  • 1. Data: 2003-05-14 14:00:13
    Temat: Porownanie kursow kk Visa BZWBK i Citi
    Od: Pawel Nogas <p...@U...edu.pl>

    Transakcje z 29 kwietnia na 148.30 EUR (w odstepie 10 min)

    BZWBK rozliczono 7 maja 662,09 czyli EUR wychodzi po 4,4645
    Citi nie znam daty rozliczenia, 661,41, co daje 4,4599

    W tym czasie kurs NBP i kantorowy oscylowaly w granicach 4.32 (o ile
    dobrze pamietam)

    P.

  • 2. Data: 2003-05-15 10:36:40
    Temat: Re: Porownanie kursow kk Visa BZWBK i Citi
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Nogas" <p...@U...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Citi nie znam daty rozliczenia, 661,41, co daje 4,4599
    >
    > W tym czasie kurs NBP i kantorowy oscylowaly w granicach 4.32 (o ile

    Kurs NBP nie jest dla ciebie wiec sobie odpusc.
    W kantorach od 4.31 do 4.38.
    Zawsze mozesz kupowac w kantorach i wozic...
    Za komfort sie placi.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-05-15 10:39:24
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Pawel Nogas wrote:
> [...]
    > Citi nie znam daty rozliczenia, 661,41, co daje 4,4599

    > W tym czasie kurs NBP i kantorowy oscylowaly w granicach 4.32 (o ile

    Zawsze mozesz zakupic walute w kantorze zeby bylo taniej. Ale jak chcesz
    miec wieksze bezpieczenstwo i nie chcesz wozic gotowki to musisz placic -
    aklajerowi, Visie, bankowi... A oplaty zawarte sa w kursie...

    D.

  • 4. Data: 2003-05-15 13:02:02
    Od: w...@o...pl

    > W tym czasie kurs NBP i kantorowy oscylowaly w granicach 4.32 (o ile
    > dobrze pamietam)

    Karty wydane w systemie VISA w przypadku transakcji za granica rozliczane sa w
    USD wiec zostalo to przeliczone tak EUR->USD->PLN wiec sie nie ma czemu dziwic,
    ze wyszlo wiecej - podwojne przewalutowanie kosztuje. W strefie euro polecam
    korzystac z kart wydanych przez Europay czyli EC/MC lub MAESTRO.

  • 5. Data: 2003-05-18 11:01:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@o...pl writes:

    > Karty wydane w systemie VISA w przypadku transakcji za granica rozliczane
    > sa w
    > USD

    ... jesli nie sa rozliczane w walucie transakcji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-05-20 22:20:22
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    ...ani w jeszcze innej walucie.
    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-05-21 22:38:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > ...ani w jeszcze innej walucie.

    A praktyce jest taki przypadek? Jaki?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-05-23 19:08:46
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Np. Visy z Multibanku; nie wiem czy juz sa, czy dopiero beda rozliczane
    w EUR.

    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 9. Data: 2003-05-25 21:51:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Np. Visy z Multibanku; nie wiem czy juz sa, czy dopiero beda rozliczane
    > w EUR.

    Jestes pewien, ze beda rozliczane w euro takze wtedy, gdy waluta
    transakcji bedzie inna niz euro? W szczegolnosci taka, ze BRE nie
    przewalutuje tego samodzielnie (bo wtedy masz rozliczenie w walucie
    transakcji, to co zrobi z tym bank to juz inna sprawa).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2003-05-26 15:39:59
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Pewien nie jestem,
    Ale skoro Multi glosno mówi o tym, ze karty beda rozliczane w EUR, to
    dla mnie to oznacza tylko to ze organizacja platnicza bedzie wysylac
    obciazenia wyrazone w innej walucie.
    Teraz jest tak: bank dostaje obciazenie wyrazone w walucie, przez jaka
    sie rozlicza z organizacja platnicza. Do obciazenia dolaczona jest
    informacja o oryginalnej walucie i kwocie transakcji. Bank moze
    przewalutowac kwote transakcji oryginalnej (jak np. PKO BP) o czym Ty
    napisales. Jednak do tego nie jest konieczna zmiana waluty
    rozliczeniowej. Zatem jak mniemam rozliczanie bedzie odbywac sie
    identycznie, tylko Dolar bedzie zastapiony przez Euro.

    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl