  • 1. Data: 2002-08-22 22:18:43
    Temat: Proszę o poradę jak nie płacić
    Od: "rogan" <s...@p...onet.pl>

    Może mi ktoś doradzi jak nie zapłacić?

    Konto firmowe - brak obrotów od 06.2000r. - firma zlikwidowana 11.2001r. -
    zapomniałem o tym koncie (w innych bankach zlikwidowałem) - dziś otrzymuję
    wypowiedzenie konta + wezwanie do zapłaty ok. 2000zł tytułem prowizji za
    prowadzenie rachunku.

    Może szanowni grupowicze mają pomysł jak się wybronić?
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-08-22 23:09:52
    Temat: Re: Proszę o poradę jak nie płaci
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Czytales regulamin, podpisales umowe oj raczej bedziesz musial zaplacic.
    Ew. idz do kierownika placowki i negocjuj moze czesc umorza w co watpie.
    Powodzenia.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    Tel. 503 155 127

  • 3. Data: 2002-08-23 07:30:03
    Temat: Re: Proszę o poradę jak nie płacić
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    "rogan" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > prowadzenie rachunku.
    >
    > Może szanowni grupowicze mają pomysł jak się wybronić?
    > Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

    A tak z ciekawosci w jakim to banku sa takie koszty
    *prowadzenia_rachunku_firmowego*, bo cos mi tu nie gra...

    marekz

  • 4. Data: 2002-08-23 09:13:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 23 Aug 2002 09:30:03 +0200), "MarekZ"
    <m...@b...krakow.pl> był(a) napisał(a):

    >A tak z ciekawosci w jakim to banku sa takie koszty
    >*prowadzenia_rachunku_firmowego*, bo cos mi tu nie gra...

    2000 / 2 lata daje 1000 na rok co daje ok 80zł na miesiąc. Drogo, ale
    choćby Śląski ma takie opłaty... Tak więc nie jest to specjalnie
    niemożliwe.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-08-23 09:17:48
    Od: "rogan" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > A tak z ciekawosci w jakim to banku sa takie koszty
    > *prowadzenia_rachunku_firmowego*, bo cos mi tu nie gra...
    >
    > marekz

    Nazwa banku wydaje mi się nieistotna.
    (Przez ponad 2 lata prowizja za prowadzenie plus usługi dodatkowe (z których
    też nie korzystałem) i chyba jeszcze odsetki od debetu (na koncie były
    jakieś środki ale szybko się skończyły), i ze dwie trzy podwyżki opłat (o
    których nie byłem informowany) i mamy taką kwotę.)
    Ważniejsza wydaje mi się idea ciągłego dopisywania opłat do nieaktywnego
    konta. Rozumiem 3 no może 6 miesięcy - ale ponad 2 lata to gruba przesada.

  • 6. Data: 2002-08-23 10:48:01
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    wczytaj sie w regulamin.
    zapytaj dlaczego nie byles wczesniej informowany o rosnacym debecie i to
    wydaje mi sie powinno byc Twoim elementem przetargowym. czesc bankow usypia
    nieaktywne rachunki po 6-12 m-cach. nie otrzymywales zadnych wyciagow do
    rachunku ?? zadnych potwierdzen sald na koniec roku (ustawa o rach.) ??
    trzymaj sie tych argumentow ... i zadaj umorzenia czesci lub calosci debetu.
    jesli zas otrzymywales wyciagi / potwierdzenia sald to niestety za gapowe
    zaplacisz ...

    daj znac o finale sprawy
    radek

  • 7. Data: 2002-08-23 10:53:51
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    > Dnia pewnego pięknego (Fri, 23 Aug 2002 09:30:03 +0200), "MarekZ"
    otrzymuję

    jak juz inni napisali - to ok 80 zl mies, - zapytam wiec z ciekawosci - nie
    dostawales wyciagow ?
    jest tu (byc moze) duza wina banku - jesli np wyciagi byly wysylane na
    nieistniejacy adres - to pewnie dostawali zwroty, ktos powinien sie tym w
    banku zainteresowac, ze wyciagi nie dochodza do adresata, no chyba, ze ktos
    te wyciagi wywalal do kosza (np pod tym starym adresem firmy), no to masz
    pecha - a jak cie teraz znalezli ?? mysle, ze jesli mowisz prawde - to
    jedyne wyjscie isc do kierownika z papierami firmy i zaproponowac ugode z
    tendencja na zaplate polowy - 2-ga polowa to w sumie ich wina - chyba, ze
    wyciagi dostawles - to wowczas wina jest tylko Twoja

  • 8. Data: 2002-08-23 10:59:42
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > nie otrzymywales zadnych wyciagow do
    > rachunku ?? zadnych potwierdzen sald na koniec roku (ustawa o rach.) ??
    > trzymaj sie tych argumentow ... i zadaj umorzenia czesci lub calosci
    debetu.

    tez uwazam, ze to jedyny jego obecny argument - brak potwierdzenia salda
    debetowego na koniec roku rozliczeniowego, skoro to bylo 2 lata temu - to
    taki brak musial wystapic 2 razy, czyli z ustawy o rachunkowosci - a nie
    reg konta..

  • 9. Data: 2002-08-23 12:28:00
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > taki brak musial wystapic 2 razy, czyli z ustawy o rachunkowosci - a nie

    Cechą konta firmowego jest podwyższony standard korespondencji - w
    przypadku nieuzgodnionego salda debetowego powinieneś być poinformowany
    pismem; brak reakcji na takie pismo powoduje wysłanie następnego ZPO.
    Może też byc tak, że bank słał pisma w kosmos, i cierpliwie czekał, aż
    zgromadzi się kwota zdatna do windykacji robiąc to świadomie - bez
    pełnej wiedzy o sprawie trudno coś doradzać.
    Są banki (np. Millenium) które w regulaminie mają zapis, że
    korespondencję zwykłą uważa się za doręczoną po trzech dniach od
    wysyłki. Jednakże nawet pomimo takiego zapisu jak zrobisz fajny (5-10K)
    ekstra debet, to przysyłają polecony ZPO.

    Ważne jest, jakie są zapisy regulaminowe, na ile odbiegają od regulacji
    ustawowych w KC i czy rzeczywiście nic nie wiedziałeś o narastającym
    debecie.

    Pzdr: Dogbert