  • 1. Data: 2008-12-24 11:58:13
    Temat: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    (Gazeta Wyborcza, dd/24.12.2008, godz. 08:26)

    Kilkudziesięciu klientom Pekao S.A. wyczyszczono konta. Pieniądze ktoś
    wypłacił w Bułgarii i Rumunii - informuje "Gazeta Wyborcza".

    - Bankomat nie chciał wypłacić mi pieniędzy, chociaż przed kilkoma
    dniami na konto wpłynęła moja pensja - mówi pani Anna. W banku usłyszała, że
    wszystkie pieniądze wypłaciła dzień wcześniej w bankomacie w Bułgarii.

    Ofiarami skimmingu, czyli kopiowania pasków magnetycznych z kart
    płatniczych padło kilkadziesiąt osób.

    Bank zapewnia, że reklamacje będą rozpatrywane w przyspieszonym tempie
    i pieniądze powinny wrócić na konta za 2-3 tygodnie. Na święta klienci
    zostaną jednak bez pieniędzy.

    Więcej w "Gazecie Wyborczej".

  • 2. Data: 2008-12-25 05:57:56
    Od: "adas;" <p...@W...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > - Bankomat nie chciał wypłacić mi pieniędzy, chociaż przed kilkoma
    > dniami na konto wpłynęła moja pensja - mówi pani Anna. W banku usłyszała, że
    > wszystkie pieniądze wypłaciła dzień wcześniej w bankomacie w Bułgarii.

    To moze ktos w bankach wpadnie na tak prosty pomysl, jakim jest blokada
    operacji z bankomatow i terminali zagranicznych?

    Przeciez to chyba wiadomo na etapie komunikacji miedzy terminalem lub
    bankomatem a centrum wystawcy kart, ze operacja jest dokonywana w kraju X.

    Podejrzewam, ze 95% posiadaczy kart w platniczych w Polsce nie wybierze sie do
    Bulgarii w ciagu najblizszych 2 lat. Osoby, ktore to zrobia moga sobie
    natomiast wyrobic kolejna karte - wylacznie do platnosci za granica.

    adas;

  • 3. Data: 2008-12-25 06:20:24
    Od: "adas;" <p...@W...gazeta.pl>

    adas; <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > To moze ktos w bankach wpadnie na tak prosty pomysl, jakim jest blokada
    > operacji z bankomatow i terminali zagranicznych?

    I jeszcze mnie taka jedna refleksja naszla: skoro skimming to taki duzy
    problem, to dlaczego banki nie przeciwdzialaja mu poprzez wyswietlanie na
    ekranie bankomatu jego zdjecia?

    Oczywistym jest, ze zamiast kolejnej idiotycznej reklamy, wolalbym obejrzec na
    ekranie bankomatu zdjecia przedstawiajace ten bankomat - zblizenie na szparke
    do kart i zblizenie na klawiature - w ten sposob klient moglby wychwycic
    roznice miedzy faktycznym wygladem bankomatu a jego zamierzonym stanen.

    No, ale po co to robic - lepiej wkleic reklame w to miejsce.

    adas;

  • 4. Data: 2008-12-25 07:11:26
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > I jeszcze mnie taka jedna refleksja naszla: skoro skimming to taki duzy
    > problem, to dlaczego banki nie przeciwdzialaja mu poprzez wyswietlanie na
    > ekranie bankomatu jego zdjecia?

    Przy masowości korzystania z bankomatów nie sądzę, aby to był dobry pomysł.
    Lepiej by było, gdyby PIN był np. 10 cyfrowy, a hasło maskowane. Wtedy nie
    trzeba się wygłupiać z zasłanianiem ręką, oglądaniem bankomatu itp. System
    znany z logowania np. do BZ WBK. Kto ma problem z zapamiętaniem mógłby mieć
    ustawiany PIN podobny do hasła logowania i już.

  • 5. Data: 2008-12-25 07:13:09
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > To moze ktos w bankach wpadnie na tak prosty pomysl, jakim jest blokada
    > operacji z bankomatow i terminali zagranicznych?

    Ten pomysł bardzo mi się podoba. Banki już wpadły na pomysł,aby dać
    możliwość zerowania limitów w bankomatach i placówkach dla KK, bo pewnie
    niewielki % korzysta i koncept blokady transakcji zagranicznych jest całkiem
    słuszny.

  • 6. Data: 2008-12-25 09:20:48
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Lepiej pójść o krok dalej i zablokować wszystkie operacje w kraju i na
    > świecie. Przecież skimming może dotyczyć nie tylko Bułgarii. Na razie na
    > 2-3 miesiące a jeśli fraudy się nie powtórzą to na dłużej ;-)

    Czyli rozumiem, ze dla Ciebie wpisywanie 4 cyfr, aby wybrać praktycznie
    nieograniczoną ilość gotówki (do wysokości salda) jest OK. Sorki, ale taką
    kombinację to ma moja szafka na trampki na siłowni.

  • 7. Data: 2008-12-25 09:21:40
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent adas; nadaje:

  • 8. Data: 2008-12-25 13:20:24
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    adas; pisze:

    > No, ale po co to robic - lepiej wkleic reklame w to miejsce.

    kiedys - mysle, ze na oko z 7 lat temu, pewnie po pierwszych
    wyczyszczonych rachunkach, bankomaty pko bp lub KB mialy cos takiego.
    Dokladnie w formie jaka podajesz : bylo zeby upewnic sie czy nic nie
    wystaje z dziury do wkladania kart i czy klawiaturka jest plaska...

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 9. Data: 2008-12-25 17:18:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "adas;" <p...@W...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > Bulgarii w ciagu najblizszych 2 lat. Osoby, ktore to zrobia moga sobie
    > natomiast wyrobic kolejna karte - wylacznie do platnosci za granica.

    Mozna wymyslac wiele sensownych-inaczej "rozwiazan", ale nie wiem po
    co, skoro jedno, zupelnie skuteczne, zostalo juz wymyslone dosc dawno
    - karty procesorowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-12-25 18:11:25
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Mozna wymyslac wiele sensownych-inaczej "rozwiazan", ale nie wiem po
    > co, skoro jedno, zupelnie skuteczne, zostalo juz wymyslone dosc dawno
    > - karty procesorowe.

    No i kiedy większość terminali będzie akceptować karty procesorowe to
    może jakiś bank zdecyduje się wydać kartę tylko z chipem. No i może
    wtedy będzie taka karta użyteczna. Dzisiaj w Polsce nie jest.

    Tyle, że dużą naiwnością jest przekonanie, że to "zupełnie skuteczne"
    rozwiązanie.

    Sebastian