    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Potrzebne konto w euro
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <qo7n00$9t3$1@news.vectranet.pl> <qo7vbj$g57$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <qo9jlk$1mol$1@gioia.aioe.org>
    <c...@g...com>
    <vvxxj6zb97yx.3rz829ed0irz$.dlg@40tude.net> <qoepdo$pai$1@gioia.aioe.org>
    <ntgvl86liyeq$.1c992vw05pk8u.dlg@40tude.net>
    <qof4qo$are$1@gioia.aioe.org>
    <1vdlfc1f9tb0c$.12rakvmmzd0jg.dlg@40tude.net>
    <qof71c$lej$1@gioia.aioe.org>
    <12rff8ymnwils.8h655fpy14br$.dlg@40tude.net>
    <qohv5d$l69$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sun, 20 Oct 2019 18:56:17 +0200

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 17:39:12 +0200, Szymon napisał(a):

    > Nie rozumiesz. Te kwoty są zaokrąglane i nie jest to takie proste
    > obliczanie, jak Ci się podoba.
    > Łopatologicznie: jeśli chcę kupić 10.000 euro, a kurs w Aliorze jest po
    > 4,28 to zapłacę 42.800 PLN. Koniec.
    >
    > W Walutomacie na teraz muszę zrealizować 7 transakcji po kursach od
    > 4,2868 do 4,2875. Plus prowizje, zaokrąglenia.

    To sobie liczysz, ze z 0.2% to musi kosztowac 4.2714 i patrzysz czy
    takie oferty sa.
    Albo wystawiasz po 4.27 i czekasz.

    > A to tylko 10 tys.
    > Wyobraź sobie co się dzieje przy 100.000. Nic byś nie robił tylko
    > liczył, aby odpowiedzieć sobie na pytanie po ile tak naprawdę kupiłeś.

    Proste podsumowanie na koncu. Wazne, ze taniej niz 4.28 :-)
    A jak juz sobie podsumujesz, to liczysz ile zarobiles i stawiasz sobie
    piwo :-)

    > Widać, że nie masz pojęcia o temacie. Tak jak proponujesz to można sobie
    > kupić 100 euro na wakacje.

    A jak ktos potrzebuje 2 tys ?

    >Nie wiem tylko czy wtedy w ogóle kurs jest istotny.

    I tak i nie - bo jak kupisz w kantorze po 4.35, to serce potem cale
    wakacje boli :-)

    > Akurat odwrotnie. Spróbuj kupić 100.000 euro w jednej transakcji na
    > Walutomacie. Pogadamy ;-)

    > Brawo. Ja nie muszę czytać, bowiem korzystałem z Walutomatu. ;-) Znam
    > zatem i praktykę, i teorię.

    Teoria brzmi - zaokraglamy na korzysc tego, ktory wystawil wieksza
    kwote. A Ty o 100k euro pytasz.

    Praktyka - to tylko 1 grosz/cent. Nawet jak bedzie 100 transakcji,
    to na piwo starczy.

    J.