  • 1. Data: 2013-11-28 10:16:47
    Temat: Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Co jest tak opłacalnego dla banku, że sprzedawca tak mnie namawiał na przejście
    na Mastercarda?

    (Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie droższa od MC, bo
    doszły jakieś prowizje, i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak
    twierdził).

  • 2. Data: 2013-11-28 11:58:58
    Temat: Re: Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > (Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie droższa od MC, bo
    > doszły jakieś prowizje, i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak

    Ja swego czasu złożyłem u nich wniosek o zamianę visy na MC z
    pozostawieniem istniejącego limitu kredytowego. Bank mi odmówił ze
    względu na "brak zdolności kredytowej". Zatem do dziś używam visy (tak,
    z tym samym limitem). Niech mnie ktoś przekona, że tam nie pracują idioci...

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2013-11-28 18:19:00
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2013 10:16:47 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Co jest tak opłacalnego dla banku, że sprzedawca tak mnie namawiał na przejście
    > na Mastercarda?

    Zostaje klient z MC Polbanku w kieszeni, a nie klient bez karty Polbanku
    w ogóle? :)

    > (Podobno Visa przy pobytach zagranicznych jest aktualnie droższa od MC, bo
    > doszły jakieś prowizje,

    Doszły.
    Regulamin Kart Kredytowych wydawanych osobom fizycznym
    Par. 13, pkt. 6
    W przypadku Kart wydanych w systemie Visa, do wartości Transakcji, o
    których mowa w ust. 5, doliczana jest prowizja za przewalutowanie
    Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji. Prowizja zawarta jest w
    kwocie transakcji w PLN podanej na wyciągu i nie jest ewidencjonowana
    jako oddzielna pozycja.

    > i to ma być dla mnie korzystna zmiana -- tak
    > twierdził).

    Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
    Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

    --
    Imka

  • 4. Data: 2013-11-28 21:32:39
    Temat: Re: [SPAM]Polbank - zmiana z VISA na Mastercarda
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.
    > Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

    ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...widać
    intercharge dla Visa niższy niż dla MC

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2013-11-28 22:00:05
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2013 21:32:39 +0100, RobertS napisał(a):

    > ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...widać
    > intercharge dla Visa niższy niż dla MC

    Widać niewiele używam kredytówek, ponieważ od kilku lat ani podczas
    sporadycznych wyjazdów, ani "na codzień" nie miałam jeszcze problemu z
    brakiem akceptacji MC :)

    Co nie zmienia mojego zamiaru upolowania sobie jakiejś ładnej Visy - tak
    na wszelki wypadek... ;)

    --
    Imka

  • 6. Data: 2013-11-29 02:26:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...widać
    > intercharge dla Visa niższy niż dla MC

    To w Polsce gdzieś tacy wybredni? Rozumiem problemy z Amexem, ale Visy/MC
    nie widziałem inaczej, niż w parze.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2013-11-29 07:02:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:

    > ale są akceptanci, którzy MC nie akceptują a VISA tak...

    Ale poza tą jedną siecią restauracji nie ma istotnej różnicy między visą
    i mc... :-)

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2013-11-29 11:12:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.11.2013 02:26, Borys Pogoreło pisze:

    > To w Polsce gdzieś tacy wybredni? Rozumiem problemy z Amexem, ale Visy/MC
    > nie widziałem inaczej, niż w parze.

    No i przeciwnie wprost, pewna sieć restauracji przyjmuje tylko karty
    Visa i AmEx. :) Inna tylko Visa (a wcześniej "tylko kredytowe",
    cokolwiek to mogło znaczyć).

    MJ

  • 9. Data: 2013-11-29 11:36:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 28 Nov 2013 18:19:00 +0100, w <1...@4...net>,
    Imka <s...@g...pl> napisał(-a):

    > Zostaje klient z MC Polbanku w kieszeni, a nie klient bez karty Polbanku
    > w ogóle? :)

    Mam Visę z Polbanku i w sumie to na wakacjach byłem zadowolony.

> [...]
    > jako oddzielna pozycja.

    > Korzystna bo MC takiego punktu jeszcze nie ma.

    Jeszcze? Aha :)

    > Jak likwidowałam swoją Visę, to też mnie namiawiali na zmianę na MC.

    No to się przeniosę na MC.

  • 10. Data: 2013-11-29 20:07:25
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:36:29 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Mam Visę z Polbanku i w sumie to na wakacjach byłem zadowolony.

    Na wakacjach czyli raczej przed 16 września ;) - ZTCP to właśnie od tego
    dnia VISA Polbanku... oups, Raiffeisena przestała być do użytku.

    Też miałam w zasadzie tylko na wakacje. A że w domu jest jedna
    polbankowa MC, to ze swoją VISĄ sie pożegnałam.

    --
    Imka