  • 1. Data: 2004-06-20 15:13:31
    Temat: Poufność informacji wg. Inteligo.
    Od: "MiCom" <m...@w...org>

    Od jakiegoś czasu otrzymuję na jeden ze swoich numerów (aktualnie
    nieużywany) informacje esemesami o operacjach na jakimś koncie. Na pewno nie
    na moim, bo nie posiadam konta w Inteligo. Znam rodzaje operacji, ich
    wysokość i saldo na rachunku. Szkoda, że nie znam pozostałych danych...
    Pomimo szczątkowości informacji, źle to świadczy o banku i ich
    zabezpieczeniach. Jeśli raz powstała taka pomyłka - zakładam, że niecelowa -
    to mogą powstawać także takie _pomyłki_ celowo. Raczej wolałbym mieć
    pewność, że nikt trzeci nie będzie informowany o tym ile posiadam na
    rachunku i na co to wydaję.

    pzdr

  • 2. Data: 2004-06-20 15:20:15
    Temat: Re: Albo inaczej... :p
    Od: "MiCom" <m...@w...org>

    Użytkownik "MiCom" <m...@w...org> napisał w wiadomości
    > Raczej wolałbym mieć
    > pewność, że nikt trzeci nie będzie informowany o tym ile posiadam na
    > rachunku i na co to wydaję.

    Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
    Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.
    Q&^%, co to za bank? :/
    pzdr

  • 3. Data: 2004-06-20 16:28:13
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
    > Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.
    > Q&^%, co to za bank? :/

    a moze Panu(-i) sie cos walnelo i blednie wypelnil wniosek i wpisal
    nieprawidlowy numer telefonu?
    moze to nie jest wina Inteligo?
    po co zaraz Q&^% przeklinac?

    kursor

  • 4. Data: 2004-06-20 16:32:29
    Temat: Re: Poufność informacji wg. Inteligo. (was: Poufno?ae informacji wg. Inteligo.)
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > Od jakiegoś czasu otrzymuję na jeden ze swoich numerów (aktualnie
    > nieużywany) informacje esemesami o operacjach na jakimś koncie.
    Skąd wiesz że to nie klient żle zdefiniował numer fona?
    W wine banku raczej nie uwieże chociaż widziałem już większe bzdury...

  • 5. Data: 2004-06-20 16:38:03
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > a moze Panu(-i) sie cos walnelo i blednie wypelnil wniosek i wpisal
    > nieprawidlowy numer telefonu?
    > moze to nie jest wina Inteligo?
    > po co zaraz Q&^% przeklinac?

    No a może bank jednak mógłby wprowadzić jakiś mechanizm weryfikacji
    numeru telefonu ???

    pozd
    as

  • 6. Data: 2004-06-20 16:41:01
    Temat: Re: Poufno???? informacji wg. Inteligo.
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    MiCom <m...@w...org> wrote:
    > Od jakiego?? czasu otrzymuj?? na jeden ze swoich numerów (aktualnie
    > nieu??ywany) informacje esemesami o operacjach na jakim?? koncie. Na pewno nie
    > na moim, bo nie posiadam konta w Inteligo. Znam rodzaje operacji, ich
    > wysoko???? i saldo na rachunku. Szkoda, ??e nie znam pozosta??ych danych...
    > Pomimo szcz??tkowo??ci informacji, ??le to ??wiadczy o banku i ich
    > zabezpieczeniach. Je??li raz powsta??a taka pomy??ka - zak??adam, ??e niecelowa -

    Najprawdopodobniej właściciel konta w Inteligo pomylił się o jedną
    cyferkę w numerze telefonu podając go do Inteligo. Nie sądze aby to
    byłaa wina Inteligo. Pomyłka ludzka rzecz - pani w Inteligo wpisując
    ze słuchu do kompa też mogła się rąbnąć o jedną cyfrę. Właściciel
    konta powinien się zorietować że mu SMSy nie dochodzą, ale może nie
    zależy mu na tych SMSach a ma pierwsze dwa miesiące gratis, może nawet
    o tym nie wie. Nie ma co się burzyć o takie rzeczy, żaden człowiek nie
    jest nieomylny.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 7. Data: 2004-06-20 17:20:04
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "MiCom" <m...@w...org> schrieb im Newsbeitrag

    > Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
    > Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.

    ROTFL :-))))
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 8. Data: 2004-06-20 17:57:21
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > No a może bank jednak mógłby wprowadzić jakiś mechanizm weryfikacji
    > numeru telefonu ???

    ale po co?
    to tak samo jak adres korespondencyjny, na ktory bank wysyla wyciagi
    moze to tez weryfikowac?
    LOL

    kursor

  • 9. Data: 2004-06-20 18:24:16
    Od: "MiCom" <m...@w...org>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    ocal...
> [...]

    > zależy mu na tych SMSach a ma pierwsze dwa miesiące gratis, może nawet
    > o tym nie wie. Nie ma co się burzyć o takie rzeczy, żaden człowiek nie

    Oczywiście, że to była pomyłka. Jakoś w tym przypadku wykluczam inne
    możliwość.

    Jednak powinien być wprowadzony mechanizm weryfikacji - a Hameryce bank już
    szykowałby fundusze na spłatę roszczeń klienta, którego saldo rachunku
    zostało ujawnione. W końcu pomyłka może być po stronie klienta, ale klient
    ma prawo być głupi, a potem nie sposób udowodnić, czy to nie wina panienki z
    infolinii. A to już furtka do roszczeń, pomówień, utraty zaufania przez
    bank.

    pzdr

  • 10. Data: 2004-06-20 18:31:47
    Od: "MiCom" <m...@w...org>

    Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cb4h04$fbg$1@news.onet.pl...
    > "MiCom" <m...@w...org> schrieb im Newsbeitrag

    > ROTFL :-))))
    > rafal urbanelis
    > http://szus.info

    Śmiszne! Ktoś kto ma trochę wyobraźni jest w stanie przewidzieć, że poprzez
    brak właściwych procedur taka błędna dyspozycja InfoSMS może być ustanowiona
    na rachunku z wieloma zerami przed przecinkiem, a esemesy mogłyby być
    wysyłane na kartę prepaid np: konkurencji, wywiadowni gospodarczej itp.
    Potem ktoś w złowrogi sposób wie nie tyle o wypłatach na sumę 200zł, a o
    wpływach na sumę 50 tyś Z PODANIEM TYTUŁU PŁATNOŚCI.
    Po wszystkim panienka z infolini zrzuca na klienta albo pomyłkę we
    wklepaniu numeru telefonu. Klient o niczym nie wie, a był nieustannie
    inwigilowany. Karta prepaid powoduje, że de facto nie sposób ustalić do kogo
    trafiły informacje. A panienka z infolini na wakacje pojedzie wyjątkowo na
    Szeszele. Niby niewiarygodne, a jednak ostatni tydzień udowodnił, że furtka
    jest chociaż uchylona.

    Zanim rzucisz rotfla zastanów się czy myślisz - w ten sposób usługa
    InfoSMS może być wykorzystana do złamania tajemnicy bankowej w podstawowym
    zakresie.

    pzdr