  • 21. Data: 2004-01-12 18:41:32
    Temat: Re: Przelew, ktorego nie chcialem
    Od: "Kucharz" <k...@g...pl>

    > Wplata na poczcie, 040108 to wiadomo, co jest, a 1092 okresla numer
    > urzedu pocztowego. Jesli mi sie uda dowiedziec, gdzie to jest, to dam
    > znac.

    bede wdzieczny :)

    Narazie udalo mi sie ustalic, ze wplata nastapila w Warszawie (tylko tam
    znalazlem ulice o takiej nazwie, numer sie zgadza). Jutro znajoma z wawy ma
    do niej zajrzec i wyjasnic sprawe, bo niestety telefonu nie udalo jej sie
    ustalic

    pozdrawiam,
    Kucharz

  • 22. Data: 2004-01-12 20:37:10
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    my.home.or.workplace
    .pl...
    > Przeglądam pl.biznes.banki

    > [...]
    > [...]
    >
    > Fajne rady dostałeś ;-)
    >
    > Zadzwoń do banku, jak nie zdejmą tej kwoty pisz pismo.

    Tylko nie słuchaj takich głupich rad. Przelew prawidłowo wykonany,
    jeśli dotarł nie tam gdzie trzeba z powodu pomyłki zlecającego lub
    jakiegokolwiek innego, nie leżącego po stronie banku, w którym masz
    rachunek, nie może być ot tak sobie wycofany. Mało tego: uważaj na to,
    aby mieć na piśmie potwierdzenie, że na Twój rachunek, bez Twojego
    udziału, dotarł przelew, który Ty oddałeś dobrowolnie. Z tego względu
    rzeczywiście czym prędzej napisałbym list polecony do banku (złożył pism
    za potwierdzeniem odbioru) i wyjaśnił kiedy, ile dostałeś, że się nie
    spodziewasz żadnych należności, osoba (miejsce dokonania
    wpłaty/przelewu) jest Ci obca, kwota nic Ci nie mówi, dlaczego nie
    możesz się bezpośrednio skontaktować (brak adresu zlecającego) i w razie
    zgłoszenia się zlecającego lub banku/poczty, która źle wykonała
    dyspozycję, prosisz o natycmiastowy kontakt w celu umożliwienia zwrotu
    kwoty nienależnego przelewu, po potrąceniu Twoich kosztów. Ot tak
    mniej-więcej.
    Po pierwsze: Twoja inicjatywa zwrotu nienależnego przelewu musi być
    wyraźna, po drugie - ktoś ma dowód, że dotarły do Ciebie nie Twoje
    pieniądze, Ty staraj się mieć dwa dowody na to, że zwrócłeś. Żeby zawsze
    spać spokojnie. Nawet jak trafisz na świnię po drugiej stronie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 23. Data: 2004-01-12 21:07:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> writes:

    > A to już oznacza kradzież pieniędzy ;-)

    Podstawa jakas (juz nawet nie napisze, ze prawna)?

    Co za roznica na jakim wlasnym rachunku bedzie je mial?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 24. Data: 2004-01-12 22:24:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A to już oznacza kradzież pieniędzy ;-)

    Kradziez jest przywlaszczeniem bez zgody lub wiedzy wlasciciela, moze
    nie ? A przeciez nadawca wpisal numer konta odbiorcy na przelewie. Czyli
    przelew doszedl do odbiorcy za zgoda i wiedza nadawcy ;) Ani nadawca,
    ani teoretyczny odbiorca nie wiedza, ze przelew poszedl w niewlasciwe
    miejsce. Z chwila, gdy sie dowiedza skontaktuja sie z bankiem, a bank
    skontaktuje sie z "nieprawnym" wlascicielem.

    > A bank naliczy odsetki ustawowe ;-)

    Od czego ? Nie ma prawa. Klient z niczym mu nie zalega. Nie ma takiej
    pozycji w TOiP.

    > Później te odliczone pieniądze pomogą Ci pokryć koszty procesu ;-)

    Jakby nie oddal to by mial proces. Ale przeciez odda z chwila, gdy sie
    dowie komu ?

    Jedyne co w tym momencie mozna zrobic, to skontaktowac sie z bankiem i
    czekac. Nic wiecej.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 25. Data: 2004-01-12 23:14:23
    Od: "Krysa" <k...@o...pl>

    rok temu miałem podobny przypadek ale w innym banku. przelali mi prawie 2000
    zł, ale nie było podane z jakiego źródła. Po prostu pieniądze pojawiły sie
    na koncie.Tym dziwniejsze, że od dawna nie używałem tego konta. Myślałem,
    że to błąd w wydruku, ale jak po świetach poszedłem do banku sprawdzić to
    potwierdzili, że taka suma jest na koncie (od razu wypłaciłem)
    Do tej pory sie nie odezwali. System musiał im zrobic błąd, bo chociaz
    pieniądze leżały na koncie ponad miesiąc to nie narosły żadne odsetki.
    Moze to bank przesłał, jako zachete do ponownego oszczędzania u nich, a może
    to był prezent pod choinke od tego banku :))))
    Szkoda tylko, że nie machneli sie jeszcze o kilka zer.

    Niestety w tym roku na tym koncie juz nic sie nie pojawiło :(((

  • 26. Data: 2004-01-13 07:42:09
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Tomasz pisze:

    > Kradzież to jest wtedy kiedy coś weźmiesz a nie dostaniesz. Szczególnie
    > jeśli dostałeś wbrew swej woli. Poza tym kradzież jest regulowana przez
    > KK a nie KC
    Napisałem kradzież z przymróżeniem oka, oczywiście jest to
    bezpodstawne wzbogacenie.

    --
    '''..\
    < _| (

  • 27. Data: 2004-01-13 13:42:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004 07:42:09 +0000 (UTC), jaszczur
    <j...@a...at.reply-to.invalid> wrote:

    >Napisałem kradzież z przymróżeniem oka, oczywiście jest to
    >bezpodstawne wzbogacenie.

    Oczywiście tylko dla Ciebie.

    Jakie 'bezpodstawne'?
    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2004-01-13 19:40:36
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    Kucharz wrote:

    > Witam. Na rachunek w Inteligo otrzymalem dzis przelew... niby ok, tyle
    > tylko, ze nic mi na ten temat nie wiadomo (zadna ze znanych mi osob nie
    > wplacala pieniedzy). W tytule przelewu jest imie i nazwisko, miejscowosc,
    > numer konta /chyba tej osoby, ktora to wplacala - czy tez UP/ oraz wpis
    > "Tytuł: SPŁATA DŁUGU Wpłata w UP nr:....." - nie znam tej osoby, a i
    > pozyczek nie udzielalem w ostatnim czasie :)

    jezeli masz sumienie to zloz powiadomienie do banku i podejrzanym
    przelewie (de facto prawo cie do tego obliguje)
    Jezeli nie masz sumienia to poczekaj az sam bank sie upomni o swoje
    informujac cie o tym fakcie. Zadnych oplat czy tym bardziej kary nie
    dostaniesz.

    --
    l...@s...pl

  • 29. Data: 2004-01-14 00:35:53
    Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>

    BM napisał:

    > Zawsze możesz posłać mu przelew elixirem na kwotę 0.01 zł (bo nr konta
    > nadawcy powinieneś mieć), a w tytule przelewu opisać sytuację: napisać że
    > jesteś uczciwy, że chcesz oddać, no i jakiś namiar na siebie - niech się
    > kontaktuje...

    Tia, numer konta - szczególnie jeśli wpłacał na Poczcie...

    > Pozdrawiam - BM
    > p.s. - gratuluję uczciwości.

    Ładnych czasów dożyliśmy - żeby gratulować za coś co powinno być normą...

  • 30. Data: 2004-01-14 00:40:54
    Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>

    Krysa napisał:
> [...]
    > że to błąd w wydruku, ale jak po świetach poszedłem do banku sprawdzić to
    > potwierdzili, że taka suma jest na koncie (od razu wypłaciłem)[...]

    Jakby było się czym chwalić - ręce opadają...