  • 1. Data: 2002-03-03 10:09:34
    Temat: Proste pytanie: formularz przelewu w mBank
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    No cóż - pewnie prymitywne pytanie, ale "nie stać" mnie na błąd.

    Jak w mBanku wypełniać formularz przelewu ?
    Możliwe, że numer rachunku jest nieprzysty ?
    (nie zwracałem na to wcześniej uwagi, a teraz przyzwyczaiłem się
    do "czwóre" w numerze konta i gdy nagle mam wykonać przelew
    komuś, to się zdziwiłem...)
    Od niedawna korzystam z elektronicznych banków - muszę wpłacić
    za mieszkanie i się "zwiesiłem".
    Wpisuje się pierwsze dwie cyfry nr konta odbiorcy ?
    W formularzu:
    Rachunek odbiorcy - wpisuję numer (możliwe, że nieparzysty ?
    Tytuł przelewu - dowolna nawza, prawda ?
    Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy - chodzi o nazwisko ? czy o bank?
    Adres odbiorcy (ulica) - nie znam tego ! Nigdy nie używałem !
    zawsze wypełniałem: "Bank PKO BP.....oddział..."
    Co tu ma być ?!
    Kod pocztowy, miejscowość odbiorcy - Pojęcia nie mam !!!
    Jak to wypełniać ?
    BARDZO PROSZĘ o szybką odpowiedź.
    I nie śmiać się, proszę ! :-)
    Perwszy raz tego używam.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-03-03 10:49:28
    Temat: Re: Proste pytanie: formularz przelewu w mBank
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>.

    >Jak w mBanku wypełniać formularz przelewu ?

    najwygodniej z klawiatury (MSPANC).

    >Możliwe, że numer rachunku jest nieprzysty ?

    tak

    >Wpisuje się pierwsze dwie cyfry nr konta odbiorcy ?

    jesli jest w tym standardzie (2+6x4 cyfr)
    jesli nie, to tak, jak ci podal odbiorca ale bez 2 cyfr kontrolnych
    przed osmiocyfrowym numerem banku.

    >W formularzu:
    > Rachunek odbiorcy - wpisuję numer (możliwe, że nieparzysty ?

    mozliwe.

    > Tytuł przelewu - dowolna nawza, prawda ?

    zgodna ze stanem faktycznym. moze byc np. nr faktury.
    albo nazwa wierzytelnosci.

    > Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy - chodzi o nazwisko ? czy o bank?

    nie, o odbiorce przelewu!
    bank zostanie rozpoznany automagicznie po numerze rachunku.

> [...]
    > zawsze wypełniałem: "Bank PKO BP.....oddział..."
    > Co tu ma być ?!
    > Kod pocztowy, miejscowość odbiorcy - Pojęcia nie mam !!!

    wpisujesz dane adresata przelewu - takie, jakimi dysponujesz.
    np.
    Spoldzielnia Ogrodniczo Pszczelarska im. Sierotki Marysi
    Scinawka Srednia.

    >BARDZO PROSZĘ o szybką odpowiedź.
    >I nie śmiać się, proszę ! :-)
    >Perwszy raz tego używam.

    ze mnie tez laik, ale mialem podobne problemy z PKO BP (dziwny numer
    rachunku). a skoro nikt z eksper... znawcow jeszcze nie
    odpowiedzial... ;-))
    Laik

  • 3. Data: 2002-03-03 10:52:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 3 Mar 2002 11:09:34 +0100, "Robert K. \(Beer\)"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >W formularzu:
    > Rachunek odbiorcy - wpisuję numer (możliwe, że nieparzysty ?

    W czym problem ? Wpisujesz caly numer tak jak ci podal odbiorca. Jesli
    numer jest w starym formacie to najpierw osiem cyfer numeru banku,
    kreska(-) i reszta tak jak masz podane. Jak numer jest w nowym
    formacie (26 cyfr) to calosc bez kresek i jakichkolwiek spacji.
    Jaja sa przy nowych numerach konta w PKOBP - bez przerw i kresek ale
    krotsze niz 26 cyfr. Wtedy najprostsze rozwiazanie to pominac dwie
    pierwsze cyfry a po kolejnych osmiu wstawic kreske.
    Ten problem dotyczy tylko numerow PKOBP

    > Tytuł przelewu - dowolna nawza, prawda ?
    tak, do 140 "zwyczajnych" znakow.
    > Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy - chodzi o nazwisko ? czy o bank?

    imie i nazwisko albo nazwa instytucji. Nazwy banku nigdzie podawac nie
    musisz

    Pol adresowych wypelniac nie trzeba

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653