHA (koszty współdzielone między odbiorcą a nadawcą), a więc płacę za niego 5
    zł jako nadawca, ale i odbiorca coś płaci? Jak sprawdzić, ile zapłaci
    odbiorca? Czy ktoś z Was wykonywał przelewy SEPA w którymś z polskich banków?

  • 5. Data: 2011-08-21 19:10:08
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 20:57, a...@g...pl pisze:
> [...]
    > zł jako nadawca, ale i odbiorca coś płaci?Jak sprawdzić, ile zapłaci

    Masz rację, opcja SHA. Zobacz na stronie Hypo Tirol Bank czy coś
    pobierają za przyjęcie przelewu SEPA.

  • 6. Data: 2011-08-21 19:10:48
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > zł jako nadawca, ale i odbiorca coś płaci? Jak sprawdzić, ile zapłaci
    > odbiorca? Czy ktoś z Was wykonywał przelewy SEPA w którymś z polskich

    posrednikow nie ma, odbiorca zaplaci dokladnie tyle , ile ma w tabeli
    swojego banku za przyjecie przelewu SEPA

  • 7. Data: 2011-08-21 19:55:43
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Masz rację, opcja SHA. Zobacz na stronie Hypo Tirol Bank czy coś pobierają za
    > przyjęcie przelewu SEPA.

    Może Tirol nie pobiera, ale moze pobiera cos "bank korespondent". A to jest nie
    do sprawdzenia.
    Czy i ile pobierają wiadomo dopiero po dotarciu kasy do odbiorcy.
    Są dwa rozwiazania:
    1. zapłacić za OUR
    2. Wysłac SHA i liczyć na to, że nic po drodze nie urwą.

    MichalL

  • 8. Data: 2011-08-22 19:24:41
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 21:55, MichalL pisze:
    > Może Tirol nie pobiera, ale moze pobiera cos "bank korespondent". A to
    > jest nie do sprawdzenia
    Wydawało mi się, że w SEPA nie ma już banków pośredniczących i
    uczestnicy SEPA wymieniają się już między sobą... ale to jednak moje
    'wydawaniesie' ;)

  • 9. Data: 2011-08-23 05:18:13
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-08-22 21:24, osa pisze:
    > Wydawało mi się, że w SEPA nie ma już banków pośredniczących i
    > uczestnicy SEPA wymieniają się już między sobą... ale to jednak moje
    > 'wydawaniesie' ;)
    Jest tylko jeden warunek - oba banki uczestniczą w SEPA, a nie zawsze
    tak jest...

  • 10. Data: 2011-08-23 09:03:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 07:18:13 +0200, Radex napisał(a):

    > Jest tylko jeden warunek - oba banki uczestniczą w SEPA, a nie zawsze
    > tak jest...

    Jak tak nie jest, to nie można będzie zrobić przelewu SEPA....