  • 1. Data: 2005-01-27 22:18:29
    Temat: Potwierdzenie transakcji podpisane elektronicznie (Inteligo) a biurokracja miejska, kilka impresji
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    Kilka miesiecy temu byl watek o placeniu za egzaminy na prawo jazdy w
    WORDach.

    Faktycznie, WORD poznanski szykanuje osoby nie chcace korzystac z agencji
    GBW mieszczacej sie w budynku, a podstepnie nazwanej "KASA". Nie tylko gania
    takie osoby do ksiegowosci, ale ukrywa szczegoly przelewu na swojej stronie
    internetowej (jedyny link, ktory nie dziala - przypadek? nie sadze).

    Za to w Wydziale Komunikacji jest juz lepiej. Nie tylko nie skorzystalem z
    "miejscowej zaprzyjaznionej kasy", ale tez dostarczylem skutecznie (jak sie
    wydaje) potwierdzenie emailem z zalaczonym elektronicznie podpisanym plikiem
    pdf z potwierdzeniem transakcji - przelewu opłaty za wydanie prawa jazdy.
    Oczywiscie nie obylo sie bez schodow. Po wyslaniu z Inteligo emaila z
    potwierdzeniem (jest tam taka opcja, jak by ktos nie wiedzial) zadzwonilem.
    "No ale ja nie mam komputera... to gdzie ten wydruk..." - takie byly
    poczatki. Ale nastepnego dnia, czyli dzis, pani zadzwonila do mnie sama (!)
    i poinformowala, ze nie musze juz przychodzic do nich, bo wydrukowali jej w
    sekretariacie to potwierdzenie i styka. Aczkolwiek niesmialo jeszcze
    zapytala, czy moge jej przyniesc "oryginal" (sic!) w dniu odbioru prawa
    jazdy, tj. za 10 dni.

    No cóż, poczatki ciezkie, ale sciezka (certyfikacji ;)) jakby lekko
    przemieciona.

    Zapraszam innych do podobnych "eksperymentow".

    --
    Robert

  • 2. Data: 2005-01-31 09:27:39
    Od: And <A...@...pl>

    RobertSA wrote:
> [...]
    > sekretariacie to potwierdzenie i styka. Aczkolwiek niesmialo jeszcze
    > zapytala, czy moge jej przyniesc "oryginal" (sic!) w dniu odbioru prawa

    Taka drobna uwaga OT:
    Tak naprawdę to podpisany PDF nie jest wiarygodny. Dlaczego? Problem
    (ogólny, nie tylko dotyczący PDFów, ale także innych plików "złożonych")
    tkwi w prezentacji - czyli w tym, że np. Adobe może inaczej wyświetlić
    dany plik, niż jakiś inny viewer PDFów (Ghostview?).

    --
    == And.
    ==