  • 1. Data: 2004-01-12 11:11:54
    Temat: Przelew, ktorego nie chcialem
    Od: "Kucharz" <k...@g...pl>

    Witam. Na rachunek w Inteligo otrzymalem dzis przelew... niby ok, tyle
    tylko, ze nic mi na ten temat nie wiadomo (zadna ze znanych mi osob nie
    wplacala pieniedzy). W tytule przelewu jest imie i nazwisko, miejscowosc,
    numer konta /chyba tej osoby, ktora to wplacala - czy tez UP/ oraz wpis
    "Tytuł: SPŁATA DŁUGU Wpłata w UP nr:....." - nie znam tej osoby, a i
    pozyczek nie udzielalem w ostatnim czasie :)

    Co mam z tym zrobic? Mam sie zglosic do Inteligo ze to nie sa moje pieniadze
    i maja sie skontaktowac z nadawca przelewu, czy to raczej bank sie do mnie
    odezwie? Kwota niby niewielka (1 000 zl) ale dla kogos na pewno jest wazny
    ten przelew..

    pozdrawiam,
    Kucharz

  • 2. Data: 2004-01-12 11:35:54
    Temat: Re: Przelew, ktorego nie chcialem
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > odezwie? Kwota niby niewielka (1 000 zl) ale dla kogos na pewno jest wazny

    Zloz ten przelew na jakis rachunek oszczednosciowy i czekaj. Bank
    najprawdopodobniej wykonal przelew zgodnie z dyspozycja nadawcy wiec nie
    bedzie ingerowal samodzielnie w stan konta. Czekaj na kontakt od banku,
    a z chwila, gdy bedziesz juz wiedzial dokad kase oddac, to po prostu
    oddasz, a odsetki ci zostana ;)

    Co wiecej, jesli oddanie tych pieniedzy wiaze sie z kosztami, np. oplata
    za przelew, to masz prawo ja sobie odliczyc, bo nie mozesz ponosic
    kosztow cudzej pomylki.

  • 3. Data: 2004-01-12 11:42:32
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > Co wiecej, jesli oddanie tych pieniedzy wiaze sie z kosztami, np. oplata
    > za przelew, to masz prawo ja sobie odliczyc, bo nie mozesz ponosic
    > kosztow cudzej pomylki.

    ale jak sam sie zgłosi to jeszcze ma prawo do 10% znaleźnego ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-01-12 11:49:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> writes:

> [...]
    > nie bedzie ingerowal samodzielnie w stan konta. Czekaj na kontakt od
    > banku, a z chwila, gdy bedziesz juz wiedzial dokad kase oddac, to po

    Ja bym w takiej sytuacji spróbował się jednak skontaktować z nadawcą,
    może gościowi lecą jakieś odsetki albo coś. Obowiazku oczywiście nie
    ma ale...

  • 5. Data: 2004-01-12 12:10:01
    Od: "Kucharz" <k...@g...pl>

    > Ja bym w takiej sytuacji spróbował się jednak skontaktować z nadawcą,
    > może gościowi lecą jakieś odsetki albo coś. Obowiazku oczywiście nie
    > ma ale...

    tak, tylko ze nie mam mozliwosci sie z nim sam skontaktowac, z adresu mam
    tylko nazwe ulicy i numer lokalu (brak nawet miejscowosci). Eh, najprosciej
    chyba bedzie, jak zadzwonie do banku, niech oni sie tym martwia :)

    pozdrawiam,
    Kucharz

  • 6. Data: 2004-01-12 12:19:16
    Od: RAdek <r...@b...emarketing.pl>

    Witaj gasper,

    W Twoim liście datowanym 12 stycznia 2004 (12:42:32) można przeczytać:

    g> ale jak sam sie zgłosi to jeszcze ma prawo do 10% znaleźnego ;)

    Jakiś czas temu (rok może dwa) pewna kobieta dostała na swoje konto
    przelew za kwotę z wieloma zerami. Kobieta sama zgłosiła się do banku
    i bank jej pieniądze oczywiście zabrał. To były czasy gdy
    oprocentowanie wynosiło powyżej 10%. Pamiętam, że policzyłem wtedy, iż
    same odsetki za 1 dzień dałyby jej utrzymanie na wiele lat. Ale jak
    sobie teraz pomyślę, że mogła żądać znaleźnego 10 %. Uhhh.

    --
    Pozdrowienia,
    RAdek

  • 7. Data: 2004-01-12 12:35:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Kucharz" <k...@g...pl> writes:

    > numer konta /chyba tej osoby, ktora to wplacala - czy tez UP/ oraz wpis

    Sprawdz moze jeszcze kontrolnie w jakim banku ten numer...

    MJ

  • 8. Data: 2004-01-12 12:48:12
    Od: "BM" <s...@R...pl>

    Zawsze możesz posłać mu przelew elixirem na kwotę 0.01 zł (bo nr konta
    nadawcy powinieneś mieć), a w tytule przelewu opisać sytuację: napisać że
    jesteś uczciwy, że chcesz oddać, no i jakiś namiar na siebie - niech się
    kontaktuje...

    Pozdrawiam - BM
    p.s. - gratuluję uczciwości.

  • 9. Data: 2004-01-12 12:51:16
    Od: "Kucharz" <k...@g...pl>

    > Sprawdz moze jeszcze kontrolnie w jakim banku ten numer...

    hm, nie bardzo wiem o co chodzi :)

    numer umieszczony w tytule:

    67132000190099xxxxxxxxxxxx

    Wpłata w UP nr:001092040108JSŁ04054