  • 1. Data: 2006-08-19 21:31:27
    Temat: Pozew poręczyciela wobec innego poręczyciela
    Od: "andrp" <a...@w...pl>

    Jestem poręczycielem kredytu, który nie jest spłacany przez kredytobiorcę. W
    efekcie mam na głowie komornika, który ściągnął ze mnie ok. 40 tys zł. Jest
    jeszcze pewne małżeństwo, które także występuje na umowie kredytowej jako
    poręczyciele (oddzielnie mąż i żona). Otóż to małżeństwo spłaciło ok 50 tys.
    zł. Nagle okazuje się że oboje wystąpili z pozwem o zwrot tego co spłacili
    wobec nie tylko kredytobiorców, ale także wobec mnie czyli innego
    poręczyciela. Mam następujące pytanie. Czy mają oni jakieś podstawy żeby
    pozywać mnie ? Wiem że poręczyciel może żądać wyrównania swoich strat od
    innego poręczyciela, ale w tym przypadku ja spłaciłem przecież 40 tys. a oni po
    25 tys na głowę. Czy wobec tego to ja mam prawo żądać wyrównania od nich czy
    może fakt że są małżeństwem i jedną wspólnotą majątkową, skutkuje tym, że to ja
    powinienem spłacić im 5 tys ?

  • 2. Data: 2006-08-19 22:06:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrp" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dokładnie, to musisz zastosować powództwo wzajemne. Poszukaj pod tym kątem w
    sieci.