  • 31. Data: 2019-10-19 16:13:09
    Temat: Re: Potrzebne konto w euro
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 15:57:32 +0200, Szymon napisał(a):

    > Walutomat ma jedną istotną wadę - nigdy nie wiesz za ile kupisz.

    Jak nie wiesz ?
    Wystawiasz oferte i moze byc tylko lepiej.
    Albo patrzysz, jakie sa dostepne.

    Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

    J.

  • 32. Data: 2019-10-19 16:35:12
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 16:13, J.F. pisze:

    > Jak nie wiesz ?

    Nie wiesz. Musisz obliczyć kurs +prowizja. Nigdzie nie ma podanej wartości.

    > Wystawiasz oferte i moze byc tylko lepiej.

    Chcę kupić 1000 euro. W "normalnym" systemie kupię za 4,28. Po ile w
    walutomacie?

    > Albo patrzysz, jakie sa dostepne.

    I widzę 4,28. Ale za tyle nie kupię. Muszę sobie obliczyć te 0,2%.

    > Jedyna niepewnosc to na zaokragleniach.

    Właśnie. Przy dużych kwotach to istotne. Zdarzało mi się podejmować
    decyzje przy różnicy 0,01 grosza (!). Waluty są notowane do 4 miejsca po
    przecinku. W Walutomacie nigdy nic nie wiadomo.

    Ciekawostka... Chcę kupić 100.000 euro. Czy liczba transakcji wpłynie na
    kurs w Walutomacie?

  • 33. Data: 2019-10-20 15:59:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2019 16:35:12 +0200, Szymon napisał(a):

    > Nie wiesz. Musisz obliczyć kurs +prowizja. Nigdzie nie ma podanej wartości.

    Do 0.2% nie potrawisz zliczyc ? :-)

    > Chcę kupić 1000 euro. W "normalnym" systemie kupię za 4,28. Po ile w
    > walutomacie?

    > I widzę 4,28. Ale za tyle nie kupię. Muszę sobie obliczyć te 0,2%.

    To sobie policz najpierw i pote patrz.

    > Właśnie. Przy dużych kwotach to istotne. Zdarzało mi się podejmować

    Przy duzych to akurat nieistotne.

> [...]
    > przecinku. W Walutomacie nigdy nic nie wiadomo.
    >
    > Ciekawostka... Chcę kupić 100.000 euro. Czy liczba transakcji wpłynie na

    Wplynie. Ale zanim zaczniesz krytykowac, to doczytaj jak.

    J.

  • 34. Data: 2019-10-20 17:39:12
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 15:59, J.F. pisze:

    > Do 0.2% nie potrawisz zliczyc ? :-)

    Nie rozumiesz. Te kwoty są zaokrąglane i nie jest to takie proste
    obliczanie, jak Ci się podoba.
    Łopatologicznie: jeśli chcę kupić 10.000 euro, a kurs w Aliorze jest po
    4,28 to zapłacę 42.800 PLN. Koniec.

    W Walutomacie na teraz muszę zrealizować 7 transakcji po kursach od
    4,2868 do 4,2875. Plus prowizje, zaokrąglenia. A to tylko 10 tys.
    Wyobraź sobie co się dzieje przy 100.000. Nic byś nie robił tylko
    liczył, aby odpowiedzieć sobie na pytanie po ile tak naprawdę kupiłeś.

    > To sobie policz najpierw i pote patrz.

    Widać, że nie masz pojęcia o temacie. Tak jak proponujesz to można sobie
    kupić 100 euro na wakacje. Nie wiem tylko czy wtedy w ogóle kurs jest
    istotny.

    > Przy duzych to akurat nieistotne.

    Akurat odwrotnie. Spróbuj kupić 100.000 euro w jednej transakcji na
    Walutomacie. Pogadamy ;-)

    > Wplynie. Ale zanim zaczniesz krytykowac, to doczytaj jak.

    Brawo. Ja nie muszę czytać, bowiem korzystałem z Walutomatu. ;-) Znam
    zatem i praktykę, i teorię.

  • 35. Data: 2019-10-20 18:56:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 17:39:12 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    >
    > W Walutomacie na teraz muszę zrealizować 7 transakcji po kursach od
    > 4,2868 do 4,2875. Plus prowizje, zaokrąglenia.

    To sobie liczysz, ze z 0.2% to musi kosztowac 4.2714 i patrzysz czy
    takie oferty sa.
    Albo wystawiasz po 4.27 i czekasz.

    > A to tylko 10 tys.
    > Wyobraź sobie co się dzieje przy 100.000. Nic byś nie robił tylko
    > liczył, aby odpowiedzieć sobie na pytanie po ile tak naprawdę kupiłeś.

    Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)
    A jak juz sobie podsumujesz, to liczysz ile zarobiles i stawiasz sobie
    piwo :-)

    > Widać, że nie masz pojęcia o temacie. Tak jak proponujesz to można sobie
    > kupić 100 euro na wakacje.

    A jak ktos potrzebuje 2 tys ?

    >Nie wiem tylko czy wtedy w ogóle kurs jest istotny.

    I tak i nie - bo jak kupisz w kantorze po 4.35, to serce potem cale
    wakacje boli :-)

    > Akurat odwrotnie. Spróbuj kupić 100.000 euro w jednej transakcji na
    > Walutomacie. Pogadamy ;-)

    > Brawo. Ja nie muszę czytać, bowiem korzystałem z Walutomatu. ;-) Znam
    > zatem i praktykę, i teorię.

    Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
    kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

    Praktyka - to tylko 1 grosz/cent. Nawet jak bedzie 100 transakcji,
    to na piwo starczy.

    J.

  • 36. Data: 2019-10-22 09:53:16
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 18:56, J.F. pisze:

    > To sobie liczysz, ze z 0.2% to musi kosztowac 4.2714 i patrzysz czy
    > takie oferty sa.
    > Albo wystawiasz po 4.27 i czekasz.

    "Czekasz" nie wchodzi w grę. "Sobie liczysz" też nie bardzo.

    > Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)

    To znowu tak nie działa. Ważne jest to, za ile kupiłeś. Konkretnie.

    > A jak ktos potrzebuje 2 tys ?

    To CZASAMI uda się kupić jednorazowo. Teraz w Walutomacie: da się. Po
    4,2804.
    Sprzedać 4,2751. W obu przypadkach prowizja 0,2%, czyli 0,4% + różnica
    kursów. Dostrzegasz już, że to nieopłacalne?

    Cinkciarz teraz: 4,2802 możesz kupić te 2 tys. euro (TAK, TANIEJ, a do
    tego nie ma prowizji 0,2%). Sprzedać 4,2808 (TAK, DROŻEJ, a do tego nie
    ma prowizji).

    Jeśli nadal twierdzisz, że Walutomat jest lepszy to ja pasuję. ;-)

    > Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
    > kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

    Tak, czysta teoria, bo nie wystawisz tyle w Walutomacie i nie zgarniesz
    jednorazowo takiej kwoty.

    > Praktyka - to tylko 1 grosz/cent. Nawet jak bedzie 100 transakcji,
    > to na piwo starczy.

    Nadal nie wiesz za ile kupisz. Jakoś to będzie - OK, ale nie wszyscy
    dokonują transakcji za zasadzie "jakoś to będzie".

  • 37. Data: 2019-10-22 10:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >"Czekasz" nie wchodzi w grę.

    Albo tanio, albo szybko - tak caly swiat dziala :-)

    >"Sobie liczysz" też nie bardzo.

    Czemu nie.

    >To znowu tak nie działa. Ważne jest to, za ile kupiłeś. Konkretnie.

    Chcialek kupic po 4.28, kupiles po 4.275 ... i narzekasz ?

> [...]
    >Sprzedać 4,2751. W obu przypadkach prowizja 0,2%, czyli 0,4% +
    >różnica kursów. Dostrzegasz już, że to nieopłacalne?

    Nie dostrzegam.
    Ale co Ty chcesz zrobic - kupic, sprzedac, zarobic 5zl na roznicy
    kursow ?

    >Cinkciarz teraz: 4,2802 możesz kupić te 2 tys. euro (TAK, TANIEJ, a
    >do tego nie ma prowizji 0,2%). Sprzedać 4,2808 (TAK, DROŻEJ, a do
    >tego nie ma prowizji).

    Wow ... ale to chyba nie jest normalna sytuacja ?

    >Tak, czysta teoria, bo nie wystawisz tyle w Walutomacie

    czemu nie ?

    > i nie zgarniesz jednorazowo takiej kwoty.

    A to akurat nie przeszkadza.

    >Nadal nie wiesz za ile kupisz. Jakoś to będzie - OK, ale nie wszyscy
    >dokonują transakcji za zasadzie "jakoś to będzie".

    Walutomat dziala na zasadach zwyklej gieldy.
    Zdrowych zasadach, przez wieki sprawdzonych :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-10-22 14:40:52
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-22 o 10:41, J.F. pisze:

    > Albo tanio, albo szybko - tak caly swiat dziala :-)

    Twój świat? ;-)

    > Czemu nie.

    Urząd Skarbowy Ci powie ;-)

    > Chcialek kupic po 4.28, kupiles po 4.275 ... i narzekasz ?

    Znowu nie zrozumiałeś. Sytuacja jest odwrotna. Kupujesz drożej, jeśli
    pierwsza oferta sprzedaży jest zbyt mała.

    > Nie dostrzegam.

    Proponuję zatem aby przelewał mi 0,4% ze swoich oszczędności i
    dochodów... Skoro nie widzisz różnicy to co to jest za problem? ;-)

    > Ale co Ty chcesz zrobic - kupic, sprzedac, zarobic 5zl na roznicy kursow ?

    To nie ma znaczenia. Każdy chce kupić możliwie tanio - czy to na
    wakacje, czy realizując kontrakt za kilka mln euro.

    > Wow ... ale to chyba nie jest normalna sytuacja ?

    To JEST normalna sytuacja. Standardowa zupełnie.

    > czemu nie ?

    Uzyskałbyś bardzo niekorzystny kurs. To raz. Dwa - Walutomat nie ma
    gwarancji BFG, a musiałbyś przesłać pełną kwotę celem zabezpieczenia
    transakcji.

    > A to akurat nie przeszkadza.

    W czym?

    > Walutomat dziala na zasadach zwyklej gieldy.

    Z bardzo niską płynnością! To DOŚĆ ISTOTNA informacja.

  • 39. Data: 2019-10-23 11:51:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie staraj się być większy, niż walutomat.

    -----

  • 40. Data: 2019-10-27 18:25:03
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-23 o 11:51, ąćęłńóśźż pisze:

    To dość proste. Najlepsza oferta EUR na tę chwilę to nieco ponad 4000.
    USD niecałe 2600. Potem trzeba już kupować drożej...