  • 11. Data: 2021-01-19 11:02:05
    Temat: Re: Prezes NBP o możliwej emisji 1000zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ru583l$3ji$...@g...aioe.org...
    "J.F." 6005cc15$0$520$6...@n...neostrada.pl

    >Hitler, Stalin czy Trump -- także... Wielu innych -- podobnie...

    Hitler, Trump - owszem, Stalin to tak niekoniecznie ...

    >Aby było jasne -- nie kwestionuję wyborów, nie twierdzę, że były
    >sfałszowane, że LKaczyński rządził niedemokratycznie... Zauważam
    >jeno, że demokracja czasam zezwala na wybieranie autokratów, czy
    >choćby republikanów. ;)

    Lub demokratow :-)

    >Zauważam tylko, że demokratycznie wybrany człowiek nie musi
    >hołdować zasadom demokracji... BTW -- wg mnie demokracja
    >jest złym rozwiązaniem, choć lepszego nie znam...

    No ale kogo na pomniki ?

    >Dlaczego tak wiele jest pomników śmierci LKaczyńskiego
    >a tak mało jest pomników życia (osiągnięć) LKaczyńskiego?...

    Ale co bys chcial - most, szpital, teatr?
    Czy np pomnik ochrony zycia od poczecia w Konstytucji ... gdyby
    wprowadzil :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-01-19 22:08:42
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Glapiński poinformował, że od lutego 2017 do końca 2020 r. NBP
    > wprowadził do obiegu 46,5 mln banknotów o nominale 500 zł. Dodał, że
    > pandemia sprzyjała temu, że banknoty o tym nominale były "bardzo
    > akceptowane". - Tylko od marca do grudnia ubiegłego roku wprowadziliśmy
    > do obiegu 20 milionów banknotów o nominale 500 złotych - powiedział.
    >
    > Jak wyjaśnił, dzięki temu było możliwe pokrycie zapotrzebowania banków
    > na wypłaty dokonywane przez klientów.

    Ja tu wietrzę zapowiedź superinflacji...

    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2021-01-20 10:20:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

    >Ja tu wietrzę zapowiedź superinflacji...

    I tak i nie.

    Najlepszym powodem do inflacji, jest ten strumien pieniedzy, ktore
    rzad/NBP teraz rozdaje, a rzad pewnie nie zamierza oddac.

    Jesli ludzie wycofuja z bankow pieniadze ... to samo w sobie
    niekoniecznie mowi o inflacji.
    Teoretycznie z czasem powinno doprowadzic do wzrostu stop procentowych
    ... ale Glapinski czuwa, i pozyczy bankom tanio.

    A z czasem ... moze zgarnie prowizje za wplaty gotowki :-)

    J.

  • 14. Data: 2021-01-21 10:19:42
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > Nadaja sie. Czyli co - czekamy na banknot 2000zl ... a potem zlosliwi
    > zrobia 5k z Wałęsą :-)

    100 milionów.
    https://allegro.pl/oferta/polska-100-mln-zygmunt-iii
    -waza-2005-rok-f413-10139844756

  • 15. Data: 2021-01-26 02:05:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 6006ae1e$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Ale co bys chcial - most, szpital, teatr?

    Rozejrzyj się -- widujesz pomniki śmierci Mickiewicza bądź Kopernika?...
    https://www.google.com/search?q=pomnik+mickiewicza&c
    lient=opera&hs=anY&sxsrf=ALeKk02fbVHRRvxztq5-ZZ75jH7
    hsGGX3Q:1611614538117&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=
    2ahUKEwjXlLyAlLjuAhWEl4sKHYb3B58Q_AUoAnoECBgQBA&biw=
    1362&bih=684
    https://www.google.com/search?q=pomnik+kopernika&cli
    ent=opera&hs=TTt&sxsrf=ALeKk03QrUiw3mvkPY8fevsYWpa8c
    HYr-g:1611614574624&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2a
    hUKEwiKxPCRlLjuAhXm-SoKHWW7CQMQ_AUoAnoECAQQBA&biw=13
    62&bih=684
    https://www.google.com/search?q=pomnik+piłsudskiego&
    client=opera&hs=a9D&sxsrf=ALeKk01hNxAqNnywG-MkZCoCSe
    EPMoh4Uw:1611614619228&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved
    =2ahUKEwij8pKnlLjuAhXuoosKHXPBC_4Q_AUoAnoECAQQBA&biw
    =1362&bih=684
    https://www.google.com/search?q=pomnik+kościuszki&tb
    m=isch&ved=2ahUKEwiZ6MmolLjuAhVLxyoKHawhACEQ2-cCegQI
    ABAA&oq=pomnik+kościuszki&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAgg
    AMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgjECc
    6BAgAEENQoowBWN2aAWDpnAFoAHAAeACAAV2IAbAGkgECMTCYAQC
    gAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=nkkPYJmhD
    cuOqwGsw4CIAg&bih=684&biw=1362&client=opera&hs=a9D
    https://www.google.com/search?q=pomnik+pułaskiego&tb
    m=isch&ved=2ahUKEwiel_uylLjuAhWR6CoKHdJtBz8Q2-cCegQI
    ABAA&oq=pomnik+pułaskiego&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAgg
    AMgIIADIGCAAQCBAeMgYIABAIEB4yBAgAEBg6BAgjECdQuo0BWKG
    fAWCzoQFoAHAAeACAAeoBiAGVCZIBBTcuMS4ymAEAoAEBqgELZ3d
    zLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=s0kPYN7xPJHRqwHS2534
    Aw&bih=684&biw=1362&client=opera&hs=a9D

    Te pomniki pokazują życie -- nie moment umierania czy sposób
    umierania... Ukazują osiągnięcia, życie -- naukę, walkę...

    https://www.google.com/search?q=pomnik+konopnickiej&
    client=opera&hs=eZZ&sxsrf=ALeKk00u-vfPoVZheah2yE0rft
    0_ANzWhQ:1611617518072&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved
    =2ahUKEwiHtraNn7juAhXDFXcKHYhzBksQ_AUoAnoECAgQBA&biw
    =1362&bih=684

    > Czy np pomnik ochrony zycia od poczecia w Konstytucji ... gdyby wprowadzil :-)

    Z poczęciem (jak pojmuję) jest problem... Czyż nie wówczas tak zwany
    diabeł wstąpił w JKaczyńskiego, gdy poseł Budka wspomniał ,,kompromis
    okołoaborcyjny osiągnięty przez LKaczyńskiego''?... Budka użył określenia
    typu ,,pana świętej pamięci brat, Lech Kaczyński''... Nie tylko nie dał
    śladu powodu do wybuchu złości, ale wręcz przeciwnie -- takimi słowami
    skruszyłby najzatwardzialszego ;) swego wroga... Tymczasem JKaczyński...
    wybuchł... Niemal przewrócił malutką Pihowicz, nazwał innych kanaliami:
    ,,jesteście kanaliami!'' i jakby zabronił wspominania... -- przeszkody
    blokującej poczynania (swobodę ruchu?) JKaczyńskiego... JK jakby krzyczał
    przed siebie (może nawet do swego zmarłego brata) coś na kształt: -- ,,LK
    nie żyje! nie może mi przeszkadzać! teraz jest moja kolej!!!''...

    - KMieszkowski ,,prorokuje'' wojnę domową przy okazji ,,reform'' TK
    (wówczas uznałem, że ,,odleciał'' -- dziś są uliczne demonstracje
    związane z wyrokiem TK; bywa, że trochę ;) brutalne)
    - tuż po wypadku JK zauważył publicznie, coś około: ,,może to dobrze,
    bo zagraniczni politycy nie mogli zrozumieć, że nas jest dwóch...
    (wówczas uznałem, że z wrażenia stracił rozum i mówi coś wbrew sobie)
    - teraz JK stawia i pielęgnuje pomniki śmierci swego brata
    (zapewne są też pomniki życia/osiągnięć, ale ja akurat
    znam/widziałem osobiście **tylko** pomniki śmierci LK)
    - niespodziewany wybuch w sejmie

    Nie JK ożenił się, lecz LK -- choć możliwości nie brakowało obu...
    Kto liczy się z nieżonatym facetem? -- przykładowo ze mną? [nawet
    JF mną pomiata] Nawet mafiozi stawiają na ,,ustatkowanych''...
    Mnie tłumaczono, że nie ,,panna młoda'', ale ,,pani młoda'' oraz
    ,,pan młody'' -- ślub/małżeństwo 'pannę' czyni/zamienia_w 'panią'
    a 'chłopaka' czy 'kawalera' (trochę roztrzepanego, rozbrykanego,
    nieodpowiedzialnego) czyni 'pana'... Zaś słowa 'pani' czy 'pan'
    są spokrewnione ze słowem 'panowanie'...

    Ale może źle pamiętam? -- może nie wtedy (nie przy okazji debaty
    o aborcji) JKaczyński wyzywał od kanalii i morderców?...

    Moje snucie:
    JKaczyński głupi nie jest -- wojny z bratem nie chce, gdyż wie,
    że takowa byłaby zgubą/klęska obu... Czeka na?... Cud?... 11:11
    https://www.cda.pl/video/562090d2 -- znam to niemal na pamięć od lat...
    Lord, make me a great composer...
    Let me celebrate Your glory through music...
    Hardy brat ani myśli o kapitulacji -- bliźniaka trzyma w ryzach...
    Ale JK chce realizować SIEBIE... I staje się cud -- Bóg wysłuchał... 12:36

    To tylko moje domysły, ale coraz spójniejsze...

    BBudka przywołał pamięć brata -- jakby na chwilę ożywił...
    Tym ożywieniem (nie jakimś złym słowem -- ,,pana świętej pamięci
    brat, Lech Kaczyński'') spowodował wybuch niepojętej złości...

    Te pomniki jakby ukazują triumf nad bratem, nie rozpacz czy
    tęsknotę... Jakby obwieszczają światu -- ,,on nie żyje! teraz
    moja kolej! nikt i nic nie może mnie teraz powstrzymać''...

    BBudka wspomnieniem bliźniaka chciał powstrzymać JK...
    Podobne wybuchy złości czasami widuję -- gdy ktoś kogoś
    jakoś strofuje przywołaniem pamięci ojca tego kogoś...

    -=-

    https://quotegeek.com/quotes-from-movies/amadeus/945
    0/
    Make me immortal