  • 1. Data: 2008-12-24 09:47:55
    Temat: Jak najtaniej przetransferować czeskie korony do Polski?
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Uzbierało mi się trochę oszczędności na czeskim rachunku i chciałbym to
    przetransferować do Polski. Jedyne kryterium - jak najtaniej.
    Od jakich kwot jest sens negocjowania kursów walut w kantorach? Ja tego
    będę miał ze 200-300k CZK.
    Czy może taniej wyjdzie wypłacić w Polsce czeską kartą? (mam Maestro z
    eBanki), bo przelew między narodowy to chyba najgorsze(czyt. najdroższe)
    rozwiązanie...

    P.S.
    Przepraszam jeżeli ten post będzie widoczny jako drugi o tej samej
    treści ale serwer onetu coś szwankuje ostatnio

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 2. Data: 2008-12-24 12:47:55
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Marcin Lubojański pisze:
> [...]
    > Czy może taniej wyjdzie wypłacić w Polsce czeską kartą? (mam Maestro z
    > eBanki), bo przelew między narodowy to chyba najgorsze(czyt. najdroższe)

    Przlew miedzynarodowy jesli jest robiony CZK-> CZK jest raczej
    najtanszym rozwiazaniem - oczywiscie zaleznie od oferty Twojego Banku.

    Sens negocjowania w kantorach jest praktycznie zawsze powyzej 1000 PLN
    Z drugiej strony kurs kantorowy z ulicy tez nie jest najgorszy:

    http://kantor.wroc.pl/ daje 0,15 PLN za 1 CZK
    aktualny kurs miedzybankowy: 0,1552
    1,5% to nie jest duzo przy przewalutowaniu...

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 3. Data: 2008-12-26 11:48:14
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:git0gc$lul$1@news3.onet...

    > Uzbierało mi się trochę oszczędności na czeskim rachunku i chciałbym
    > przetransferować do Polski. Jedyne kryterium - jak najtaniej.

    Co na to mBank.cz ?
    Moneybookers wymienia za 1,75% (tak podają)

    Slawek

  • 4. Data: 2008-12-28 17:52:01
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Dannyboy pisze:

    > Przlew miedzynarodowy jesli jest robiony CZK-> CZK jest raczej
    > najtanszym rozwiazaniem - oczywiscie zaleznie od oferty Twojego Banku.

    Ale później tak czy siak trzeba to przewalutować...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 5. Data: 2008-12-28 17:55:06
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Slavekk pisze:
    > Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał
    > w wiadomości news:git0gc$lul$1@news3.onet...

    > Co na to mBank.cz ?

    Tam nawet nie mogę konta założyć :/ Wymagają posiadanie czeskiego PESELu
    (jako jedyny bank w Czechach).
    Poza tym przelewy CZ<->SK<->PL w ramach mBanku ponoć traktowane są jak
    każdy inny przelew międzynarodowy.

    > Moneybookers wymienia za 1,75% (tak podają)
    Te 1,75 to różnica między kupnem a sprzedażą CZK czy dodatkowa prowizja?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2008-12-28 22:39:11
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Marcin Lubojański pisze:

> [...]
    > każdy inny przelew międzynarodowy.

    > Te 1,75 to różnica między kupnem a sprzedażą CZK czy dodatkowa prowizja?

    marza na kursie srednim ECB