  • 1. Data: 2004-06-20 16:33:28
    Temat: Jak dobrze sprzedać sie do OFE
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Mojemu synowi grozi losowanie OFE (podobno mają być w lipcu?), więc
    pozwalam sobie zadać pytanie jak w temacie.
    Kiedyś można było otrzymać konkretne kwoty za podpisanie cyrografu - czy
    to już się skończyło?
    Czy jest możliwość osiągnięcia jakichś dodatkowych korzyści wybierając
    akurat tego agenta, a nie innego?
    Czy istnieje jakieś forum dyskusyjne poświęcone opłacalności wyboru
    poszczególnych OFE? Większość materiałów wyszukanych przez Google jest
    już albo tzw. "drugiej świeżości" (a sytuacja w tej branży zmienia się z
    kwartału na kwartał), albo ewidentnie sponsorowana przez poszczególne
    OFE, co nie gwarantuje obiektywizmu oceny.
    Wdzięczny będę za wszelkie pomocne uwagi w tej materii.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 2. Data: 2004-06-20 17:58:11
    Temat: Re: Jak dobrze sprzedać sie do OFE
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wrote in message
> [...]
    > pozwalam sobie zadać pytanie jak w temacie.
    > Kiedyś można było otrzymać konkretne kwoty za podpisanie cyrografu - czy

    Pieniądze to dostawał gaent za pozyskanie klienta, a nie klient za
    przystapienie do funduszu.

    > Czy jest możliwość osiągnięcia jakichś dodatkowych korzyści wybierając
    > akurat tego agenta, a nie innego?

    Nie.

    > Czy istnieje jakieś forum dyskusyjne poświęcone opłacalności wyboru
    > poszczególnych OFE?

    Spójrz na wyniki inwestycyjne. Od niedawna nawet opłaty od składki są
    ujednolicone, więc oprócz wartości j.u. można się kierować co najwyrzej
    swoją sympatią lub antypatią do marki, udziałowców itp.

  • 3. Data: 2004-06-20 18:12:56
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    Na końcu coś mi się pomyliło. Fragment, który chciałem cytować i na który
    odpowiadałem brzmi:

  • 4. Data: 2004-06-20 18:14:35
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    Widzę, że generalnie mam dziś gorszy dzień. Mam nadzieję, że domyslisz się o
    co chodzi.

  • 5. Data: 2004-06-20 18:56:34
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sun, 20 Jun 2004 19:58:11 +0200, na pl.biznes.banki, Kamil Kosinski w
    wiadomości <news:40d5d03d$1@news.home.net.pl> napisał(a):

    > Spójrz na wyniki inwestycyjne. Od niedawna nawet opłaty od składki są
    > ujednolicone, więc oprócz wartości j.u. można się kierować co najwyrzej
    > swoją sympatią lub antypatią do marki, udziałowców itp.

    Faktycznie, w większości funduszy opłaty są ujednolicone, ale nie we
    wszystkich. Z tego co widzę, nieco niższe od standardu opłaty ma C.U., a
    najniższe ma Allianz.
    Co najciekawsze, kalkulator ze strony
    http://www.money.pl/emerytury/kalkulator/ofe/ wylicza mi, że największy
    kapitał zgromadzi OFE Bankowy, a Allianz przy tych samych danych
    wejściowych pomimo zdecydowanie niższych opłat jest dopiero na drugim
    miejscu.
    Zastanawiam się, co jest przyczyną takich wyników.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 6. Data: 2004-06-20 20:14:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2004 20:56:34 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> wklepał(-a):

> [...]
    >miejscu.
    >Zastanawiam się, co jest przyczyną takich wyników.

    Kliknij po obliczeniu na:
    "Zobacz symulację stanu Twojego konta w OFE i ZUS"
    i tam zobaczysz, że to z powodu zerowych prowizji od któregoś roku uczestnictwa
    (tu: po 25 latach).

  • 7. Data: 2004-06-21 20:24:12
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sun, 20 Jun 2004 22:14:58 +0200, na pl.biznes.banki, Sławomir Szyszło w
    wiadomości <news:cb5293.1ng.1@slaszysz.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Kliknij po obliczeniu na:
    > "Zobacz symulację stanu Twojego konta w OFE i ZUS"
    > i tam zobaczysz, że to z powodu zerowych prowizji od któregoś roku uczestnictwa
    > (tu: po 25 latach).

    Dzięki, już wszystko jasne. Kalkulator oblicza prowizje wg starych
    stawek, obowiązujących przed 1 kwietnia br.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 8. Data: 2004-06-22 13:51:51
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> skribis:

    >Kiedyś można było otrzymać konkretne kwoty za podpisanie cyrografu - czy
    >to już się skończyło?

    To chyba jest lub bylo nielegalne - agentowi nie wolno (niestety nie znam
    podstawy prawnej - a moze to tylko wewnetrzne uregulownia) dzielic sie
    prowicja z klientem

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Do zobaczenia na forum o oszustwach: