  • 1. Data: 2002-01-15 11:12:26
    Temat: Prefix BPH
    Od: "kurson" <k...@p...onet.pl>

    Dzwoniłem pod trzy różne numery informacyjne tego szacownego banku, ale nikt
    nie umiał mi podać dwucyfrowego numeru, który wg standardów unijnych
    (obowiązujących u nas od 1.01.2002 w bankowości) powinien posiadać każdy
    bank w Polsce i umieszczać przed właściwym numerem konta swoich klientów.
    Czy może ktoś zna ten numer?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-01-15 11:30:23
    Temat: Re: Prefix BPH
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "kurson" <
> [...]
    > bank w Polsce i umieszczać przed właściwym numerem konta swoich klientów.

    cos ci sie popiórkowalo chyba ;-))
    zgaduję, że może ci chodzić o numer rachunku klienta w standardzie IBAN
    - kazdy kraj wybral sobie stala dlugosc tego numeru ale musi jeszcze nie ma
    poczytaj sobie o tym np na http://www.ebanki.pl/zasoby/nrb.html
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-15 14:25:01
    Od: "Pete" <N...@b...com>

    "kurson" <k...@p...onet.pl> w wiadomości
    news:a212rb$ntl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl napisał(a)...
> [...]
    > bank w Polsce i umieszczać przed właściwym numerem konta swoich klientów.

    Do tej pory jest to jedynie Inteligo - ma numer 11

    :-)))

    Pete

  • 4. Data: 2002-01-15 18:26:56
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    > Do tej pory jest to jedynie Inteligo - ma numer 11

    To jest liczba cyfra kontrolna. Inteligo tak dobiera numery kont żeby zawsze
    była równa 11 - ale to nie jest stały prefiks według IBAN. Zobacz numery w
    mBanku - tam liczba kontrolna jest "jak wypadnie".

  • 5. Data: 2002-01-15 19:03:33
    Od: "Silicon" <k...@a...pl>

    Użytkownik "kurson" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bank w Polsce i umieszczać przed właściwym numerem konta swoich klientów.

    jeśli się nie mylę to pierwsze dwie cyfry to liczba kontrolna
    / cos na kształt sumy modulo całego numeru niekoniecznie ta sama dla banku

    --
    pozdrawiam
    Silicon

  • 6. Data: 2002-01-16 12:17:53
    Od: "Pete" <N...@b...com>

    "Bogdan" <b...@h...pl> w wiadomości news:a21sb9$sbb$1@news.tpi.pl
    napisał(a)...

> [...]
    > była równa 11 - ale to nie jest stały prefiks według IBAN. Zobacz numery w
    > mBanku - tam liczba kontrolna jest "jak wypadnie".

    No coz, ":-)))" wyciales z mojego mejla :-/

    Pete

  • 7. Data: 2002-01-16 22:37:46
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Pete" <N...@b...com> napisał w wiadomości

    > "Bogdan" <b...@h...pl> w wiadomości news:a21sb9$sbb$1@news.tpi.pl
    > napisał(a)...

    > zawsze
    > >

    > No coz, ":-)))" wyciales z mojego mejla :-/
    >
    > Pete

    Faktycznie ktoś pytał o tą jedenastkę wcześniej i dostał odpowiedź, ale nie
    pamiętałem od kogo - więc nie zacytowałem źródła. Odpowiedź wymyśliłem i
    wpisałem jednak osobiście - mam nadzieję że stanowi to okoliczność łagodzącą
    ;-)

    Bogdan

    Kiedy