  • 1. Data: 2018-11-19 08:03:28
    Temat: Na jakiej zasadzie działa BFG?
    Od: karol <k...@g...com>

    Dajmy na to jakis bank upadnie, mam tam pieniadze i w jaki sposob
    udowodnie ile miałem itd? Czy wszystko maja czy ja musze udukomentowac
    ile srodkow miałem ?

  • 2. Data: 2018-11-19 09:30:41
    Temat: Re: Na jakiej zasadzie działa BFG?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O ludziu, przypomina mi się złota zasada inwestowania - jeśli o daną inwestycję
    zaczyna pytać wujek ?Zenek przy rodzinnym obiedzie, to lepiej się z niej wycofać...

  • 3. Data: 2018-11-19 09:35:21
    Od: j...@j...org

    On Monday, November 19, 2018 at 4:03:29 PM UTC+9, karol wrote:
    > Dajmy na to jakis bank upadnie, mam tam pieniadze i w jaki sposob
    > udowodnie ile miałem itd? Czy wszystko maja czy ja musze udukomentowac
    > ile srodkow miałem ?

    Zakładając, że miałeś mniej niż równowartość 100 tys. EUR w złotówkach:

    - BFG ogłasza, że obsługą wypłaty depozytów upadłego Banku X zajmuje się Bank Y

    - idziesz do Banku Y z dowodem osobistym i mówisz, by przelać kwotę na konto w twoim
    banku

    - Bank Y przelewa kwotę wraz z odsetkami na dzień upadłości banku na konto w twoim
    banku (Bank Y "wie", ile miałeś pieniędzy w banku X)

  • 4. Data: 2018-11-19 09:39:50
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 09:30:43 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
    > O ludziu, przypomina mi się złota zasada inwestowania - jeśli o daną inwestycję
    zaczyna pytać wujek ?Zenek przy rodzinnym obiedzie, to lepiej się z niej wycofać...

    To działa w przypadku przypadku np akcji . Tutaj odwrotnie, pewnie zaraz w Idei
    obniżą oprocentowanie.

  • 5. Data: 2018-11-19 13:22:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I trzeba mieć jeszcze konto w innym banku.
    Oczywiście bank Y bardzo chętnie otworzy takowe u siebie, jeśli klient posiadał tylko
    jedno.
    Swoją drogą ciekawa metoda zmiany na PRP - choć oczywiście bank Y raczej tego
    rozwiązania nie będzie promował (podoba mi się w bankach to, że PRP z reguły na
    listach rachunków znajdują się na samym końcu, za różnymi kontami "VIP" itp.).

  • 6. Data: 2018-11-19 19:32:32
    Od: Bolek <b...@l...com>

    > I trzeba mieć jeszcze konto w innym banku.

    Nie trzeba.
    Patrz formularz:
    https://www.bfg.pl/wp-content/uploads/2018/07/Formul
    arz-wniosku-o-wyp%C5%82at%C4%99-dla-osoby-fizycznej.
    pdf

    --
    Bolek

  • 7. Data: 2018-11-19 21:38:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 19:32:33 UTC+1 użytkownik Bolek napisał:

    > Nie trzeba.
    > Patrz formularz:
    > https://www.bfg.pl/wp-content/uploads/2018/07/Formul
    arz-wniosku-o-wyp%C5%82at%C4%99-dla-osoby-fizycznej.
    pdf

    OK, nie trzeba koniecznie, ale przekaz pocztowy tylko do 4900 - a tu przecież o 100k
    i to euro mówimy - zaś odbiór gotówką jedynie w siedzibie BFG albo w oddziale NBP też
    zbyt atrakcyjną alternatywą nie jest. Bo przecież i do banku obsługującego konkretny
    upadek trzeba iść wypełnić formularz. Kiszka, że nie wypłacą w tym samym miejscu.

  • 8. Data: 2018-11-20 16:26:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Nov 2018 00:35:21 -0800 (PST), j...@j...org
    wrote:
    > - Bank Y przelewa kwotę wraz z odsetkami na dzień upadłsci banku na
    > konto w twoim banku (Bank Y "wie", ile miałeś pie iędzy w banku X)

    Pytający zapewne pytał o sytuację gdy w upadnietym banku wybuchło
    jego data center a zapasowe było w tej samej lokalizacji*.

    *-tak, są takie banki w Polsce co łamią zalecenie KNF dot. centr
    zapasowych w innej geolokalizacji.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-11-20 17:04:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2018 16:26:35 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > jego data center a zapasowe było w tej samej lokalizacji*.
    >

    > *-tak, są takie banki w Polsce co łamią zalecenie KNF dot. centr

    Na celowe działanie inna lokalizacja nie pomoże, odpalą i w głównym i w zapasowym.
    Ale tutaj mamy jednak rodzaj RAID z jednym zapasowym dyskiem - póki nie wybuchnie
    datacenter innego banku, da się przynajmniej odtworzyć stan kont na podstawie
    przelewów. Hmm, pozostaje tylko kłopot z przelewami wewnętrznymi - tutaj już klienci
    sobie sami muszą powyjaśniać.